Xu wandelt naast zijn paard naar China: Mijn leven wordt steeds korter

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cariena1

Re: Xu wandelt naast zijn paard naar China: Mijn leven wordt steeds korter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 08:52

Ben geblokkeerd op fb had boze smiley geplaatst

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 08:55

Het is altijd zo jammer dat een paard de dupe is van het gebrek aan kennis en de kunde om de juiste mensen om je heen te verzamelen..

Eerlijk, toen ik dit topic zag en het begin begon te lezen vond ik het al een vreselijk slecht plan om als onervaren eigenaar met een paard de wereld over te gaan wandelen. Daarna nog het feit dat het een hengst bleek te zijn die ik op meerdere plaatjes ook al zag dekken.. En toen las ik dat hij meerdere keren ontsnapt was, gevochten had, een tijdje kwijt was.. Nee ik vond en vind daar echt wat van en ik vroeg me af hoe lang dat goed zou gaan. En toen was daar dus die aanrijding met die auto. Het was helaas te verwachten dat het gruwelijk mis ging. Dat je dan zo'n groot podium daarmee krijgt vind ik echt zo jammer. Maar ook dat komt weer door gebrek aan kennis en kunde van anderen denk ik. :(

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 09:00

Beetje kinderachtig om te roepen dat honderden mensen hem dood willen hebben..jemig. Ik snap dat hij graag zijn paard wil redden maar het lijkt me toch verstandig (en volwassen) om te luisteren naar wat merendeel van de dierenartsen zegt.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 09:07

Elisa2 schreef:
Beetje kinderachtig om te roepen dat honderden mensen hem dood willen hebben..jemig. Ik snap dat hij graag zijn paard wil redden maar het lijkt me toch verstandig (en volwassen) om te luisteren naar wat merendeel van de dierenartsen zegt.

En dan is het knap ingewikkeld dat een, met blijkbaar grote naam (maar hij wilt niet benoemen wie precies, vanwege de haters), dierenarts zegt dat hij wel te opereren is en een pijnvrij leven kan hebben. Als een expert dat zegt, dan snap ik wel dat Unas zich daar volledig aan vastklampt.
De kliniek waar hij nu in Bulgarije staat schijnt goed te zijn, en zien inslapen ook niet als nodig.

Ik persoonlijk vind de uitspraken over opereren en pijnvrij kunnen leven discutabel, maar wie ben ik?

Het is echt een hele complexe situatie, maar ik kan wel begrijpen hoe Unas hierin beland is en waarom hij zo overtuigd is van het redden van Furion.
Laatst bijgewerkt door Suliko op 23-04-24 09:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 09:08

Ja ik snap het ook, de vraag is alleen hoe realistisch dat is en of je het paard zo'n lijdensweg aan moet willen doen. Welke risico's er allemaal nog meer aan zitten etc. En juist in dat stuk mist hij volgens mij behoorlijk wat kennis.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 09:10

Ik denk dat die jongen ernstig in de war is geraakt van dit hele gebeuren en tussen 2 kampen staat. Artsen die zeggen "laten we het gaan proberen" en de mensen die zeggen " nee, beter van niet"
Dat is ook best sneu.

En heel eerlijk, zo staan er zo veel mensen met hun paarden die toch alles proberen. Tot het oneindige. Hoe vaak lees je het niet hier op het forum!?
Wel niet met zo een gruwelijke breuk maar wel met andere chronische aandoeningen waarvan je weet je paard er toch nooit meer af komt en enkel op een wei of paddock kan onder heel strak en vooral duur management.
Of die paarden zo gelukkig zijn...

Zo zie ik het bij hem ook. Hij heeft een paar jaar 24/7 met dit dier samen geleefd.
Hij had een doel, lopen naar China en dat doel is nu niet meer haalbaar.
Daar kan je flink van in de put komen te zitten.
Het zou beter zijn als hij geen updates meer plaatst en niet meer reageerd op fb en insta.

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 09:11

Suliko schreef:
Elisa2 schreef:

En dan is het knap ingewikkeld dat een, met blijkbaar grote naam (maar hij wilt niet benoemen wie precies, vanwege de haters), dierenarts zegt dat hij wel te opereren is en een pijnvrij leven kan hebben. Als een expert dat zegt, dan snap ik wel dat Unas zich daar volledig aan vastklampt.

Hij noemde op instagram de naam van Dr. Rossignol.

Onze gezamenlijke vriendin heeft hem gesproken en hij duldt geen tegenspraak meer. Hij zegt dat Furion naar een van de beste dierenartsen ter wereld gaat en dat hij dalijk pijnvrij kan leven. Dus ja, dan houdt het ook een beetje op vrees ik. Met zo iemand valt niet te praten. -O-

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 09:42

Celebi schreef:
Het is altijd zo jammer dat een paard de dupe is van het gebrek aan kennis en de kunde om de juiste mensen om je heen te verzamelen..

Eerlijk, toen ik dit topic zag en het begin begon te lezen vond ik het al een vreselijk slecht plan om als onervaren eigenaar met een paard de wereld over te gaan wandelen. Daarna nog het feit dat het een hengst bleek te zijn die ik op meerdere plaatjes ook al zag dekken.. En toen las ik dat hij meerdere keren ontsnapt was, gevochten had, een tijdje kwijt was.. Nee ik vond en vind daar echt wat van en ik vroeg me af hoe lang dat goed zou gaan. En toen was daar dus die aanrijding met die auto. Het was helaas te verwachten dat het gruwelijk mis ging. Dat je dan zo'n groot podium daarmee krijgt vind ik echt zo jammer. Maar ook dat komt weer door gebrek aan kennis en kunde van anderen denk ik. :(

Compleet mee eens :j

Misschien moet Peta zich eens bemoeien met zulke dingen ipv onzinnige dingen...
Als het dier nu al in Parijs stond...nee even haf Europa door om er te komen.
Waanzin....

3heathcliff5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 09:56

Geen idee hoe duur het bijzonder transport gaat zijn en wat de operatie kost. Maar voorlopig lijkt het niet erg hard te gaan met de funding. Wat gebeurt er met Furion als hij de reis doorstaat, maar er niet voldoende is opgehaald voor de operatie en het verblijf op de kliniek? Gaat hij überhaupt op transport voor al het geld er is? Wordt hij alsnog geopereerd zonder dat er geld is? Blijft hij hengst met de verwachting dat hij in het seizoen van razende hormonen en overal hengstige merries rustig gaat revalideren? Nu al zoveel vragen…

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 10:27

Hij lijkt de realiteit steeds meer uit het oog te verliezen. Kritische mensen die het beste voor hebben met het paard "death squad" noemen...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 10:49

Eens met de vele vragen.... -O-

Zou de kliniek in Parijs het wellicht zien als een soort publiciteits-dingetje, dat ze willen laten zien dat zij dit varkentje wel kunnen wassen...? In dat geval kan er wel wat aan de kosten gedaan worden natuurlijk.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 10:53

pmarena schreef:
Eens met de vele vragen.... -O-

Zou de kliniek in Parijs het wellicht zien als een soort publiciteits-dingetje, dat ze willen laten zien dat zij dit varkentje wel kunnen wassen...? In dat geval kan er wel wat aan de kosten gedaan worden natuurlijk.

Dit heb ik al heel de tijd in gedachte. Ik vraag me oprecht af welke kliniek dit zegt. Een paard met deze ellende laten herstellen is bijna onmogelijk namelijk. Massa op 4 benen, hoe gaan ze dit aan elkaar "lijmen" en gaan ze hem 2 maanden in een harnas hangen. Ik vind het oprecht bijna fascinerend dat dit paard zo'n weg gaat doormaken.

Dat transport verbaast me helemaal. Verdoofd of niet en hangend of staand het maakt mij niet veel uit elke weg die dit paard gaat maken vind ik belachelijk en sneu.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 10:55

Ik vraag me vooral heel erg af wat de beste man nu precies voor beeld heeft van het leven dat Furion de komende maanden te wachten staat.....

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 11:00

Mag een dier in deze toestand sowieso wel zo'n lange reis maken qua dierenwelzijn regels?

Pmarena, ik denk dat hij daar helemaal nog niet mee bezig is. Hij lijkt het bijna letterlijk per dag te bekijken.
Laatst bijgewerkt door Ann op 23-04-24 11:24, in het totaal 2 keer bewerkt

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 11:01

pmarena schreef:
Ik vraag me vooral heel erg af wat de beste man nu precies voor beeld heeft van het leven dat Furion de komende maanden te wachten staat.....

Ik gok van niet. Iemand met een overtuiging dat grenzen stellen bij een dier overrated is en een hengst hengst moet kunnen zijn, die zou een dier zoiets denk ik niet aan doen wanneer die zou weten wat het voor het dier zou betekenen. De vrijheid die het dier bij hem gekend heeft zal het dier maandenlang niet meer kennen, mijn onderbuikgevoel zegt dat dat dier het nooit meer zal ervaren. Al met al ellende voor het paard

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 12:19

Op Facebook nu alleen maar positieve reacties bij het laatste bericht en je kan niet meer reageren. Heeft hij de negatieve reacties verwijderd?

Ik vraag me echt af welk zichzelf respecterend transportbedrijf dit op zich neemt. Hoe lang is de reis? Te lang, dat is zeker.

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 12:34

Utixo schreef:
Op Facebook nu alleen maar positieve reacties bij het laatste bericht en je kan niet meer reageren. Heeft hij de negatieve reacties verwijderd?

Ik vraag me echt af welk zichzelf respecterend transportbedrijf dit op zich neemt. Hoe lang is de reis? Te lang, dat is zeker.

Plaatse boze smiley op een bericht gelijk geblokt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 12:47

Tja, zie zijn opmerking!
We are going to France for surgery. There are many things to do here and now. I must communicate with the doctors, arrange the transportation, search money from everywhere, and stand in front of Furion. To the death squad among my followers: go to sleep, or go to your own horses for psychiatric healing! Otherwise I’ll shoot every one of you.

We moeten allemaal in therapie.
Hij snapt er echt niks van, arm dier .

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 12:54

Egoïstische kwal... Meer kan ik er niet van maken.

3heathcliff5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 12:54

Utixo schreef:

En welke zelfrespecterende DA het paard geschikt verklaard voor dergelijk lang vervoer? Zonder die verklaring en een deugdelijk reisplan komt hij ook niet ver.

Volgens mij kan Gofundme ook besluiten de gelden te bevriezen wanneer het klachten regent dat met het geld, alleen al vanwege het transport, onnodig en langdurig lijden voor Furion wordt gefinancierd.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 13:38

Die laatste insta story ook…. Mijn hemel. :')

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 13:52

Bah bah bah, arme furion, meneer is compleet de weg kwijt

Kirrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 13:54

cursebreaker schreef:
Die laatste insta story ook…. Mijn hemel. :')

Ik sta echt versteld...

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 14:02

Hoe zou het paard er nu dan bijstaan? Het kan neem ik aan niet meer normaal grazen, ivm druk op voorbeen (breuk is toch voorbeen?), niet meer gaan liggen omdat het dan niet meer kan opstaan.
Stress van de pijn, zal het nog wel eten?
Hoe verplaatst je een paard in deze erbarmelijke staat überhaupt een paar meter. Laat staan over 1000+ km..
En idd zou die Xu figuur énige notie hebben van de komende maanden, de revalidatie, de prognose en de kosten?

Zelf zit ik nu te twijfelen, uit nieuwsgierigheid en ijdele hoop dat de rede hem toch zal bereiken, wil ik het volgen (weten hoe het afloopt), maar aan de andere kant, uit ergernis en onmacht ook zin het topic te ontstippen.
Alles te weten maakt niet gelukkig…

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 14:05

Ik keek hem net ook. Tragisch hoe dit paard staat en met welk kaliber hij te maken heeft.

Houden van een dier is niet moeilijk er goed en zorgvuldig mee omgaan is het probleem waar vele vastlopen.

Dit is echt een bizar verhaal en de positieve energie die ze erin stoppen en hem blijven aanmoedigen is bijna zorgwekkend.

Er worden verhalen van gelukte operaties verteld en dat er aan racepaarden ook veel gesleuteld wordt. Terwijl we allemaal weten dat er heel veel racepaarden die een been breken eigenlijk direct ingeslapen worden. Een enkele zullen ze revalideren maar dat is met een scheurtje in het bot.

De foto's die ik heb gezien zijn verre van een scheurtje in het bot