Duitse hoofdredacteur uit stevige kritiek op Charlotte Fry en Everdale

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 21:28

denisesilver schreef:
Als ik ruiters daadwerkelijk af zou kraken, zou ik het heel anders omschrijven. Er komt op social media overigens genoeg beeldmateriaal naar buiten van hoe er thuis gereden wordt. Als je jezelf "tentoonstelt" (wedstrijden, shows, social media) kan je verwachten dat mensen een mening over je vormen. Helemaal als er dieren mee gemoeid zijn. Daarbij denk ik dat we redelijk netjes blijven hier, en ik ga er niet vanuit dat deze ruiters een fuck geven wat er over ze wordt gezegd op bokt.nl :+

Het kan ze geen bal schelen wat er op bokt wordt gezegd, maar het is niet alleen op bokt meer. Het is trouwens een misvatting dat je zomaar een mening moet verkondigen over mensen met een leven dat zich gedeeltelijk in de publiciteit afspeelt.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 21:29

Ik vind de discussie hier wel redelijk verlopen trouwens.

Het is niet de afzeikcultuur die je op facebook ziet. Het is wel belangrijk om daarvoor te waken denk ik.

remi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 21:43

Veronica2 schreef:
denisesilver schreef:
Als ik ruiters daadwerkelijk af zou kraken, zou ik het heel anders omschrijven. Er komt op social media overigens genoeg beeldmateriaal naar buiten van hoe er thuis gereden wordt. Als je jezelf "tentoonstelt" (wedstrijden, shows, social media) kan je verwachten dat mensen een mening over je vormen. Helemaal als er dieren mee gemoeid zijn. Daarbij denk ik dat we redelijk netjes blijven hier, en ik ga er niet vanuit dat deze ruiters een fiets geven wat er over ze wordt gezegd op bokt.nl :+

Het kan ze geen bal schelen wat er op bokt wordt gezegd, maar het is niet alleen op bokt meer. Het is trouwens een misvatting dat je zomaar een mening moet verkondigen over mensen met een leven dat zich gedeeltelijk in de publiciteit afspeelt.

Het moet ook niet het mag wel, en de Nederlandse top deelt ook heel graag zelf berichten van Horses of de Hoefslag als ze daarin positief benoemd worden, dan kunnen ze ook zelf reageren als er iemand iets plaatst waar ze het niet mee eens zijn,wie weet lezen er hier ook een aantal mee.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 22:00

Het is niet zo dat ruiters bewust hebben gekozen voor een leven in de schijnwerpers (zoals bij bijvoorbeeld tv of als zanger) het zijn mensen die toevallig beter dan gemiddeld zijn in de sport die ze beoefenen. De “roem” komt daar automatisch bij.

Ik zie niet hoezo we dan ineens onze mening overal mogen verkondigen… 10-15 jaar geleden wisten sporters nog niet wat Facebook was en wat de gevolgen daarvan waren.

Moe worden omdat je er op aangesproken wordt dat je je mening verkondigd zonder dat de tegenpartij zich kan verdedigen. Dat vind ik raar…

van mij mag iedereen zijn mening verkondigen. Doe je ding. Maar ik denk dat het goed is om te beseffen dat het geen recht is om (semi) publieke figuren af te kraken onder het motto “hadden ze maar niet bekend moeten worden”.

remi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 23:47

996981 schreef:
Het is niet zo dat ruiters bewust hebben gekozen voor een leven in de schijnwerpers (zoals bij bijvoorbeeld tv of als zanger) het zijn mensen die toevallig beter dan gemiddeld zijn in de sport die ze beoefenen. De “roem” komt daar automatisch bij.

Ik zie niet hoezo we dan ineens onze mening overal mogen verkondigen… 10-15 jaar geleden wisten sporters nog niet wat Facebook was en wat de gevolgen daarvan waren.

Moe worden omdat je er op aangesproken wordt dat je je mening verkondigd zonder dat de tegenpartij zich kan verdedigen. Dat vind ik raar…

van mij mag iedereen zijn mening verkondigen. Doe je ding. Maar ik denk dat het goed is om te beseffen dat het geen recht is om (semi) publieke figuren af te kraken onder het motto “hadden ze maar niet bekend moeten worden”.

Maar de tegenpartij KAN zich wel verdedigen, de meeste KIEZEN ervoor om niet te reageren en dat mag ook maar dat lost de problematiek niet op en hoe je het ook wend of keert er is een heel groot probleem in de paardensport en dat is de reden waarom ik er van moe wordt als mensen de mond gesnoerd wordt, ga de discussie aan, benoem dingen positief en negatief ipv allerlei redenen te geven waarom er niet over gepraat mag worden, maar dat is mijn mening,zoveel mensen zoveel wensen.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 23:54

remi schreef:
996981 schreef:

Maar de tegenpartij KAN zich wel verdedigen, de meeste KIEZEN ervoor om niet te reageren en dat mag ook maar dat lost de problematiek niet op en hoe je het ook wend of keert er is een heel groot probleem in de paardensport en dat is de reden waarom ik er van moe wordt als mensen de mond gesnoerd wordt, ga de discussie aan, benoem dingen positief en negatief ipv allerlei redenen te geven waarom er niet over gepraat mag worden, maar dat is mijn mening,zoveel mensen zoveel wensen.

Er wordt niemand de mond gesnoerd? Maar ik ben benieuwd welke problemen dan wel opgelost zouden worden als ruiters ervoor kiezen (als ze al weten dat ze besproken worden) om zich te komen verdedigen (alleen dat dat al nodig is vind ik vanalles van)?

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 23:57

remi schreef:
996981 schreef:

Er is ook een heel groot probleem in de voetbalsport en mijn persoonlijke methode om daar zo min mogelijk last van te hebben is door er niet naar te kijken en geen nieuws te volgen daarover. Dus als de paardensport je niet aanstaat: laat het links liggen en ga dingen doen die je wel leuk vindt.
Niemand hoeft zich tegen onzinnige vuilspuiterij te verdedigen, het is echt heel raar dat jij vindt dat dat wel moet.

remi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 00:14

Veronica2 schreef:
remi schreef:

Er is ook een heel groot probleem in de voetbalsport en mijn persoonlijke methode om daar zo min mogelijk last van te hebben is door er niet naar te kijken en geen nieuws te volgen daarover. Dus als de paardensport je niet aanstaat: laat het links liggen en ga dingen doen die je wel leuk vindt.
Niemand hoeft zich tegen onzinnige vuilspuiterij te verdedigen, het is echt heel raar dat jij vindt dat dat wel moet.

Lekker discussiëren op deze manier, jij hebt het over onzinnige vuilspuiterij, ik heb het over een normale discussie voeren over wat er mis is in de paardensport of vind jij dat er niets mis is? En dan is mijn mening ook nog eens raar? Ik vind de vuilspuiterij in dit topic meevallen. Eerst wordt er geopperd dat mensen zich niet kunnen verdedigen, ik geef aan dat dat wel kan maar dat ze ervoor kiezen om dit niet te doen en nou zeg ik dat ze dat moeten doen? Heel apart.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 00:28

Nouja, over iemand praten terwijl je er 99,9% zeker van bent dat diegene zich daar niet van bewust is noem ik niet heel chique. Het grote plaatje bekijken en over discussiëren is wat mij betreft dikke prima! Vraag is of dat wat oplost zolang het zich beperkt tot Bokt en Facebook maar dat zij zo. Over mensen gaan lullen en ongevraagd allerlei beeldmateriaal gaan delen vind ik gewoon raar. Zou jij ook niet leuk vinden als dat bij jou gebeurd denk ik?

remi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 01:20

996981 schreef:
Nouja, over iemand praten terwijl je er 99,9% zeker van bent dat diegene zich daar niet van bewust is noem ik niet heel chique. Het grote plaatje bekijken en over discussiëren is wat mij betreft dikke prima! Vraag is of dat wat oplost zolang het zich beperkt tot Bokt en Facebook maar dat zij zo. Over mensen gaan banketstaaf en ongevraagd allerlei beeldmateriaal gaan delen vind ik gewoon raar. Zou jij ook niet leuk vinden als dat bij jou gebeurd denk ik?

Mij gaat het idd om het grote plaatje, en ik heb het idee dat er langzaamaan een discussie opgang aan het komen is die de paarden ( en de sport ) ten goede gaat komen, en dat dat ook verder gaat dan Facebook en Bokt.
De wedstrijden,hengstenshows enz zijn tegenwoordig overal op tv/tablet/telefoon te
volgen,steeds meer mensen zien deze uitzendingen dat jij het raar vind dat daarvanuit steeds meer discussie ontstaan dat kan. Maar het wordt nou eenmaal gefilmd en soms dus ook de minder fraaie dingen. En dat deze dingen dan besproken worden op een paardenforum vind ik ook niet raar. Ik zie soms ook wel eens reacties voorbijkomen waarvan mijn wenkbrauwen omhoog gaan maar ik zie ook steeds meer dat daar zinvolle reacties op komen waaruit een mooie discussie ontstaat. Eerst was de discussie alleen op de tribune want je moest ernaar toe wilde je iets kunnen zien, nu is de discussie overal want je kan het overal bekijken en terugkijken en als Jantje dan een opmerking maakt over iets wat die gezien heeft tegen Pietje, dan gaat Pietje op zoek naar de beelden.

Elisa2

Re: Duitse hoofdredacteur uit stevige kritiek op Charlotte Fry en Everdale

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 08:33

Mensen praten altijd over een ander en wat ze zien. Daar is ook niets mis mee, mits het respectvol gebeurd.

Dat is dus wat anders dan het afzeiken wat op de facebook groepen gebeurd. Dat is gewoon echt op de persoon om deze helemaal door het slijk te trekken. Dat gebeurd hier gelukkig niet.

Nu weer ontopic, wie valt er op door het fijne rijden? Marlies is al genoemd dat deze een positieve omslag heeft weten te maken. Zijn er meer?

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 09:33

Tuurlijk is overal discussie. Dat is ook goed. Er was hier echter een mooie discussie op gang over jureren, hervorming van de sport en jurering. Inmiddels gaat het over individuele ruiters en wat ze allemaal niet goed doen “touwtrekken met een paarden mond” klinkt mij niet erg opbouwend of constructief. Daarnaast is het ook nog Off-topic en wat mij betreft dus zinloos en smakeloos.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 09:38

Het sluit wel aan waar dit bericht mee begon...afzeiken versus normaal discussieren haha. De Duitse redacteur was ook aan het afzeiken.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 09:43

Nou dat dus… als het een hoofdredacteur van de krant is vinden we het collectief niet oké, maar ondertussen doet men het zelf ook :(

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 09:50

Veronica2 schreef:
denisesilver schreef:
Als ik ruiters daadwerkelijk af zou kraken, zou ik het heel anders omschrijven. Er komt op social media overigens genoeg beeldmateriaal naar buiten van hoe er thuis gereden wordt. Als je jezelf "tentoonstelt" (wedstrijden, shows, social media) kan je verwachten dat mensen een mening over je vormen. Helemaal als er dieren mee gemoeid zijn. Daarbij denk ik dat we redelijk netjes blijven hier, en ik ga er niet vanuit dat deze ruiters een fiets geven wat er over ze wordt gezegd op bokt.nl :+

Er wordt hier een discussie gevoerd over de rijderij van een amazone naar aanleiding van een (slechtgeschreven) column. Dat er hierbij andere ruiters ter sprake komen is meer dan logisch. Dat er op andere plaatsen dan bokt een mening wordt gegeven over deze ruiters, heb ik niks mee te maken. Dat er 10-15 jaar geleden geen sociale media bestond, tuurlijk. Maar het is naïef om te denken dat er toen ook niet onderling gesproken werd over ruiters. Daadwerkelijk achter hun rug om, en met alle aannames die toen zonder fact checking gemaakt werden.

Zolang ik enorm kritisch kijk naar mijn eigen rijden op amateur niveau en hoe ik het zo prettig en leuk mogelijk kan maken voor mijn paard, zal ik ook kritisch blijven kijken naar de topruiters die wij als land in de etalage zetten van de paardensport.

Maar ik zal mijn complimenten maken, want schijnbaar mag er geen kritiek gegeven worden tenzij het dood genuanceerd is; Thamar Zweistra met Luxuriouzz op de hengstenkeuring vrijdag was echt schitterend om te zien. Ik vind dat bij haar de rust in het rijden is gekomen, en ik denk dat ze echt haar paard heeft gevonden met hem. Ik heb daarvan genoten!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 09:55

Thamar viel mij ook positief op in de zin van dat ze echt haar best deed om ieder paard te belonen en ze direct lang kregen nadat ze iets moeilijks/ goeds hadden gedaan en dan werden ze uitgebreid beloond. Zag haar ook regelmatig haar hand naar voren te doen om niet teveel vast te houden aan de voorkant. Aangezien ze net gewonnen heeft met hem in Le Mans denk ik ook dat ze echt haar paard heeft gevonden met hem.

remi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 11:51

Elisa2 schreef:
Nu weer ontopic, wie valt er op door het fijne rijden? Marlies is al genoemd dat deze een positieve omslag heeft weten te maken. Zijn er meer?

Werth met Wendy was afgelopen vrijdag in de ring ook fijn om naar te kijken, op eigen benen, van de hand af en lichte beenhulpen. Ik denk dat ze vandaag de Special start .
Jill huijbregts is ook een fijne ruiter, Catharine Dufour, José van Haaren met Powerbank.

En een combinatie waar ik respect voor heb dat hij elke keer weer de ring in rijd ondanks erg wisselende resultaten, let op ik vind het geen goede combinatie of zijn rijderij geweldig, is Hans Peter met Invictus ik vind het knap dat hij zoveel geloof heeft in dat paard dat hij het de moeite waard vind om te kijken of hij hem in de ring voorelkaar kan krijgen. Of hij het bij een paard wat zoveel spanning opbouwt moet blijven proberen laat ik in het midden.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 12:05

Elisa2 schreef:
Thamar viel mij ook positief op in de zin van dat ze echt haar best deed om ieder paard te belonen en ze direct lang kregen nadat ze iets moeilijks/ goeds hadden gedaan en dan werden ze uitgebreid beloond. Zag haar ook regelmatig haar hand naar voren te doen om niet teveel vast te houden aan de voorkant. Aangezien ze net gewonnen heeft met hem in Le Mans denk ik ook dat ze echt haar paard heeft gevonden met hem.

Hoeveel GP paarden heeft Thamar intussen op haar naam staan? Zij is ook niet bepaald een nieuwkomer en ik vind eigenlijk dat zij al jarenlang veel meer lof verdient dan dat ze krijgt. Ze heeft zich nooit laten verleiden tot spectaculair rijden, maar altijd het resultaat van degelijke africhting laten zien.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 12:07

Stuk of 25 volgens mij. Ik denk dat ze wel recordhouder is. Aan de lopende band heeft ze nieuwe GP paarden.

Edit: eind augustus 2023 stond de stand op 32. Dat zijn er nu alweer meer geworden.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 12:44

Elisa2 schreef:

Fijn om te horen, het is het ze gegund!

Met Double Dutch leek het altijd wat hectisch te worden. Kan natuurlijk aan de manier van bewegen van dat paard liggen, maar deze combinatie nu is gewoon zo fijn om naar te kijken. 25 gp paarden. Ik denk dat ze wel een lintje verdient met zo'n prestatie :o

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 13:10

Ja zij is recordhouder qua aantal GP paarden, knap hoor. Dat werd nog benoemd bij de hengstenkeuring.

Over HP kan ik niks positiefs zeggen dus ik houdt mijn mond maar. :o

Manubres weet wel het een en ander over Invictus.

Ik ben benieuwd naar beeldmateriaal van Werth en Wendy, erg talentvol paard is dat vind ik. Ik kijk altijd graag naar de meeste Duitse ruiters en amazones.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 14:00

Suzanne F. schreef:
Stuk of 25 volgens mij. Ik denk dat ze wel recordhouder is. Aan de lopende band heeft ze nieuwe GP paarden.

Edit: eind augustus 2023 stond de stand op 32. Dat zijn er nu alweer meer geworden.

Dat zijn er heel wat, ik denk dat alleen Isabel Werth er meer heeft afgeleverd.
Hier ook benieuwd naar Wendy, dat is een geweldig paard en ik hoop dat ze nog meer met haar spanning leert omgaan. Het is voor Isabel wel heel anders rijden, zo zie je meteen dat een zeer goede ruiter (de beste) direct meeschakelt met het paard, mooi vind ik dat.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 09:56

Ja Isabel is natuurlijk ook echt een topruiter pur sang, alleen niet Nederlands haha. Ik ben wel benieuwd of met de ruiterwissel ook het bijten op de tong wat Wendy nog weleens wil doen voorbij is. Ik heb het idee dat Isabel meestal wat minder sensibele en robuustere paarden heeft.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 10:30

Isabel de beste? Geef mij maar een Jessica von Bredow...een geweldige amazone die tenminste geen rollkur gebruikt (zover ik weet) in haar trainingen 8)7

remi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 12:12

Elisa2 schreef:
Ja Isabel is natuurlijk ook echt een topruiter pur sang, alleen niet Nederlands haha. Ik ben wel benieuwd of met de ruiterwissel ook het bijten op de tong wat Wendy nog weleens wil doen voorbij is. Ik heb het idee dat Isabel meestal wat minder sensibele en robuustere paarden heeft.

Gister de Special nog teruggekeken, vanuit de verzamelde stap naar de piaffe leverde spanning op, piaffe was beter dan vrijdag maar veel proesten tijdens de piaffe, leek een uiting van spanning, het was niet zo'n ontspannen rit als vrijdag, ook fouten in de eners op de diagonaal en spanning bij de eners tussen de pirouettes.