Veel aangiften en klachten; ‘Mensen overlopen door paarden'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 18:10

Zoals er zondag werd opgetreden, was dat geen bescherming vd democratie.
Bescherming is niet willekeurig op mensen in slaan.

En je hebt altijd overal hooligans bij lopen, en ja die mogen opgepakt worden. Maar er zit echt iets tussen hooligans oppakken of gewoon willekeurig gaan slaan omdat ze in de weg lopen.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 18:16

purny schreef:
Ik las ook op SM dat er een vrouw met een rollator was... living on the edge denk ik dan maar...

En iemand was daar met een Maltees leeuw achtig soort hond

:') _/-\o_

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 18:17

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald ivm het negeren van de moderatoropmerking

secricible

Re: Veel aangiften en klachten; ‘Mensen overlopen door paarden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 18:19

Over het nut en onzin van de regels zijn het viruswaanzin en algemene corona topic aangewezen.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 19:12

Ik denk dat heel veel mensen niet beseffen wat groepsgedrag doet, en dat mensen waarvan je het nooit verwacht had ineens met stenen naar de politie gaan gooien etc.
Daarbij als iemand die inelkaar gerold op de grond ligt wil het niet zeggen dat hij niet weer begint te vechten als ze ophouden met slaan, zeker als er drank en/of drugs gebruikt zijn.
Nederland stond altijd bekend als een land waar je alles kon flikken, want de politie was slap en trad toch niet op. Nu doen ze wat en is het weer niet goed...

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 19:15

Niemand ontkent hier volgens mij dat de politie in het geval van overmatig geweld aangepakt moet worden. Maar op het moment dat mensen hier met droge ogen beweren dat de betogers eerst door de politie naar het malieveld zijn gebracht, daarna zijn tegengehouden om weg te gaan en daarna in elkaar geslagen ziin, dan ik ze niet echt serieus nemen. Dan laat ik toch echt liever een rechter hierover oordelen. Net zoals ik ook hoop dat die demonstranten voor de rechter komen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 19:15

Dat optreden is alleen maar goed als het niet tegen hun is Billy.

Net als dat "politie er is om burgers te beschermen"
Ehm ja, met hun optreden beschermen ze ook burgers, alleen niet jullie want jullie zijn de overtreders.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 19:34

Mariposa11 schreef:
Zoals er zondag werd opgetreden, was dat geen bescherming vd democratie.
Bescherming is niet willekeurig op mensen in slaan.

En je hebt altijd overal hooligans bij lopen, en ja die mogen opgepakt worden. Maar er zit echt iets tussen hooligans oppakken of gewoon willekeurig gaan slaan omdat ze in de weg lopen.

Moet de politie aan iedereen dan vragen, goedemiddag bent u een hooligan?
Je bent daar, je luistert niet naar wat je opgedragen wordt en je verzet je tegen de politie.. Wat meer wil je nog? Dat alle hooligans hun ajax of psv shirtje aantrekken? (Feyenoord heeft uiteraard geen hooligans O:))

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 19:48

Ik las net dat die arme man die zo gebeten werd door die politiehond, een fietsketting met daaraan een scherp geslepen fietsenstanddaard bij zich had en de politie bedreigde hiermee. Zijn vriend had een jonge pitbull bij zich.

Dat lijkt er inderdaad op, dat ze gezellig wilden gaan koffie drinken :D

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 19:49

Haha, Billy _O- Ik zie het al helemaal voor me. ‘Kunt u even uw hooligan-identiteitskaart laten zien’ ?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 19:50

Electra63 schreef:
Ik las net dat die arme man die zo gebeten werd door die politiehond, een fietsketting met daaraan een scherp geslepen fietsenstanddaard bij zich had en de politie bedreigde hiermee. Zijn vriend had een jonge pitbull bij zich.

Nou! Hij had niet ook een thermoskannetje en een pak koekjes bij zich?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 19:51

Electra63 schreef:

Heb jij dat niet standaard bij je dan? :+

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 19:52

Hij was toch gewoon een natuurfotograaf? Dat maakt hem toch per definitie onschuldig? :+

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 19:56

Een verzwaarde thermoskan met loden koekjes zeker.... :P

Er zullen vast agenten zijn die in de emotie ook te ver gaan.
Het zijn net mensen natuurlijk.... en misschien ook wel net een overlijden van covid hebben of een vrouw die in het ziekenhuis werkt en de bui alweer ziet hangen. Dan sta je daar tussen die flapdrollen die denken dat het allemaal maar verzonnen is...daar komen om te provoceren.
Is het dan goed als een agent te ver gaat, nee. Begrijp ik het, ja!

En wat we het afgelopen jaar hebben gezien met de filmpjes werd meestal inderdaad daarna weer weerlegd, dat zonne jankerd toch wel wat meer op de kerfstok had dan ik stond daar alleen maar.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 20:07

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 20:16

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 20:16

Echt een schatje.. :n

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 20:22

Die natuurfotograaf is volgens mij weer een andere man.
Hij maakt wel hele mooie foto's

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 20:36

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 20:37

Nee dat is zelden.
Het komt in Nederland maar erg weinig voor dat de politie echt te ver gaat als je het hele verhaal hoort.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 20:57

Was ook een andere man die een eigen wapenstok meehad en daarmee op de agenten mepte.. En zijn vrouw bemoeide zich ermee en liep ook met een gele paraplu te zwaaien.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 21:18

DuoPenotti schreef:
Nee dat is zelden.
Het komt in Nederland maar erg weinig voor dat de politie echt te ver gaat als je het hele verhaal hoort.

Daarom schiet de meerderheid van Nederland ook niet gelijk in een stuip als het lijkt alsof de politie teveel geweld gebruikt. Het risico is dan wel dat we onze schouders ook ophalen als er wel een keer teveel geweld gebruikt wordt. Daarom is het ook goed dat er wel nauwkeurig naar gekeken wordt en er ook acties volgen als de politie wel teveel geweld gebruikt heeft.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 21:27

Relaxed schreef:
Was ook een andere man die een eigen wapenstok meehad en daarmee op de agenten mepte.. En zijn vrouw bemoeide zich ermee en liep ook met een gele paraplu te zwaaien.

Ja zij kopte nog een ME busje. Dat vond ik wel heftige beelden, omdat ze een douw kreeg. Dus dat was niet nodig. Maar goed, ik weet niet wat daar aan vooraf ging.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 21:36

Popstra schreef:
DuoPenotti schreef:

Ik zei het al,
Was niet vanwege zn zweetvoeten dat hij geslagen was

Nee nee je ziet het verkeerd. Hij deed niets, was rustig en vredig aan het demonstreren zoals hij recht op had en kreeg toen zomaar klappen.....

#sarcasmemodusuit

Het feit dat je met wapens naar de demonstratie komt, zegt al genoeg. Dan kom je niet om gewoon te demonstreren. Dan kom je er voor meer. En ja, dan moet je op de blaren zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 21:44

Earth schreef:
Relaxed schreef:

Ja zij kopte nog een ME busje. Dat vond ik wel heftige beelden, omdat ze een douw kreeg. Dus dat was niet nodig. Maar goed, ik weet niet wat daar aan vooraf ging.

Dat was een andere, liepen er meer met zo'n paraplu. Over het me busje hebben ze duidelijk gezegd dat dat niet de bedoeling was. Die romeos moesten iemand arresteren en hadden het busje niet gezien.