Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
idje schreef:Voor mij liggen 4 keurige kloppende paspoorten.
De registratie op I&R?
Hengst heeft geen geslacht en geen kleur.
Onze Welshcob heeft geen naam, geen geslacht en geen kleur.
Onze merrie bestaat niet en onze AV klopt wel, maar is al geregistreerd op een ubn nummer.
Namelijk op ‘de Beek 1, Ermelo’.
Hoe dat dier nou op het Federatie Centrum terecht komt?
Hij is al 26 jaar bij ons en in de buurt gefokt.
Raadsels, raadsels, raadsels.
Maar eens flink rond gaan bellen morgen.
Het enige dat goed ging was het aanvragen van een UBN nummer.
Josien_ schreef:Gwenvd schreef:Als ik het chipnummer van mijn paard invoer komt hij naar voren, alleen bij paspoort uitgevende instantie en adres staat niks. Maar bij UELN paspoortuitgevende instantie staat wel een nummer.
Moet ik nu dan nog iets doen? Ik vind het een beetje vaag.
Bij mij staat er ook niet meer. Ja, de geboortedatum van mijn pony.
NancyFjorden schreef:Hey mensen!
Jeetje wat een hoop gedoe dit ook weer.
Ik heb een fjord die wel in het I&R staat.
Attans ze goede chip nummer kan ik vinden.
Maar ze levensnummer klopt niet en ze geboorte datum ook niet.
Nou moet ik met een PPI contact opnemen.
Maar wie of wat moet ik daarvoor hebben?
Ik heb toen ik mijn paard net had zijn paspoort aan moeten passen.
Dit vanwege dat ik belazert was met een nep paspoort en een tweede chip nummer waar hij jonger schrijnt te zijn.
Om een lang verhaal kort te maken de chip waar hij jonger is die is dus nep. Ik heb de oude eigenaar terug gevonden waar hij vroeger eerst stond. En die bevestigde zijn werkelijke leeftijd die dus ook klopte bij zijn andere chip enz.
Maar goed ze paspoort heb ik toen meteen aan laten passen bij het Nederlandse Fjordenpaarden stamboek.
Hier was ik eerst jaren lid van en heb deze net afgelopen jaar stop gezet.
Dit omdat ik elk jaar dik moest betalen maar waarvoor?
Maar goed nu zit ik dus er mee wie moet ik nou bellen?
Neem aan dat de PPI waar ik moet zijn bij het Nederlandse Fjordenpaarden stamboek is toch? Of is dit niet zo? Waar moet ik dan naar toe bellen? Help!
Humn schreef:Ik heb een trekpaard dat staat al 12 jaar geregistreerd in Belgie, op e fokker. Ik ben de de derde eigenaar. Moet ik mezelf alsnog registreren als eigenaar in Nederland? Dat betekend dat ik hem moet inporteren terwijl die al een 9 jaar in Nederland is.
Ergens las ik ook dat het niet hoeft…
(OP NAAM ZETTEN VAN EEN PAARD MET EEN NEDERLANDS PASPOORT WORDT NOG STEEDS NIET VERPLICHT EN IS GEEN EIGENDOMSBEWIJS. Het is i.v.m. uitbraak of diefstal wel aan te raden)
Hoe zit dit??
Humn schreef:Ik heb een trekpaard dat staat al 12 jaar geregistreerd in Belgie, op e fokker. Ik ben de de derde eigenaar. Moet ik mezelf alsnog registreren als eigenaar in Nederland? Dat betekend dat ik hem moet inporteren terwijl die al een 9 jaar in Nederland is.
Ergens las ik ook dat het niet hoeft…
(OP NAAM ZETTEN VAN EEN PAARD MET EEN NEDERLANDS PASPOORT WORDT NOG STEEDS NIET VERPLICHT EN IS GEEN EIGENDOMSBEWIJS. Het is i.v.m. uitbraak of diefstal wel aan te raden)
Hoe zit dit??
Ik begon al te twijfelen of ik het nu allemaal verkeerd in mijn hoofd heb. Steppe schreef:Bij ons op stal tot nu toe geen actie voor zover ik weet, totaal geen communicatie erover. Misschien wel actie maar nog niks op de stal app hierover en veel stalgenoten hebben ook geen idee dat dit allemaal speelt.
Heb de stalhouder een hele tijd geleden geinformeerd over de registratie.
Omdat er schapen en koeien zijn op het bedrijf is er al wel een UBN nummer.
_Tristan schreef:Is het iemand al gelukt zijn of haar paard aan te melden (eerste keer op UBN) ?
Ik probeer heel netjes de handleiding te volgen maar zodra ik mijn DigiD heb ingevoerd kom ik op een hele andere pagina dan die de handleiding aangeeft?
Ik moet dan kiezen tussen een foto van een stal en een foto van een hond en een kat.
Terwijl die volgens de handleiding op een pagina met aanvoermelding moet komen?
idje schreef:Voor mij liggen 4 keurige kloppende paspoorten.
De registratie op I&R?
Hengst heeft geen geslacht en geen kleur.
Onze Welshcob heeft geen naam, geen geslacht en geen kleur.
Onze merrie bestaat niet en onze AV klopt wel, maar is al geregistreerd op een ubn nummer.
Namelijk op ‘de Beek 1, Ermelo’.
Hoe dat dier nou op het Federatie Centrum terecht komt?
Hij is al 26 jaar bij ons en in de buurt gefokt.
Raadsels, raadsels, raadsels.
Maar eens flink rond gaan bellen morgen.
Het enige dat goed ging was het aanvragen van een UBN nummer.
Kidde schreef:Steppe schreef:Bij ons op stal tot nu toe geen actie voor zover ik weet, totaal geen communicatie erover. Misschien wel actie maar nog niks op de stal app hierover en veel stalgenoten hebben ook geen idee dat dit allemaal speelt.
Heb de stalhouder een hele tijd geleden geinformeerd over de registratie.
Omdat er schapen en koeien zijn op het bedrijf is er al wel een UBN nummer.
Als het goed is hebben ze de paspoorten van alle paarden, dus kunnen ze zo alles er in zetten. Als alles klopt hoef je als paardenhouder niets te doen in principe