Inbraak bij Paard zoekt baas paardenopvang

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 11:00

Babootje schreef:
Het enige dat ik ermee wil laten zien dat de kosten van PZB gewoon zijn gedekt. 250,00 per maand voor een paard op de wei is ruim voldoende om de kosten te dekken. Als je het goed doet, houd je er nog zeker 100 per maand aan over.
Voor mijn veulen in de opfok betaal ik ook 250,00 all in bij een commerciële opfokstal (van Baalen Farms). Die verdienen er tenslotte ook aan.

Enkel voor weidegang wel ja. Maar hebben ze de paarden 24/7 op de wei? Volgens mij staan ze 's nachts op stal. Daarbij is niet elk paard in beste conditie. Dan moet je bijvoeren. En volgens mij zijn de medische kosten ook gewoon voor hun?

Aan de een zullen ze overhouden en bij de ander bij moeten leggen, vermoed ik zo. Maar ik geef je wel gelijk dat ze dat prima in kaart moeten kunnen brengen in een jaarrekening.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 11:11

Gini schreef:
Babootje schreef:
Dat is niet helemaal correct SannekeP, want voor weidemaatjes moet de oude eigenaar gewoon maandelijks de kosten dragen van 250.00. Ervan uitgaande dat de niet gereden paarden 24/7 buiten staan kan op 250,00 minstens 100,00 worden verdiend. Ik ben benieuwd wat voro "symbolisch bedrag" nog wordt betaald voor een weidemaatje.

Hier ben ik het niet mee eens. Mensen dumpen hun paard niet omdat het dier zo lekker gemakkelijk en goedkoop in onderhoud is. Er zal financieel heus wel wat rommelen in deze stichting, maar winst maken op een paard dat niet meer kan zijn dan weidemaatje, nee, dat geloof ik niet zo snel.

Babootje schreef:
Het enige dat ik ermee wil laten zien dat de kosten van PZB gewoon zijn gedekt. 250,00 per maand voor een paard op de wei is ruim voldoende om de kosten te dekken. Als je het goed doet, houd je er nog zeker 100 per maand aan over.
Voor mijn veulen in de opfok betaal ik ook 250,00 all in bij een commerciële opfokstal (van Baalen Farms). Die verdienen er tenslotte ook aan.

Ah, maar nu nuanceer je het en heb je het over 'kosten dekken' en 'misschien 100 euro winst'. Dat ze kostendekkend werken is nu wel het enige wat je PZB niet kwalijk kunt nemen, want verlieslatend werken is enorm dom. :D Maandelijks 100 euro pure winst op een som van 250 euro voor een weidemaatje? Ik denk dat je dat iets te rooskleurig inziet. Het gaat om gebrekkige paarden die vaak extra zorg nodig hebben.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 11:15

Even. als voorbeeld:

Een balans is een overzicht waarin staat welke bezittingen een bedrijf heeft én met wat voor soort vermogen deze bezittingen zijn gefinancierd. Voorbeelden van bezittingen kunnen zijn: gebouwen, machines, voorraden en geld. Dit noemen we debet of activa in de balans.
Een bedrijf begint eigenlijk zonder bezittingen; dus met niets. Om bezittingen in het bedrijf te krijgen kunnen zowel door de eigenaren als door uitleners bezittingen in het bedrijf worden gefinancierd (vaak met geld = liquide middelen). Als er bijvoorbeeld geld in het bedrijf wordt gefinancierd dan kan het bedrijf dit investeren in andere bezittingen (vaak voorraad). Alleen… zo raakt het bedrijf het zicht kwijt over hoeveel waarde van de bezittingen afkomstig is van de eigenaren en hoeveel van uitleners. Dat overzicht moet er wel zijn, want uiteindelijk moet het bedrijf het deel van de uitleners aan de uitleners terugbetalen. Daarom houden we aan de rechterkant van de balans bij hoeveel waarde van de bezittingen er door de eigenaren is gefinancierd (=Eigen Vermogen) en hoeveel waarde van de bezittingen er door de uitleners is gefinancierd (=Vreemd Vermogen).
Dit noemen we credit of passiva in de balans.
Het kan zo zijn dat de bezittingen die een bedrijf vandaag heeft morgen weer veranderd zijn. De balans is daarom een momentopname. Hoe je een balans moet opstellen is wettelijk vastgesteld.
De balans geeft aan met met welk vermogen de bezittingen in het bedrijf zijn gefinancierd: via eigen vermogen of via vreemd vermogen. Niet wat je nog kunt uitgeven.
De balans is altijd in evenwicht. Dat wil zeggen dat de totale waarde van de linkerkant altijd gelijk is aan de totale waarde van de rechterkant. Hoe kan dit dan? Nou, de rechterkant geeft aan hoe de linkerkant is gefinancierd

Onderstaand een balans zoals deze uit moet zien volgens wettelijke normen

Afbeelding

Dit is de balans van PZB

Moderatoropmerking:
Verwijderd ivm copyright
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 21-05-25 09:41, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Zie moderatoropmerking

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 11:17

Gini schreef:
Babootje schreef:
Dat is niet helemaal correct SannekeP, want voor weidemaatjes moet de oude eigenaar gewoon maandelijks de kosten dragen van 250.00. Ervan uitgaande dat de niet gereden paarden 24/7 buiten staan kan op 250,00 minstens 100,00 worden verdiend. Ik ben benieuwd wat voro "symbolisch bedrag" nog wordt betaald voor een weidemaatje.

Gini schreef:
Hier ben ik het niet mee eens. Mensen dumpen hun paard niet omdat het dier zo lekker gemakkelijk en goedkoop in onderhoud is. Er zal financieel heus wel wat rommelen in deze stichting, maar winst maken op een paard dat niet meer kan zijn dan weidemaatje, nee, dat geloof ik niet zo snel.

Babootje schreef:

Gini schreef:
Ah, maar nu nuanceer je het en heb je het over 'kosten dekken' en 'misschien 100 euro winst'. Dat ze kostendekkend werken is nu wel het enige wat je PZB niet kwalijk kunt nemen, want verlieslatend werken is enorm dom. :D Maandelijks 100 euro pure winst op een som van 250 euro voor een weidemaatje? Ik denk dat je dat iets te rooskleurig inziet. Het gaat om gebrekkige paarden die vaak extra zorg nodig hebben.

Nee ik reageerde aanvankelijk op de post van SannekeP die beweert dat er elke maand geld bij moet.
Ik laat zien dat PZB kostendekkend werkt of kan werken en ook bij de weidemaatjes in staat is om er wat aan te verdienen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 11:27

Gini schreef:

Tuurlijk hebben zij daar winst op.
Een eigenaar plaatst daar gratis een kapot paard, betaald 250E per maand stallingskosten en alle daarbij komende kosten (DA, HS enz).
Net zoals bij een pensionpaard.
Bij plaatsing vangen zij nog eens adoptiekosten...
Dus zij verdienen wel aan weidemaatjes.

Citaat:
Wij zullen proberen de paarden ter herplaatsten maar de kosten van de stalling die wij hebben (250 euro per maand) Zullen door de eigenaar vergoed moeten worden. We verwachten dat we het paard binnen 3 maanden herplaatst hebben.

De kosten van de stalling moeten doorberekend worden aan de eigenaar, omdat een weidemaatje moeilijker te plaatsen is. Bij de maandelijkse kosten komen ook eventueel kosten voor hoefsmid, dierenarts of andere kosten.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 12:56

De stichting zinloos geweld die ook van Henk is,die site is weg.Ik heb toen een klein bedrag moeten betalen om Lid te worden hiervan.Als ik dan naar de site wil van zinloos geweld dan krijg je een poker site.Hoe kan dat dan?
Er werkte toen ook ene Vincent samen met Henk deze stichting opgericht,Vincent is er weg,de reden weet ik niet. Hij werd ook overal buiten gehouden,henk kreeg alle eer.
Nogmaals de presentatie\opening is op mijn weiland geweest,ik was het eerste lid van deze stichting en kreeg het bordje daarom gratis. Het filmpje van het in de lucht gaan van Zinloos Geweld heb ik nog ergens op me p.c. staan.
En nogmaals,hij is zijn opvang begonnen nadat hij bij mij zag hoe gemakkelijk je gratis paarden kan krijgen.
Hij nam geen weidemaatjes aan in het begin,toen ik zei: je bent een grote opvang,dan hoor je ook weidemaatjes aan te nemen.Je hebt ruimte genoeg.Toen is hij dat idd. gaan doen.
Vind het ook heel zwak om iedereen maar te blokken die iets zegt wat ze niet bevalt.Kijk als ze leugens gaan vertellen,Ja dan begrijp ik dat je geblokt word.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 13:44

gohya schreef:
De stichting zinloos geweld die ook van Henk is,die site is weg.Ik heb toen een klein bedrag moeten betalen om Lid te worden hiervan.Als ik dan naar de site wil van zinloos geweld dan krijg je een poker site.Hoe kan dat dan?
Er werkte toen ook ene Vincent samen met Henk deze stichting opgericht,Vincent is er weg,de reden weet ik niet. Hij werd ook overal buiten gehouden,henk kreeg alle eer.
Nogmaals de presentatie\opening is op mijn weiland geweest,ik was het eerste lid van deze stichting en kreeg het bordje daarom gratis. Het filmpje van het in de lucht gaan van Zinloos Geweld heb ik nog ergens op me p.c. staan.
En nogmaals,hij is zijn opvang begonnen nadat hij bij mij zag hoe gemakkelijk je gratis paarden kan krijgen.
Hij nam geen weidemaatjes aan in het begin,toen ik zei: je bent een grote opvang,dan hoor je ook weidemaatjes aan te nemen.Je hebt ruimte genoeg.Toen is hij dat idd. gaan doen.
Vind het ook heel zwak om iedereen maar te blokken die iets zegt wat ze niet bevalt.Kijk als ze leugens gaan vertellen,Ja dan begrijp ik dat je geblokt word.

Moderatoropmerking:
Dit bericht voldoet niet aan de regels van Bokt.
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 08-11-20 14:11, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Zie opmerking

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 13:52

Winst op weide maatje is er zeker.
Oud eigenaar betaald maandelijks € 250 aan stalgeld, dit is excl hoefsmid, dierenarts en extra kosten. Dit staat ook gewoon op de website
Citaat:
Weide maatjes
Ook deze groep van paarden geven we een kans, om een ‘for ever home’ te krijgen.

Wij zullen proberen de paarden ter herplaatsten maar de kosten van de stalling die wij hebben (250 euro per maand) Zullen door de eigenaar vergoed moeten worden. We verwachten dat we het paard binnen 3 maanden herplaatst hebben.

De kosten van de stalling moeten doorberekend worden aan de eigenaar, omdat een weidemaatje moeilijker te plaatsen is. Bij de maandelijkse kosten komen ook eventueel kosten voor hoefsmid, dierenarts of andere kosten.

BigOne

Re: Inbraak bij Paard zoekt baas paardenopvang

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 13:55

https://zinloosgewelddieren.nl/ Website bestaat wel en ze hebben wel iets bereikt maar verder alleen vraag om donaties en welke organisaties ze ondersteunen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 13:59

Dan hebben ze het weer hersteld,ik had ze n.l. gemaild dat de site het niet deed.
Nooit antwoord terug gehad,maar heeft dus toch geholpen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 14:18

Ik dacht altijd dat ze de opvang begonnen waren omdat hij na de mishandeling van zijn merrie iets positiefs wilde gaan doen voor mishandelde en verwaarloosde paarden?
Dat zegt hij tenminste in zijn boek (die heb ik ooit eens gratis gehad op Jumping Amsterdam waar hij met een kraampje stond :P

Anthemis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 14:32

Knip.
Laatst bijgewerkt door Anthemis op 23-10-22 18:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 14:43

Moderatoropmerking:
Dit bericht is verwijderd omdat het niet aan de regels van Bokt voldoet

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 14:45

Brainless schreef:
Gini schreef:

Tuurlijk hebben zij daar winst op.
Een eigenaar plaatst daar gratis een kapot paard, betaald 250E per maand stallingskosten en alle daarbij komende kosten (DA, HS enz).
Net zoals bij een pensionpaard.
Bij plaatsing vangen zij nog eens adoptiekosten...
Dus zij verdienen wel aan weidemaatjes.

Citaat:

Miniem verschil, maar 'bij de maandelijkse kosten komen ook eventueel kosten voor' komt bij mij anders binnen dan 'alle daarbij horende kosten'. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar een ervaring van iemand die daar zijn weidemaatje heeft achtergelaten en welke kosten er concreet waren. Alleen dan weten we natuurlijk zeker of en hoeveel er verdiend wordt aan een weide-ornament. Maar de kans is klein dat die persoon zich hier meldt.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 14:53

Muze schreef:
Ik zou me als ik hen was toch eens zorgen gaan maken over de belastingdienst...

De opvang zit niet meer in Nederland he,zit nu in Duitsland.Misschien belasting technisch beter? ik heb geen idee.Ze zijn toch een ANBI stichting? dan hoef je je weinig te verantwoorden t.o. de belasting.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 14:55

Misschien kunnen ze ook eens bij jou op de koffie Babootje, voor een cursus :')

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 14:55

Al gaat het niet om miljoenen Het gaat om best aardig wat geld. Omdat de stichting het naar eigen zeggen vooral moet hebben van donaties van de goedwillende paardenbezitter (wat ik dus nog waag te betwijfelen), vind ik transparantie over inkomsten en uitgaven zeker wel een vereiste.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 15:12

Muze schreef:

Vraag me uberhaupt of hoe ze dat afgelopen jaren hebben gedaan.

Ze gaan toch nooit inhoudelijk in op wat babootje hierboven heeft getypt. Waarschijnlijk krijgen we wel weer een post ergens, is het niet op instagram dan wel facebook, youtube of de blog dat bokt vol zit met misgunnende meisjes die geen verstand hebben van zaken blablabla. Toch bedankt babootje. Ik ben er een stuk wijzer van geworden. :)) Al zou ik sowieso nooit iets doneren.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 15:28

N0a schreef:
Misschien kunnen ze ook eens bij jou op de koffie Babootje, voor een cursus :')

:D :D

Ik heb een eigen bedrijfje en dus is wat basiskennis boekhouding wel nodig.
Maar zelfs met alleen maar basiskennis zie je dat er wel wat schort aan de financiële verantwoording van PZB.
Ik ben benieuwd wat Ten Napel allemaal nog omzet in zijn andere stichting ZGTD.

@Goya, ik heb begrepen dat ze nu 2 opvanglocaties hebben. 1 daarvan zal dan mogelijk die in Duitsland zijn denk ik?.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 15:38

Babootje chapeau _/-\o_ ik hoop dat mensen dit bericht eens goed lezen ipv klakkeloos roepen hoe zielig de stichting is ...

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 15:39

gohya schreef:
Muze schreef:

De opvang zit niet meer in Nederland he,zit nu in Duitsland.Misschien belasting technisch beter? ik heb geen idee.Ze zijn toch een ANBI stichting? dan hoef je je weinig te verantwoorden t.o. de belasting.

De Duitse belastingdienst is soms Trager dan de Nederlandse.... Maar wanneer ze denken dat iemand belasting moet betalen zijn ze er rap bij

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 15:47

Iets doneren zou ik sowieso al niet doen omdat ik het raar vind dat er vervangende zadels moeten komen. Hulpbehoevende, verwaarloosde, zielige kapotte dieren is het type dier wat ik daar zou verwachten bij een opvang, dat is toch niet het type dier waar je een zadel op gaat leggen?

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 15:49

Babootje schreef:
Al gaat het niet om miljoenen Het gaat om best aardig wat geld. Omdat de stichting het naar eigen zeggen vooral moet hebben van donaties van de goedwillende paardenbezitter (wat ik dus nog waag te betwijfelen), vind ik transparantie over inkomsten en uitgaven zeker wel een vereiste.

Niet echt als antwoord op Babootje, want ik denk dat die er hetzelfde over denkt.

In accountancy gaat het steeds om relevante verschillen. Dat wil zeggen dat er voor een beursgenoteerd bedrijf wel een afwijking van €60.000 kan toegestaan worden, maar zelfs niet op alle posten. Het moet steeds in verhouding met het totale bedrag verwaarloosbaar zijn. Dus als je miljoenen aan afschrijvingen hebt, mag je €60.000 afwijken op die post. Als je een gebouw hebt dat op 80.000 geschat wordt, mag je dat niet voor 60.000 meer inbrengen, dat verschil is veel te groot. Dat zal bij beursgenoteerde bedrijven dan ook gecheckt worden aangezien deze verplicht zijn zich extern te laten auditeren... vaak doen ze dat dubbel; 1 keer door één van de big 4 en één keer door een kleiner kantoor.

Dit is een heel ander verhaal. Om te beginnen klopt de balans gewoon niet, dus er ontbreekt info. Je kan gewoon geen conclusies trekken, want er staan geen activa t.o.v. die schulden.. vreemd. Daarnaast is 60.000 50%!!!! van hun passiva. Dat is heeeeel zeker niet verwaarloosbaar. Ik ben ook niet zeker of alle schulden erop staan, want zodra de balans niet klopt, ben je nergens meer zeker van.

Als bewijs voor transparantie verwijzen naar een niet geauditeerde jaarrekening is trouwens hetzelfde als dat ik zou zeggen "Ik heb niets gestolen hoor, kijk maar naar dit briefje waar ik zelf heb opgeschreven hoeveel geld ik heb.". Pas als die jaarrekening verplicht ingeleverd moet worden en/of geauditeerd wordt door een externe, heeft het enige waarde.

Dit is gewoon iets wat ze zelf gemaakt hebben en door niemand is gecontroleerd.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 16:15

Babootje zover ik weet zijn ze met de opvang verhuist naar duitsland.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 16:24

Ja, net over de grens in Gronau zitten ze.