Roodvos schreef:manubres schreef:Het blijft gaan over de discussie...wat is dressuur...
Rij je een paard eerst in takt, balans (op eigen benen) en ontspanning en ga je dan naar de aanspanning. Of ga je van aanspanning zoeken naar de takt, balans en ontspanning. Voor mij is dressuur het eerste, bij Gal zie je het tweede wat mij betreft...
Denk je dat of weet je dat? Ik heb namelijk geen idee hoe Gal thuis zijn paarden rijdt/traint. Ik zie alleen wat er in de ring gebeurt, als er al iets geplaatst of uitgezonden wordt. Ik durf op basis daarvan echt geen conclusies te trekken over hoe hij zijn paarden thuis rijdt.
-------
En even voor de goede orde: ik ben niet persé pro of contra Gal. Ik ben wel contra het spuien van allerlei ongefundeerde aannames en pro een eerlijke observatie en beoordeling.
En wat die beoordeling betreft: hij was 6e (!!). In de GP van zaterdag 24 juli stonden 59 combinaties op de lijst. Er waren van al deze deelnemers er dus slechts 5 beter en maar liefst 53 slechter dan Gal. En daar kan je van alles van vinden, maar als alleen het NL jurylid je op 1 heeft staan en de rest het verfoeid en je laatste zet, dan kom je niet op deze positie. Er ging kennelijk dus ook wel iets goed.
En voor dat "de juryleden" nu weer naar voren worden gehaald. Iedereen was lyrisch (terecht) over Jessica von Bredow-Werndl en zo terecht gewonnen enz enz. Dat waren dezelfde juryleden. Je kan niet bij de ene combinatie het volledig eens zijn met de jury en bij de andere zeggen dat de punten onterecht zijn, ze zich zand in de ogen laten strooien en het jureren moet veranderen. Dat is volledig onlogisch.
Amen