Wolven pakken pony in weide in Peer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 08:55

Goed gezegd!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 16:19

Pareltjes schreef:
Hahahahahah.....

Triest, maar als ze karkassen maar voor 10 % aanvreten en de volgende pakken, zit je niet ver van deze opmerking af.

Meestal komen ze later terug om verder te eten. Maar vee wordt hier weg gehaald. En nee, daarmee zeg ik niet dat je het moet laten liggen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 16:21

Mindim schreef:
Pareltjes schreef:
Hahahahahah.....

Triest, maar als ze karkassen maar voor 10 % aanvreten en de volgende pakken, zit je niet ver van deze opmerking af.

Meestal komen ze later terug om verder te eten. Maar vee wordt hier weg gehaald. En nee, daarmee zeg ik niet dat je het moet laten liggen.

Ik zou er wat gif op strooien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 16:24

elnienjo schreef:
Mindim schreef:

Doe je dat toch, heb je ook wat te doen..

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 16:46

Mindim schreef:
Pareltjes schreef:
Hahahahahah.....

Als dat zo is hoe komt het dan steeds dat ze 24 of 48 uur later zoveel km verderop opnieuw toeslaan?
Voelen ze zich opgejaagd? Vlug een prooi nemen, snel wat eten en verder trekken? Dat zou wederom duiden op niet normaal natuurlijk gedrag maar aangepast gedrag aan verstedelijking. Dan worden er vele malen meer slachtoffers gemaakt ( onder verkeerde doelgroep) dan was gedacht.

Van welke kant ik het ook probeer te bekijken, het sprookje van de pro-wolvers blijkt een utopie. Zoals al vaker gezegd, kwestie van tijd en er volgt afschot.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 17:16

elnienjo schreef:
Mindim schreef:

Is op zich geen slecht idee. Je moet het alleen wel volledig stil houden dus je kunt ook niet melden dat je slachtoffer bent. Zoiets moet volledig in stilte gebeuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 17:59

Pareltjes schreef:
Mindim schreef:

Als dat zo is hoe komt het dan steeds dat ze 24 of 48 uur later zoveel km verderop opnieuw toeslaan?
Voelen ze zich opgejaagd? Vlug een prooi nemen, snel wat eten en verder trekken? Dat zou wederom duiden op niet normaal natuurlijk gedrag maar aangepast gedrag aan verstedelijking. Dan worden er vele malen meer slachtoffers gemaakt ( onder verkeerde doelgroep) dan was gedacht.

Van welke kant ik het ook probeer te bekijken, het sprookje van de pro-wolvers blijkt een utopie. Zoals al vaker gezegd, kwestie van tijd en er volgt afschot.

Ik denk dat ze zich in eerste instantie niet zo ver van hun prooi schuilhouden, om later verder te eten. Maar hun prooi wordt binnen een paar uur weg gehaald, zekers al voor de avond weer valt. Dus dan trekken ze verder, ze lopen rap hoor, 25 km op een dag is niks.

Waarom wordt er aldoor over pro wolvers gesproken hier, zitten die hier zo veel?
En afschot is nog helemaal niet aan de orde, dat mag wettelijk gezien nog niet. Dus dat momenteel als oplossing zien, gaat niet werken.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 18:09

Mindim schreef:
Waarom wordt er aldoor over pro wolvers gesproken hier, zitten die hier zo veel?
En afschot is nog helemaal niet aan de orde, dat mag wettelijk gezien nog niet. Dus dat momenteel als oplossing zien, gaat niet werken.

Was er maar een andere oplossing. Trouwens minder goede oplossingen zijn ook in veel gevallen niet toegestaan zoals een dichte stal op een weiland. Of hekken die wel op effectieve hoogte zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 21:28

Loretta schreef:
Mindim schreef:

Was er maar een andere oplossing. Trouwens minder goede oplossingen zijn ook in veel gevallen niet toegestaan zoals een dichte stal op een weiland. Of hekken die wel op effectieve hoogte zijn.

Ik vraag me af of in wolven gemeentes er misschien wat coulanter mee om gegaan wordt? Geen idee, maar kan me voorstellen dat met een wolf in de buurt men minder gauw bezwaar maakt om die open schuilstal dicht te maken.

Hier is sinds een paar weken een paard met veulen aan het bos gezet, geen toe zicht en open stal. Ik zou daar op dit moment toch niet een paard naartoe verhuizen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 09:48