Duitse Annika Schleu krijgt wind van voren na vijfkamp OS

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 17:10

MamAppelsap schreef:
Loretta schreef:

Precies dit ja.Dat is wat er gebeurd. Dierenrechtenwappies hoeven geen enkele moeite te doen. en vanuit de top blijft het stil. Daarom is het goed dat er van onderop het geluid komt dat dit niet goed is.

Dierenrechtenclubs horen de kassa al rinkelen.

Je kan wel heel hard je vingers in je oren stoppen en met een stropopredenering afgeven op een selecte groep.

Maar dit sentiment leeft niet alleen onder diehard veganisten of zo. Ook voor de gewone mens is (top)paardensport niet meer te begrijpen. En dat gaat niet alleen om de diervriendelijkheid van het rijden, maar ook het feit dat je dieren de wereld over vliegt en dat dat onwenselijk is hoe diervriendelijk je dat ook aanpakt.

Face it.

Het probleem is dat we tegenwoordig in een democratie van een kleine minderheid leven. Een kleine goed georganiseerde minderheid dicteert en maakt alles kapot. Dat is het grote probleem. En ja zoals het nu gaat in de paardensport klopt niet nee. Maar het zou beter zijn als we eens allemaal onze vingers in de oren stopten en ons niet langer lieten ringeloren door kleine minderheden. Dat gaat in dit geval over dierenrechten maar ook kleine clubjes op andere onderwerpen weten met een kleine groep hun mening op te dringen aan de meerderheid.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 17:14

Earth schreef:
Ik zie niet dat ze is afgestompt, maar ik lees dat Sizzle realistisch is over hoe het er aan toe gaat op grote stallen. Misschien dat ik daarom ook niet zo snel meer onder de indruk ben van het rijden van deze dame, omdat ik heb gezien hoe het er achter gesloten deuren aan toe gaat. Dan is Annika echt heel mild geweest.
En ja, de sport, zowel dressuur als springen moet onder de loep genomen worden om het paardenwelzijn te verhogen. Want wat er nu 'achter de sport' gebeurt, is bij vlagen echt walgelijk en daar verbleekt het handelen van Annika bij.

Ik denk dat op de gemiddelde pensionstal nog veel meer leed door onkunde of onmacht is. Zojuist ook ergens geweest, dames waren nogal fel over het filmpje van Annika om vervolgens te paard te stappen, dier struikelt een keer en die werd even ranzig op de rem getrokken om daarna een schop in zn pens te krijgen.

Laten we niet roomser dan de paus zijn, we hebben allemaal wel een keer iets gedaan uit frustratie.

Ayasha
Blogger

Re: Duitse Annika Schleu krijgt wind van voren na vijfkamp OS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 17:21

Ik vraag me toch altijd af op wat voor pension stallen sommige bokkers komen. :=

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 17:24

Benzz schreef:
Earth schreef:
Ik zie niet dat ze is afgestompt, maar ik lees dat Sizzle realistisch is over hoe het er aan toe gaat op grote stallen. Misschien dat ik daarom ook niet zo snel meer onder de indruk ben van het rijden van deze dame, omdat ik heb gezien hoe het er achter gesloten deuren aan toe gaat. Dan is Annika echt heel mild geweest.
En ja, de sport, zowel dressuur als springen moet onder de loep genomen worden om het paardenwelzijn te verhogen. Want wat er nu 'achter de sport' gebeurt, is bij vlagen echt walgelijk en daar verbleekt het handelen van Annika bij.

Ik denk dat op de gemiddelde pensionstal nog veel meer leed door onkunde of onmacht is. Zojuist ook ergens geweest, dames waren nogal fel over het filmpje van Annika om vervolgens te paard te stappen, dier struikelt een keer en die werd even ranzig op de rem getrokken om daarna een schop in zn pens te krijgen.

Laten we niet roomser dan de paus zijn, we hebben allemaal wel een keer iets gedaan uit frustratie.

Des te kwalijker dat het op een OS ook voorkomt; daar is wel te spreken over een hele grote voorbeeldfunctie. Als het op zo’n grote wedstrijd al wordt “goedgekeurd”, gaat er bij zulke ruiters ook nooit iets veranderen. De paardenwereld heeft nog veel stappen te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 17:59

Met de formule 1 eender, daar worden ook zitjes aan de grote portemonnee verkocht.
Waar gaat het heen met de wereld.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 18:04

Mindim schreef:
Met de formule 1 eender, daar worden ook zitjes aan de grote portemonnee verkocht.

Dat heeft al vele sporten kapot gemaakt. En vooral wanneer het een sport met dieren is gast het dus helemaal mis

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 18:06

Iemand nog de totaal doorgeflipte Satschmo in Hongkong voor ogen?

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 18:13

Mindim schreef:

Daar is nog wel de 107% regel; als het niet binnen 107% van de snelste rijder kwalificeert, dan mag je niet meerijden. Als je dus echt een prutser bent, rij je niet mee.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 18:14

@ManAppelsap Preciesss....het is echt bizar om je paarden de wereld over te vliegen om een paar minuten over huizenhoge hindernissen te springen en 10 minuten een dansje te doen omdat de eigenaar graag een medaille om zijn nek wil hebben. Is dat paardenliefde? Het is zo makkelijk om te gaan wijzen naar deze Duitse amazone...maar het is hypocriet om te denken dat alles daarbuiten zoveel beter is voor de paarden.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 18:21

DuoPenotti schreef:
Bij voorn kan ik het me voorstellen...laat ik maar niet zeggen waarom....

Maar er zijn echt wel paarden die graag op wedstrijd gaan.
Meerdaagse weet ik niet, dat heb ik nooit gedaan.
Maar showen op wedstrijd, ja zeker. Er zijn echt paarden die graag gezien worden, zelf air hebben waar je u tegen zegt.
Die op wedstrijd nog eens extra hun best doen.

Maar nee dat zijn niet de paarden die gedwongen worden. Niet boven hun niveau gevraagd worden.
Naast de sport ook paard mogen zijn.

Ik had niet helemaal verwacht van jou dat je zo naar paarden zou kijken. Want hoe jij paarden op concours beschrijft is imo wel iets van vermenselijken. Naar mijn weten kunnen paarden niet zo denken, ze presteren of ze presteren niet. En ja, dat is vaak onder druk. Showen op wedstrijd doen ze volgens mij vooral vanwege de stress die adrenaline opbouwt bij zo'n dier waardoor hij spectaculair wordt.

Ik zou critici vaker voer tot discussie willen geven, maar KNHS/FEI hebben een te dikke pap in de vinger, DAAR moet er iets veranderen wil er echt iets veranderen. Zie het als de boeren, die willen biologisch gaan, maar het kan niet want het kost ze teveel geld. Er zullen ook ruiters zijn die het anders aan willen pakken, maar dan verdienen ze geen geld want het gaat niet snel genoeg. En dat houdt een organisatie zoals de KNHS en FEI in de hand door bepaalde eisen te blijven stellen. Waardoor potentiele kopers ook minder snel geinteresseerd zijn in jouw paarden want zij willen ook dieren waarmee ze in de huidige sport kunnen presteren. Dus ja, het blijft een vicieuze cirkel waar het als huidige topruiter ook moeilijk is om uit te komen. Daarnaast liggen die echt niet wakker wanneer ze een paard onpaardwaardig hebben behandeld in de training, want ze weten niet beter. Die zijn gewend om met dwang iets af te dwingen, dat hoort er gewoon bij.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 18:33

Nee dat is niet mijn ervaring dat ze showen uit stress. Ja dat bestaat zeker.
Maar hoeft niet.

Kijk ik naar mijn oude paard die vond aandacht geweldig. Ja altijd.
Op stal liep ook niemand hem voorbij. Die had iets om hem heen hangen een aura dat niemand voorbij liep.

En op wedstrijd ook. Hij wilde gezien worden. Echt dat zag je aan hem.
Ik was maar een pruts ruiter. Toch kwamen wij foutloos rond. Geen zweepje had ik bij hoor. Hij deed dat gewoon. En gaaf dat hij dat vond.

En zo heb ik er meer gereden.
Maar wedstrijd was ook geen straf voor ze. Was net zo'n uitje als met de trailer naar het bos.

Het is dus wel hoe je dat als ruiter brengt.
Heb eens een jonkie die wel in de stress schoot door een overweldigd parcours compleet op stem rond gereden.
Kom maar toe maar. En als hij sprong :goed zo!
De parcours bouwers lagen slap van het lachen.
Maar we waren wel netjes rond. Zonder zweep. Zonder schoppen of getrek. Een positieve ervaring rijker.

charlotteehx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 19:22

Ja maar dat mens mist echt een paar chromosomen en heel wat hersencellen hoor.. dat kan je toch zo niet doen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 19:37

Dit staat op Twitter, met een foto van Saint Boy erbij
UIPM - World Pentathlon
@WorldPentathlon
· 3 u
Here is #SaintBoy back home in Shiga Prefecture.

Saint Boy's owners at the Minakuchi Riding Club kindly provided an update on his condition after being contacted by @Tokyo2020 officials.

They said: "He is in good health, although fatigued from competition."

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 19:42

Scum schreef:
UIPM - World Pentathlon
@WorldPentathlon
· 3 u

Saint Boy's owners at the Minakuchi Riding Club kindly provided an update on his condition after being contacted by @Tokyo2020 officials.

Viel me op hoe hoog en steil hij op zijn achterhoeven staat op deze foto. Hij leek al niet zuiver te lopen, maar dit lijkt me ook niet bevorderlijk.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 19:48

Ingrid_92 schreef:
Scum schreef:
UIPM - World Pentathlon
@WorldPentathlon
· 3 u

Viel me op hoe hoog en steil hij op zijn achterhoeven staat op deze foto. Hij leek al niet zuiver te lopen, maar dit lijkt me ook niet bevorderlijk.

https://twitter.com/WorldPentathlon/sta ... 73/photo/1

Sowieso weinig sport conditie

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 19:50

Benzz schreef:
Earth schreef:

Niemand doet hier roomser dan de paus. Acties hebben gevolgen. Voor jou, mij en ook voor Annika.

We hoeven hier niks te vergelijken met andere stallen en hoe het er daaraan toegaat
Dat is ook schandalig en moet gewoon stoppen, maar moeten we dan dit maar door de vingers zien?

Misschien moet men helemaal maar stoppen met de wedstrijdsport en paarden. Blijkbaar lukt het sommigen niet om paardenliefde en kans op geld, eer etc naast elkaar te houden

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 19:51

Ingrid_92 schreef:
Scum schreef:
UIPM - World Pentathlon
@WorldPentathlon
· 3 u

Het vertekent wel omdat hij zijn achterbeen naar buiten heeft gedraaid, maar hij lijkt idd wel stijl te staan.

Kalea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 20:23

Ik lees hier best wel heftige dingen.. Een persoonlijke bedenking die ik mij dan maak: Is iedereen hier vegetariër of veganist? Alle competities afschaffen of gebruik van zweep verbieden terwijl je lekker een biefstuk eet vind ik namelijk hypocriet :\ Maar nogmaals, is enkel een bedenking..

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 20:33

Kalea schreef:
Ik lees hier best wel heftige dingen.. Een persoonlijke bedenking die ik mij dan maak: Is iedereen hier vegetariër of veganist? Alle competities afschaffen of gebruik van zweep verbieden terwijl je lekker een biefstuk eet vind ik namelijk hypocriet : Maar nogmaals, is enkel een bedenking..

Oh Lord.

Als er geen discussie meer mogelijk is grijpen we weer naar vlees is zielig.
Laatst bijgewerkt door Onali op 08-08-21 21:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 20:35

Kalea schreef:
Ik lees hier best wel heftige dingen.. Een persoonlijke bedenking die ik mij dan maak: Is iedereen hier vegetariër of veganist? Alle competities afschaffen of gebruik van zweep verbieden terwijl je lekker een biefstuk eet vind ik namelijk hypocriet : Maar nogmaals, is enkel een bedenking..

Zullen we alle paarden weer in stands zetten, niet meer buiten. Opbinden in dressuurhouding, bareren enz weer aanmoedigen?
Die elektrische sporen gewoon in de ruitershops verkopen? Zullen we stropers die de neushoorns laten doodbloeden een premie geven? Nertsen weer levend laten villen? Enz enz..

Ben je dan gerust gesteld betreffende eventuele hypocrisie?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 20:40

Kalea schreef:

Veganist is wel het laatste wat ik zal worden.

Alleen dit soort uitwassen als waar het hier over gaat. Dat kan toch geen paardenliefhebber aan zien. Ik snap ook niet dat de jury het niet stopte.

Kalea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 20:42

Ben ook geen veganist en niet van plan het te worden ;) Ik stel mezelf gewoon de vraag hoe mensen vlees kunnen eten en dan iemand anders volledig verketteren omtrent dierenwelzijn.
Ik vond het ook verschrikkelijk om te zien hoe er met verschillende paarden werd omgegaan op de OS maar ik vind sommige commentaren hier te ver gaan. Dat is ook gewoon een mening..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 20:44

Kalea schreef:
Ben ook geen veganist en niet van plan het te worden ;) Ik stel mezelf gewoon de vraag hoe mensen vlees kunnen eten en dan iemand anders volledig verketteren omtrent dierenwelzijn.
Ik vond het ook verschrikkelijk om te zien hoe er met verschillende paarden werd omgegaan op de OS maar ik vind sommige commentaren hier te ver gaan. Dat is ook gewoon een mening..

Over hypocrisie gesproken... _O-

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 20:44

Sizzle schreef:
Als ipv deze vrouw die overstuur was er een kerel van 90 kg met six-pack en sterke bovenarmen voor dit paard geloot was dan had hij in 1 ram dat paard dusdanig overdonderd dat dit arme paard zeer waarschijnlijk het rondje wel afgemaakt zou hebben al dan niet met 30 balken en had het het nieuws niet gehaald.

Dat is niet omdat ik daar voorstander van ben, maar wat nu gebeurd is gewoon 1 iemand die toch al mentaal erdoorheen zit als boksbal gebruiken voor de veel grotere schandalen die buiten de camera gebeuren plastsvinden.

Waar zijn de boze protesten tegen het recente nieuwe camera verbod in Warendorf?

Kijk naar de sport, hak niet 1 iemand in stukjes en dan daarna schijnheilig weer juigen voor iemand die wat meer camera ervaren is.

Precies, dat is wat ik ook steeds zeg.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 20:54

rien10 schreef:
Sizzle schreef:
Als ipv deze vrouw die overstuur was er een kerel van 90 kg met six-pack en sterke bovenarmen voor dit paard geloot was dan had hij in 1 ram dat paard dusdanig overdonderd dat dit arme paard zeer waarschijnlijk het rondje wel afgemaakt zou hebben al dan niet met 30 balken en had het het nieuws niet gehaald.

Dat is niet omdat ik daar voorstander van ben, maar wat nu gebeurd is gewoon 1 iemand die toch al mentaal erdoorheen zit als boksbal gebruiken voor de veel grotere schandalen die buiten de camera gebeuren plastsvinden.

Waar zijn de boze protesten tegen het recente nieuwe camera verbod in Warendorf?

Kijk naar de sport, hak niet 1 iemand in stukjes en dan daarna schijnheilig weer juigen voor iemand die wat meer camera ervaren is.

Precies, dat is wat ik ook steeds zeg.

Ik kan jullie uit ervaring vertellen dat je dan terug krijgt dat je niet op OS niveau rijdt dus geen mening mag hebben over hoe triest het gesteld was met de rijderij van de ‘echte’ paardensporters op wat uitzonderingen na. Niet iedereen in dit topic hemelt de topsport op.