Kookaburra schreef:Mennen durf ik bitloos niet eens aan. Niet omdat ik aan de leidsels hang, maar omdat ik veel beter kan voelen wat het paard met zijn mond doet.
Wij hebben de shet wel bitloos gemend en ging altijd super. Onze zoon heeft hem altijd western gereden en hij stond echt behoorlijk goed aan de hulpen. De laatste periode heeft mijn zoon veel met halstertje gereden, omdat hij te groot werd en er dan zo even op sprong.
Bij het mennen ook weleens gedaan en reageerde hij heel goed op. Maar we mende dan ook met een gewoon trensje normaal.
Wat ik alleen zie is dat wij helemaal geen echte menners zijn. Zoonlief heeft toen hulp gehad door een goede menner, maar hij ment zoals hij rijdt. Ik heb de laatste periode gemend en ik heb inderdaad de leidsels loshangen. In de ogen van menners echt een doodzonde, maar in de 10jr voor de sulky is dat altijd echt goed gegaan en hebben we super fijn gereden.
Wat ik dan ook heel erg merk is dat menners die dat zien ook echt niet open staan voor een andere manier. Het is al snel; kan niet, is gevaarlijk, moet zus of zo. En we hadden elke keer weer mazzel dat het goed ging. Of het was maar een shet met een sulky natuurlijk.
Geen 1 die dacht; hey, zo kan het ook........Ze zitten vaak echt enorm vastgeroest.