Edward Gal: 'Ik vond dat mijn jaar geen wedstrijden nu wel voorbij is'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 09:27

996981 schreef:
Elisa2 schreef:
Rath heeft ook echt veel onterechte oliebol over zich heen gekregen, vond dat destijds al erg sneu.

https://www.youtube.com/watch?v=C54o9yYnYmQ
Hier loopt hij in Verden, vind die uitgestrekte draf ook maar matigjes en niet zo tactzuiver. Zou eerlijk gezegd op deze beelden nooit gedacht hebben dat er zoveel talent in dat paard zou zitten.

Ook niet als je naar de gemiddelde kwaliteit van paarden in 2005 in Verden kijkt?

Vind ik lastig te zeggen, heb even het lijstje Nederlandse paarden opgezocht.

Vijfjarigen:
Timo (v.Hemmingway)
Torricelli (v.Florestan I)
Kern's Tadao Ando (v.Obelisk)
Tango (v.Jazz)
Hexagon's Truppa (v.Rubiquil)
Touche (v.Sandro Hit)
Turbo Magic (v.Cabochon)
Tuschinski (v.Krack C)
Totilas (v.Gribaldi)

Zesjarigen:
Spargo (v.Krack C)
Lipika Special Gift (v.Montecristo)
Special D (v.Metall)
Simply the Best (v.Contango)
Skyline (v.Democraat)
Sandokan (v.Ferro)
Sensation (v.Jazz)
Sisther de Jeu (v.Gribaldi)

Ik zou dan denken dat een Tango en Tuschinski misschien wat andere dingen lieten zien op die leeftijd. Maar Totilas werd natuurlijk ook pas echt apart met het verzamelde werk.

Fransje, ja bij mij was het ook hoop gebaseerd op zijn wat tegenvallende prestaties op de OS. Had echt gehoopt dat hij daarom wat zou gaan veranderen. Maar dat was valse hoop duidelijk.

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 09:31

Benzz schreef:
mce schreef:
n.a.v. ophef over kleding EG :

Ik vraag me wel eens af in hoeverre ze nog vrij zijn om te dragen wat ze zelf willen of bepaald de sponsor want er gedragen gaat worden, want die heeft op zo'n avond een winkel vol

dat kan zelfs voor Glock zijn die reclame maakt voor zijn firma

Ik ben denk ik de enige in dit topic die zich stoorde aan zijn kleding. Maar marketingtechnisch is het ook niet handig als je hoofdsponsor een wapenhandelaar is en jij gaat tijdens een hele nare oorlog in zoń pakje lopen.

Het lichtje waarom mensen commentaar hadden op zijn kleding is gaan branden :\

Elisa2

Re: Edward Gal: 'Ik vond dat mijn jaar geen wedstrijden nu wel voorbij is'

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 09:35

Maar je kan ook overal wat achter zoeken he..dit was gewoon een paardenevenement die niks met de oorlog te maken heeft. Glock levert volgens mij ook meer pistolen en geen militaire wapens. (maar dat weet ik niet helemaal zeker)

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 09:40

Ben ik het ook helemaal mee eens maar ophef over de combi wapens + legerprint op de kleding (en heel groot Glock erop) snap ik meer dan gewoon ophef over legerpint. Legerprint is overal

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 09:44

Ja er is duidelijk niet over nagedacht maar vast niet bedoeld om mensen voor de borst te stoten of de oorlog te promoten.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 10:38

Elisa2 schreef:
Ja er is duidelijk niet over nagedacht maar vast niet bedoeld om mensen voor de borst te stoten of de oorlog te promoten.

En dat vind ik voor zo'n groot bedrijf, met waarschijnlijk een dijk van een PR afdeling, uitermate dom.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 10:39

Negatieve aandacht is ook aandacht. In dit geval dan - helaas - dubbelop

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 10:41

En ik vind dat mensen niet altijd op iedere slak zout moeten leggen..zou de wereld een stuk prettiger van worden.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 10:43

Niet op iedere, maar gelukkig mogen we wel allemaal onze eigen slakken kiezen.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 10:44

rien10 schreef:
Elisa2 schreef:

En dat vind ik voor zo'n groot bedrijf, met waarschijnlijk een dijk van een PR afdeling, uitermate dom.
Eens. Ik vind het ook een ondoordachte actie, zonde.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 10:45

Anderzijds kunnen we ook wel op alle slakken zout leggen hè. Er is iedere dag oorlog, altijd, ergens op de wereld. In het extreme zou je dan kunnen zeggen: omdat het glock is mogen ze nooit iets met leger-print en dergelijke dragen. Persoonlijk heb ik daar niet iets mee.

Het mooie van deze discussie, over de clinic, dat het geluid niet alleen uit Nederland komt en het een mooie boodschap naar het team van Glock brengt: mensen hebben ze hoog zitten en zijn teleurgesteld door andere verwachtingen. Als ze de slag mee kunnen draaien vanuit de teleurstelling naar verwondering.. wellicht wel de eerste stap naar innovatie zetten (naast trainingswijze ook meetbare techniek en transparantie enzovoort).. dat zou bijzonder zijn!

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 10:53

Of eigenlijk juist heel normaal (moeten zijn) :)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 11:02

Hannanas schreef:
Anderzijds kunnen we ook wel op alle slakken zout leggen hè. Er is iedere dag oorlog, altijd, ergens op de wereld. In het extreme zou je dan kunnen zeggen: omdat het glock is mogen ze nooit iets met leger-print en dergelijke dragen. Persoonlijk heb ik daar niet iets mee.

Het mooie van deze discussie, over de clinic, dat het geluid niet alleen uit Nederland komt en het een mooie boodschap naar het team van Glock brengt: mensen hebben ze hoog zitten en zijn teleurgesteld door andere verwachtingen. Als ze de slag mee kunnen draaien vanuit de teleurstelling naar verwondering.. wellicht wel de eerste stap naar innovatie zetten (naast trainingswijze ook meetbare techniek en transparantie enzovoort).. dat zou bijzonder zijn!

Of je neemt als ruiter het standpunt in dat je voor zo'n sponsor niet wilt rijden. Maar dat is wel heul erg off-topic.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 11:25

Boras schreef:
Of eigenlijk juist heel normaal (moeten zijn) :)

Helaas is de paardensport nog niet zover, want ken jij een ruiter/ruiters die dat al doet/doen?

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 11:38

Nee. Maar dat zegt weinig :)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 11:58

Ben het er niet geheel mee eens dat hij bij Jiska gelijk liep.
Wel fijn, dat zeker.
Maar zoals je ook kan zien in het filmpje van Verden toonde hij toen al een onregelmatige uitstrekking in de voorbenen. Dat is later inderdaad groter/meer geworden. Maar ik denk dat dat er altijd wel een beetje in heeft gezeten.
Had het met een ander vervolg of een andere ruiter daarna beter geweest? Dat kan, maar ook dat valt niet te zeggen omdat we dat nooit hebben kunnen zien.

En dat gedoe over de kleding keuze... ja dat vind ik persoonlijk echt te ver gezocht. Maar er zijn meerdere die het wel vinden, en ieder mag zijn eigen mening hier over hebben natuurlijk.
Maar ik denk eigenlijk dat wanneer een andere ruiter met dat setje de ring in was gereden (en dan niet HP ofzo, maar gewoon echt een ander met een andere achtergrond en sponsor) dat er veel minder ophef over was geweest omdat bij Edward alles onder de loep ligt.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 12:01

Die legergroene helm maakt het ook wel helemaal af he :)

Ik had iets anders gekozen, hij lijkt nu een beetje op een wannabe soldaat. Beetje carnavalesk. Voor mij dan.

Plus een beetje controversieel met zo'n werkgever in deze tijden van veel geweld in oorlog en op straat. Die pistooltjes brengen nu eenmaal veel ellende.

Iets anders had ook gekund. Ik ben sowieso niet zo van het "frivole" op of aan een paard in de ring.

Maar vrijheid blijheid! :)

Edit: aangevuld
Laatst bijgewerkt door Boras op 02-02-23 12:11, in het totaal 2 keer bewerkt

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 12:02

:')

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 12:03

Vind dat gezeur hier over zijn jasje wel echt een mierenneukerij van jullie hoor! Half NL loopt al jaar en dag in legerprint.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 12:12

Hij mag zelf kiezen. Wij mogen erover praten. Niet schelden.

aniek1985
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 12:33

Ik vind dat gezeur over de kleding ook wel ver gezocht. Hij maakte er zelf een grapje van. Dat hij weer terug is in de ring of misschien toch niet te zien is. Iets in die richting. Ik denk niet dat dat bedoeld is als een statement richting de oorlog.

Dat de filmpjes niet meer te zien zijn heeft dat er misschien mee te maken dat de clinics exclusief bij hoofontv komen?
Afbeelding

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 12:42

Popstra schreef:
Vind dat gezeur hier over zijn jasje wel echt een mierenneukerij van jullie hoor! Half NL loopt al jaar en dag in legerprint.

Vind ik ook geen gezicht. Maar geef toe dat is smaak. :o

Zelf zou ik er overigens niets over zeggen.
Maar snap wel, met glock als sponsor, dat het niet voor iedereen fijn overkomt.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 12:49

Het paard heeft geen last van wat hij ook maar draagt, en het paard is de hoofdrolspeler in dit hele gebeuren wat mij betreft.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 12:53

aniek1985 schreef:
Ik vind dat gezeur over de kleding ook wel ver gezocht. Hij maakte er zelf een grapje van. Dat hij weer terug is in de ring of misschien toch niet te zien is. Iets in die richting. Ik denk niet dat dat bedoeld is als een statement richting de oorlog.

Dat de filmpjes niet meer te zien zijn heeft dat er misschien mee te maken dat de clinics exclusief bij hoofontv komen?
[ [url=m/dH0fQD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hmmm, dat zou het wel kunnen verklaren, inderdaad.

Wat is Hoofon precies? En soort Netflix voor paardensport?

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 12:53

Nou ja, met dat Glock zadeldekje onder die outfit inclusief helm komt hij zo toch een beetje over als een wandelende paardrijdende reclamezuil voor geweld Glock.

Het is een keuze. Misschien geen doordachte. Maar een keuze.