Cer schreef:“Lapzwanzen die nooit willen werken” lijkt mij een vrij specifieke groep.. hoezo mogen die geen sneer?
Die vrij specifieke groep omvat vermoed ik zo de gehele bijstand. Dus bv incl. alles wat eigenlijk in de wao/wia/wajong thuis hoort.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cer schreef:tamary schreef:Sommigen zijn die mening toegedaan.
Maar dat is niet wat er nu staat… of lees ik verkeerd?
DuoPenotti schreef:Er is gewoon een groep die niet wil werken.
Wel kan maar niet wil.
Daar zijn al heel wat projecten voor opgezet maar die mislukken.
Dat is dus zoals ik lees niet de groep die in de bijstand zit maar daar niet hoort omdat ze in de wia of wajong hoorde. Maar uwv daar blundert.
prompter schreef:Ik ben het niet vaak met dp eens, maar aangezien ik ook met "doelgroepen" werk voor een gemeente , zit daar zeker een kern van waarheid in. Lang niet allemaal - gelukkig maar - maar een deel is absoluut niet bereid om iets voor de maatschappij te doen, zeker ook de "eigen" inwoners. Ik vind het vreselijk om te zeggen, wil in iedereen het goede zien, maar een deel vertikt het gewoon.
DuoPenotti schreef:Beste janneke
Ik zeg wat ik denk dat er stond. Dus niet dat ze iedereen in de bijstand bedoelt.
En ja er is een groep die niet wil.
Het granieten bestand.
Een vriendin heeft bij de gemeente gewerkt... En als je dan verhalen hoort...
En dat heeft niets met de toeslagen affaire te maken.
Dus hou je naïeve belerende toontje maar bij.
Heeft ook niks met racisme te maken.
Want een groot deel is witte tokkie.
Sanne2meulen schreef:Het gekke is dat bos ook onderdeel is van de Nederlandse natuur . In het begin voor dat wij gingen bouwen hadden we overal bomen en bos . Grote steden werden toen gemaakt en toen werd alles gekapt . Maar met die misbruikers van vroeger moest ook de bomen bij de wegen en fietspaden weg . Niet alleen voor zandvlakte werden de bomen bekapt maar ook voor de wegen huizen
prompter schreef:Ik ben het niet vaak met dp eens, maar aangezien ik ook met "doelgroepen" werk voor een gemeente , zit daar zeker een kern van waarheid in. Lang niet allemaal - gelukkig maar - maar een deel is absoluut niet bereid om iets voor de maatschappij te doen, zeker ook de "eigen" inwoners. Ik vind het vreselijk om te zeggen, wil in iedereen het goede zien, maar een deel vertikt het gewoon.