Polar schreef:Ik heb zonder te overdrijven elke aflevering van elk seizoen gezien van dat programma, omdat ik het zo'n bizar en tegelijkertijd interessant programma vind.
De meeste mensen zaten echt in de schuldsanering, echt 9 van de 10 deelnemers.
En het klopt dat dat was wat ze overhielden na alle vaste lasten, dat was vaak tussen de 50 en 75/80 euro.
Maar daar moesten ze ook kleding van kopen en katten/hondenvoer en met de inflatie van de afgelopen jaren is dat geld echt zo op.
Daar haal je echt de basis van de basis boodschappen van.
De eerste keren dat ik het heb gezien was het rond de 50 en nu inderdaad 70-80. Sorry, dat geef ik voor mij en mijn man echt niet wekelijks uit en dan eten we gezond + wat lekkers.
Dan reken ik geen dierenvoer mee, want dat valt dus onder luxe.
Af en toe heb ik gezien dat ze naar de voedselbank gaan, dus dat kan je er ook vanaf trekken.
Kleding kopen doen wij ook niet vaak. Het verschil is wel dat wij iets kopen als we het nodig hebben en als je wat meer kwaliteit kan kopen, het vaak ook langer meegaat.
Maar dan nog; het waren steeds vergelijkbare problemen en je zag ook steeds hetzelfde beeld bij mensen. Ze hebben problemen en maken vaak verkeerde keuzes.
Alleen schuldsanering is vaak maar een tijdelijke oplossing. Je haalt mensen uit de schulden, maar niet uit de problemen.
Weet van 2 mensen die aan de andere kant hebben meegedaan, dat het ook niet allemaal was zoals het op tv te zien was.
Dat maakt tevens ook het verschil. Als je een paard koopt in goede tijden en er gaat iets gruwelijk mis, kan je dat niet altijd voorspellen. Daar zal iedereen begrip voor hebben.
Koop je een paard terwijl je het eigenlijk al niet kan missen, veel klaagt, rekeningen niet betaald, zorg nalaat, is dat wel echt een probleem.
Stalhouders zijn echt vaak te goed. Hoe vaak die niet begrip tonen als iemand met een zielig verhaal komt. En als het dan uitkomt, kan de stalhouder stikken.
Veeartsen moeten 3x herinneringen sturen voordat mensen betalen. Dan is het toch gewoon heel logisch dat zij zeggen; wel een paard willen, maar betalen ho maar.........