SVRL schreef:Mijn shet is insuline resistent en slaagt er tot mijn grote frustratie ieder jaar opnieuw weer in om toch 1 keer hoefbevangen te geraken. Hij wordt regelmatig bijgehouden door de hoefsmid, 15 maart was zijn laatste bekapbeurd, smid moet deze maand al terug komen. Zijn voeten zien er nu al erger uit als die van de pony op de foto, omdat zijn teen altijd lang blijft. Pony heeft nl een hoornvliesbeschadeging in het rechter oog en heeft daardoor een minder zicht. Brengt de smid zijn beentje naar voor om de teen bij te werken, ziet hij niet wat er gebeurd en slaat hij in paniek. We hebben al geprobeerd om hem te verdoven, maar daar komt hij gewoon door. Toen mijn vorige verzorgster foto's van hem op fb zette, zijn daar ook massa's negatieve reacties op gekomen. De beste stuurlui staan echt wel aan wal.
En wat de vacht betreft, de mijne heeft ook kitten. Meneer gaat eerst in de modder rollen en rolt zich dan droog in de stal. Best mega frustrerend en een hel om hem proper te houden. Heb al jaren de gewoonte om hem te plukken zodra de ruiperiode begint en als het nodig is, gaat de schaar er dan in.
[ [url=m/OxdsbS.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik neem aan dat ik, op basis van deze foto, voor heel wat mensen hier ook een paarden verwaarlozer ben en dat ze mijn dieren mogen stelen.
Stelen is nooit goed te praten. En die vacht vind ik er niet schokkend uit zien. Die van mij zien er in de winter zo ook weleens uit. Fijn modder.
Maar ik neem aan dat je dan wel probeert te zoeken naar de trigger van die bevangenheid? Want het is gewoon sneu voor het beestje dat hij ieder jaar bevangen staat. En als ik dan uit ga van eigen ervaring en die van velen anderen in het hb topic dan ben je toch vaak wel maanden zoet voordat ze weer goed zijn. Reageert je pony ook zo heftig als je zelf met zijn hoeven bezig bent? Anders zou je je smid kunnen vragen om je te leren bijhouden zodat je zelf regelmatig even een veil over de teen haalt. Dat deed ik met mijn shet ook, zodat er zo min mogelijk af hoefde steeds.