Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Elisa2 schreef:Ik heb trouwens nog nooit jonge paarden meegemaakt die geen zaken uitproberen, hoe geweldig alles ook voorbereid is vanaf de grond er is ook nog iets als normaal jonge paarden gedrag waarbij ze weleens wat uitproberen. Nu is slaan nooit de oplossing, maar snel ingrijpen vaak wel gewenst.
Cer schreef:Snap ik![]()
maar ik snap het - perse moeten slaan, want levensgevaarlijk, en iemand die geen OS rijdt heeft er geen verstand van, en aaien werkt niet, en het valt wel mee en het paard flikt een kunstje - gewoon niet..
Als een topsport paard dat nodig heeft, dan is het misschien geen topsport paard.. als je vind dat het nodig is zodat je zelf (want meestal is het voor de ruiter) wat wint, kan je misschien net zo goed gaan motorcrossen?
De 'paarden zijn onderling ook hard' is echt een argument uit de jaren 80 ook
prompter schreef:Bovendien: hoe vaak slaan die paarden elkaar onderling nu écht? In een stabiele kudde die de ruimte heeft, en dus niet op een postzegel staat, komt dat nauwelijks voor. Ik vind dat zo'n non-argument om je eigen klappen te vergoelijken.
pol013 schreef:Hmm ik had zelf echt het idee dat mijn posts veeeel meer nuance bevatten dan de reacties in de laatste paar posts. Maar dat is of verloren gegaan in het typen of jullie reageren er niet op/ niet op mij.
Jammer.
Slaan doen ze niet zo vaak. Maar gaten in hun billen hebben ze hier heel vaak. Die zijn niet gekomen van een spiertrekking bij de lippen of het draaien van een oor. Dus daar heb je dat grijze gebied weer.
pol013 schreef:Hmm ik had zelf echt het idee dat mijn posts veeeel meer nuance bevatten dan de reacties in de laatste paar posts. Maar dat is of verloren gegaan in het typen of jullie reageren er niet op/ niet op mij.
Jammer.
Slaan doen ze niet zo vaak. Maar gaten in hun billen hebben ze hier heel vaak. Die zijn niet gekomen van een spiertrekking bij de lippen of het draaien van een oor. Dus daar heb je dat grijze gebied weer.
Amandavd schreef:pol013 schreef:Hmm ik had zelf echt het idee dat mijn posts veeeel meer nuance bevatten dan de reacties in de laatste paar posts. Maar dat is of verloren gegaan in het typen of jullie reageren er niet op/ niet op mij.
Jammer.
Het is hoe dan ook toch niet vergelijken met mensen? Of hang jij regelmatig met je tanden in de billen van je paard?