superpony schreef:Ik ga niet eens op iedereen specifiek in. Had vandaag onder andere mn dieren te verzorgen.......
Maar mensen mogen wel degelijk oordelen. Zou te gek worden als we magere paarden zien en er niks van mogen zeggen.
Er zijn geen mensen hier op 1 na die de paarden hebben gezien en toch nemen ze het voor de voor hun onbekende eigenaren op. Apart.....
En onbeperkt hooi en bijvoeren? Ja, met wat?
@Mindim, je oordeelt naar mij en komt zelf met je paard als voorbeeld en hoe goed je het zelf doet of hebt gedaan.
Mijn shet is 25+. heb hem 21jr mist al 6 jaar alle snijtanden en dus nu 8 kiezen en die is echt niet mager......Ook niet te dik, ook nooit hb geweest, dus hele leventje in model.
Merrie van 28 mist ook een paar kiezen.
Mensen die hier reageren hebben echt amper of geen ervaring met oude paarden. Ze noemen paarden al snel oud en veel te vaak wordt het als smoes gebruikt voor allerlei dingen.
Ga dan inderdaad eens naar Soest en luisteren hoe je paarden wel op gewicht kan houden. Daarmee moet je namelijk op tijd beginnen. En ook hoe de rest van je management is, is bepalend.
Niemand kent die mensen, maar gaan er wel voor het gemak vanuit dat ze het wel goed zullen doen, terwijl een heel groot deel van de paardenhouders echt te weinig kennis heeft en het helemaal niet zo goed doet.
Ik hoef niemand een aai over de bol te geven en loop al te lang mee, heb al veel teveel ellende gezien om dit als normaal te accepteren en klakkeloos iets aan te nemen van eigenaren.
En ik woon heeeeel dichtbij, dus kan inderdaad langs gaan en kijken en of vragen.
Ik zou me eerder als paarden eigenaar of liefhebber schamen als je dit normaal vindt. Onvoorstelbaar.