Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MyChoice schreef:Ik vind het jammer dat dit topic zo afgedreven is naar een complottendiscussie. Er zijn serieus paardenhouders die zich zorgen maken. Ook ik maak me zorgen. Heb ze nu in eigen beheer staan bij iemand aan huis. En daarmee hoop ik dat we de dans ontspringen. Maar ik denk dat als je een paard in pension hebt staan je je wel achter je oren moet gaan krabben. Als er veel stallen moeten stoppen, waar ga je je paard laten dan? Ik zit op de Utrechtse Heuvelrug/Foodvalley en hier zijn al 3 grote stallen gestopt (waarvan 1 niet genoeg vergunning had voor zn aantal koeien en aantal paarden en gekozen heeft de paarden er dan maar uit te doen) en een aantal middelgrote stallen. De advertenties op MP bestaan momenteel meer uit gezocht dan uit aangeboden. Hier een plek vinden is drama, nu al!
DuoPenotti schreef:Ja zoals onze buurman die is gestopt, wilde over op bio maar mocht niet..
Maar die haalt de krant niet....
dus...
Mdrf schreef:De meningen en onderzoeken zijn over de gezondheid van soja ook erg verdeeld, weet dus niet of ik dit wel een goede verandering vind.
josien_m_ schreef:DuoPenotti schreef:Ja zoals onze buurman die is gestopt, wilde over op bio maar mocht niet..
Maar die haalt de krant niet....
dus...
Er zijn honderd redenen te bedenken waarom dat niet kon of mocht. In dividuele gevallen vormen echt geen bewijs. Zulke verhalen delen maakt wel stemming en zorgt voor die ingegraven kampen...
Cer schreef:Maar met Soja (en andere landbouwproducten) zit je toch nog steeds met verarming van de bodem? En dat daar geen natuur is?
Ik mee gelezen te hebben dat alleen Landbouw ook niet perse gewenst is (mits dat al mogelijk zou zijn qua gewassen, je moet dan weer gunstig zitten qua grond enzo.. )
Daarnaast, ik heb geprobeerd te zoeken naar de oorspronkelijk NLse natuur... als ze dat terugwillen, moet ik denk toch een woonboot gaan zoeken...
Cer schreef:Maar met Soja (en andere landbouwproducten) zit je toch nog steeds met verarming van de bodem? En dat daar geen natuur is?
Ik mee gelezen te hebben dat alleen Landbouw ook niet perse gewenst is (mits dat al mogelijk zou zijn qua gewassen, je moet dan weer gunstig zitten qua grond enzo.. )
Daarnaast, ik heb geprobeerd te zoeken naar de oorspronkelijk NLse natuur... als ze dat terugwillen, moet ik denk toch een woonboot gaan zoeken...
Mdrf schreef:Ik vind het jammer dat er blijkbaar zoveel respectloze uitingen zijn richting de agrarische sector en dat nog wel op een paardenforum, waar elke paardeneigenaar deels afhankelijk is van de agrarische sector. Hooi, krachtvoer, strooisel, loonwerkers, gras, stalling en ga zo maar door. Wij kunnen onze paarden houden dankzij de agrarische sector in Nederland. Nog even en wij kunnen allemaal onze hobby vaarwel zeggen als deze plannen van de overheid doorgaan....
Cer schreef:Hoeveel verschillende soorten leveranciers van paardenproducten (hooi, voer, stro etc) zijn er eigenlijk? Kunnen die blijven bestaan als de helft van het veebestand (ik meen dat dat de bedoeling is, maar correct me if I'm wrong) moet verdwijnen?
(want ik denk niet dat de bedrijven overeind blijven, als ze de helft minder 'product' kunnen afzetten, of de prijzen moeten heel erg omhoog gaan (en de vraag is of iemand dat dan nog koopt/kan betalen)
prompter schreef:Als die luchtwassers zo hard nodig zijn, dan kun je nagaan wat een slecht klimaat er in die stal hangt, en daar staan die beesten dan de hele dag in....