Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 17:59

Ik vraag me af of ze ook in beslag genomen paarden krijgen. Voor opvang houders zijn de eisen een aantal jaren geleden flink aangescherpt en ze worden nooit genoemd of bekend gemaakt ivm eventuele kwaadwillende ex eigenaren.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 18:02

Misschien dan het topic maar even verplaatsen naar een plek waar het wel mag ;)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 20:17

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de Boktregels

Alja

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 20:39

Argh jammer dat ik dat nu net niet kan bekijken

PowerPoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 20:48

Alja schreef:
Argh jammer dat ik dat nu net niet kan bekijken

Is een stabletour van een paar clipjes en op het einde de tekst: "my dream stable✨ Work hard and never give up your dreams✨❤️ I'm so happy"

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 21:00

bigone schreef:
Ik vraag me af of ze ook in beslag genomen paarden krijgen. Voor opvang houders zijn de eisen een aantal jaren geleden flink aangescherpt en ze worden nooit genoemd of bekend gemaakt ivm eventuele kwaadwillende ex eigenaren.

Ja, die krijgen ze.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 21:04

Je kunt natuurlijk prima een BV hebben waarin je een fijne winst draait. Winst afkomstig uit bijvoorbeeld pensionstalling, vakantiehuizen en paardenhandel. Als je die winst vervolgens doneert aan een (jouw) ANBI stichting, dan is dat fijn aftrekbaar voor je BV, en (mogelijk deels) onbelast in je stichting. Er zijn ook behoorlijk wat BVs waar een stichting bovenhangt als eigenaar om bijvoorbeeld creatief te doen met hoofdelijke aansprakelijkheid en nalatenschap.
Fiscaal is er genoeg mogelijk om maximaal te profiteren en vervolgens nog aan de regels te voldoen :$
Wel wordt het voor je donateurs erg ingewikkeld te volgen als de (diverse) BV en stichting door elkaar gaan lopen.

En daarom zijn er dingen als een UBO-register en de verplichting als ANBI om jaarcijfers te publiceren. Er staan beste boetes tegenover wanneer je daar niet aan voldoet.

Communicatie is key. PZB blijft als één stichting communiceren, terwijl het eigenlijk een complete constructie is van diverse rechtspersonen waarvan sommige wel en andere niet commercieel zijn.
Laatst bijgewerkt door Essie73 op 18-04-25 23:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Deel van tekst verwijderd ivm speculatie.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 21:20

bigone schreef:
Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd

Geen revalidatiecentrum voor paarden van buitenaf maar voor de dieren die daar binnenkomen blijkbaar, wensen zijn:
Aqua trainer , bekap box , speciale beschermings box met zachte wanden en wasplaatsen met een solarium.
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 25-03-25 22:35, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Zie moderatoropmerking

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 21:30

Want voor het opvangen van verwaarloosde paarden moet je echt een aquatrainer hebben... :+

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 21:37

N0a schreef:
Want voor het opvangen van verwaarloosde paarden moet je echt een aquatrainer hebben... :+

Kan best handig zijn. En dat meen ik serieus. Meer dan een perfecte binnenbaan.

En niets mis met hard werken en deze mooie accommodatie. Maar misschien wel verstandig om dan dingen uit te splitsen.

Een donatie zou ik doen voor de paarden die het nodig hebben. Niet voor een setje.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 12:23

N0a schreef:

Ben het wel met N0a eens. Voor het opvangen van verwaarloosde paarden is echt geen aquatrainer nodig.
Ook geen perfecte rijbaan. Het enige dat ze nodig hebben zijn de basisbehoeften, goed voer, veearts en smid.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 12:35

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de Boktregels

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 16:21

Moderatoropmerking:
Quote van eerder verwijderd bericht weggehaald

Ja dat. En het feit dat op de website staat dat de prijs van het adoptiepaard wordt bepaald door wat het paard allemaal nog kan en de spullen die erbij zitten. Maar als de spullen worden gedoneerd is het toch niet netjes om er geld voor te vragen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 16:31

Ik heb op de FB site van Paard zoekt Baas nog maar eens gevraagd naar de jaarstukken, maar het bericht is verwijderd. Het heeft er wel even gestaan had ik gezien. Maar heel even....

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 16:33

Babootje schreef:
Ik heb op de FB site van Paard zoekt Baas nog maar eens gevraagd naar de jaarstukken, maar het bericht is verwijderd. Het heeft er wel even gestaan had ik gezien. Maar heel even....

Ik heb ook eens een opmerking gemaakt en ik ben van de fb pagina af gegooid :+ kan nog wel kijken maar geen reacties meer geven enzo of ze liken op geen enkele manier

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 16:40

Hier reageert Ten Napel ondanks dat hij hiervoor uitgenodigd is, ook niet....

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 17:09

Op TikTok geven ze aan dat je moet mailen voor de jaarstukken.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 17:14

Tazzey schreef:

Dat is toch geen manier? En wie zegt dat de mensen het dan krijgen? Maar als hier 1 iemand het krijgt, kan het dus gedeeld worden en net zo goed openbaar neergezet worden.

Ik begin steeds meer een nare smaak te krijgen. Snap nog steeds niet dat ze zoveel steun krijgen en die mensen, waarvan ik sommigen toch wel hoog heb zitten, niet verder kijken en denken.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 17:16

Tazzey schreef:

En die krijg je gewoon niet.
Ze horen wettelijk gezien gewoon openbaar te zijn, voor iedereen in te zien/te lezen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 17:21

Tazzey schreef:

Dat is niet voldoende. Ze moeten voldoen aan de publicatieplicht. Dat betekent dat ze moeten publiceren bij de Kamer van Koophandel, maar ook op hun website moeten ze de financiële stukken openbaar maken. Deze moeten namelijk gratis toegankelijk zijn. Alleen op aanvraag de jaarstukken toezenden, mag dus niet.

Verder moet een ANBI aan de volgende vereisten voldoen.

De instelling moet volledig gericht zijn op het algemeen nut. Dit moet onder andere blijken uit de statutaire doelstelling en de voorgenomen activiteiten.
De instelling moet met nagenoeg geheel van al haar activiteiten het algemeen belang dienen. Dit is de 90%-eis.
De instelling heeft geen winstoogmerk met het geheel van haar activiteiten die het algemeen belang dienen.
De instelling en de mensen die rechtstreeks bij de instelling betrokken zijn, voldoen aan de integriteitseisen.
Geen enkel natuurlijk persoon of rechtspersoon mag over het vermogen van de instelling beschikken alsof het zijn eigen vermogen is. Bestuurders en beleidsbepalers mogen geen meerderheid hebben in de zeggenschap over het vermogen van de instelling.
De instelling mag niet meer vermogen aanhouden dan redelijkerwijs nodig is voor het werk van de instelling. Daarom moet het eigen vermogen beperkt blijven.
De beloning voor beleidsbepalers is beperkt tot een onkostenvergoeding of minimale vacatiegelden.
De instelling heeft een actueel beleidsplan.
De instelling heeft een redelijke verhouding tussen beheerkosten en bestedingen.
Geld dat overblijft na opheffing van de instelling wordt besteed aan een ANBI, of aan een buitenlandse instelling die voor minimaal 90% gericht is op het algemeen nut. Voor een culturele ANBI geldt dat het batig liquidatiesaldo besteed moet worden aan een ANBI (of buitenlandse instelling die voor minimaal 90% gericht is op het algemeen nut) met een soortgelijk doel.
De instelling voldoet aan de administratieve verplichtingen.
De instelling publiceert specifieke gegevens op een eigen of gemeenschappelijke website.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 17:23

superpony schreef:
Dat is toch geen manier? En wie zegt dat de mensen het dan krijgen? Maar als hier 1 iemand het krijgt, kan het dus gedeeld worden en net zo goed openbaar neergezet worden.

In dat geval zou ik zeggen: Massaal aanvragen.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 17:33

Maar hoe kunnen ze dan doorgaan als ze niet aan de verplichtingen vol doen?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 17:34

Babootje schreef:
N0a schreef:

Ben het wel met N0a eens. Voor het opvangen van verwaarloosde paarden is echt geen aquatrainer nodig.
Ook geen perfecte rijbaan. Het enige dat ze nodig hebben zijn de basisbehoeften, goed voer, veearts en smid.

Twee klanten van me hebben herplaatsers maar ik kon niet ontdekken dat er iets aan het gebit gedaan was en ook het hoefonderhoud was niet up to date

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 17:38

dit is wat de Anbi site zegt:
De ANBI-status wordt geweigerd of ingetrokken indien een goed doel in gebreke blijft de vereiste informatie op internet te plaatsen. Het gevolg is dat donateurs geen recht meer hebben op giftenaftrek en dat het goede doel schenk- en erfbelasting moet betalen over schenkingen en erfenissen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 17:42

denk dat de Belastingdienst het best interessant vindt als men zich niet aan de regels houdt