Wolf jaagt 's nachts paarden op in Noord-Brabant

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Linnie050

Berichten: 11826
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Wolf jaagt 's nachts paarden op in Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 21:33

Kwam dit op fb tegen.
Een veulen

Afbeelding

Georged
Berichten: 44
Geregistreerd: 28-10-13
Woonplaats: momenteel zuidelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 21:35

Oh wat grappig en lief en goedbedoeld dat er nog steeds mensen zijn die de wolf het voordeel van de twijfel gunnen (en honden die niet onder appél staan ook) zelfs hier op een forum van voorstanders voor paarden... hoe lang moet het nog duren voordat de meeste mensen eindelijk snappen dat dit kleine overbevolkte landje NIET een soort tekenfilmparadijs is waar mens én paarden/landbouwdieren én roofdieren gezellig samen kunnen zijn? ;(

Paardenfann4
Berichten: 1384
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 21:39

Ik verbaas me er ook heel erg over dat paardenliefhebbers wolven toejuichen hier in Nederland. En dan honden met wolven laten vechten om ze weg te jagen. Mooie dierenvriend ben je dan. Er lopen nog maar een paar rond hier, dat gaat nog gezellig worden als het er nog veel meer worden.

gillian

Berichten: 4451
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 21:44


tienus63

Berichten: 12344
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Wolf jaagt 's nachts paarden op in Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 21:48

Waar is hier @gillian.

Sansevieria
Berichten: 4238
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 21:50

Iemand van deze site https://www.bij12.nl/onderwerpen/faunaz ... mJsasXRQlo
schrijft over het veulen het volgende:

Beste volgers, op deze locatie is geen wolven-activiteit. Het is buitengewoon sneu voor de eigenaar, maar er is niets wat op wolf wijst. Het is makkelijk wijzen, maar er is geen onderbouwing voor. Geen foto, geen DNA, niks. Ook het vraatbeeld (excuus voor het taalgebruik) is niet typisch wolf.

Bij verdacht op een wolf dien je dat daar te melden.
O ja, en dna dient binnen 24 uur afgenomen te worden, anders heb je er niks meer aan.
Laatst bijgewerkt door Sansevieria op 26-05-20 21:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Popstra
Berichten: 13988
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 21:51

FleurVP schreef:
Als je niks mag doen aan een wolf die op je terrein rond loopt en je dieren op eet dan plaats je de wolf toch eigenlijk boven een mens? Want als die het doet mag je dat wel.

Ik hoop echt dat ze kapot geschoten worden!
Zal lekker wezen dat je genadeloos moet toe kijken hoe meneer of mevrouw de wolf je beesten komt opvreten omdat een paar van die geitenwollensok bureau geleerden vinden dat dit maar moet kunnen.

mysa

Berichten: 10655
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 21:53

Tja, als ze geen DNA komen afnemen, volgens mij mag je dat niet eens zelf doen, zul je ook niets weten. Hoe vaak worden veulens gedood door honden, eigenlijk?

tones

Berichten: 5298
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 21:54

Al zal ik het met pijl en boog moeten doen, het beest gaat er aan als ik m hier zie.
Diep graven kan ik ook wel.

gillian

Berichten: 4451
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 22:05

tienus63 schreef:
Waar is hier @gillian.


In Vlijmen/Haarsteeg.

tienus63

Berichten: 12344
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 22:06

In langelo Drenthe is vandaag dode Schotse hooglander gevonden.
Gemeld voor nader onderzoek. Dus een mogelijk slachtoffer van een wolf.

Bron: bij12.nl

Afbeelding

Coentjuh

Berichten: 9874
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 22:43

Wat verschrikkelijk van het veulen.. pffff...

En inmiddels waarschijnlijk dus minimaal 4 wolven in alleen Brabant. Omgeving Hoeven, omgeving Vlijmen-Hedikhuizen-Haarsteeg-Bokhoven, omgeving Lierop-Someren-Sterksel-Heeze, omgeving Biesbosch. Waarvan Hoeven en Biesbosch nog niet officieel zijn, maar uiteraard grote kans van wel.

Sansevieria
Berichten: 4238
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Wolf jaagt 's nachts paarden op in Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 23:24

Ach, en nu blijkt het opgevreten veulen toch in Haarsteeg te hebben gelopen waar de vlijmense wolf actief is

Rizette
Berichten: 4462
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 23:25

Hasjam_Poe schreef:
Mindim schreef:
Dat stuk had ik inderdaad al gelezen. Het gaat me er om dat alles op eens wordt afgewenteld op de wolf. Terwijl voor de wolf ook al sprake was van schapen doodbijten. Maar nu wordt enkel nog gewezen naar de wolf en dat vind ik niet helemaal fair. Het is gemakkelijk om van hem de zwarte piet te maken. En dat de wolf opeens de dader is van alles.
"Alles" afwentelen en "enkel" wijzen naar de wolf lukt helaas niet in Nederland. Als je jouw vee verscheurd en halfdood, stikkend en bloedend in het weiland vindt, moet je eerst foto's gaan maken. Die moet je opsturen en pas als de meneer van BIJ12 vanaf de foto DENKT te kunnen zien dat het een wolf is, komt hij pas langs om DNA monsters af te nemen. Een mogelijkheid tot contra-expertise, of zelf DNA afnemen, of via een snel-procedure bezwaar maken, is nog niet adequaat geregeld. Alle macht ligt nu in handen van een (pro-wolven) afdeling, die ingehuurd is door de organisatie (Provincies) die de schades moet vergoeden. De slager keurt hier zijn eigen vlees

Mindim schreef:
Verder ben ik geen voor- of tegenstander van de wolf. Maar als je een kritische noot noemt ben je schijnbaar gelijk een reuze voorstander :D grappig hoe dat werkt
Zal de onderzoeken eens lezen, heb ze geloof ik al eens gezien.

Ja die stempel is wel herkenbaar :D . Zelf ben ik vooral kritisch, over de leugens en het gegoochel met cijfers vanuit de wolvenlobby. Waar is dat voor nodig? denk ik dan. Dus heb ook ik een onterechte sticker opgeplakt gekregen :D .

Maar heel eerlijk :o : je noemt géén kritische noot Minden;
je papegaait nu gewoon de cijfers na, (4.000-13.000) die de lobby je voorgeschoteld heeft :o .

Waarom ik zelf vanaf dag 0 'gealarmeerd' was, is dat deze hele wolvenpromotie uit hetzelfde netwerk komt als de Oostvaardersplassen. Met dit verschil dat ze nu de leading wolvenman van Nederland (Leo Linnartz), een beetje uit de publiciteit houden, sinds schoonpapa Frans Vera door twee paardenmeisjes :D (bijna) van zijn troon gestoten is. Beter nu alvast kritisch, gezien de jarenlange kletskoek over de OVP.

Je zou in deze context haast het verhaal gaan geloven dat de wolven bewust uitgezet zijn in Nederland. Dat zou Linnartz zomaar met Vera kunnen hebben bekokstoofd. Het zou wel in de lijn der verwachtingen liggen gezien de geschiedenis.

Sansevieria
Berichten: 4238
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Wolf jaagt 's nachts paarden op in Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 23:29

Rizette ik zou nergens meer van staan te kijken. Net op npo1 dit onderwerp op tv, met schapenboer Jos, die griezel van een Lelieveld in zijn kostuum. En Kemp van nowolves.

Blue_Monday
Berichten: 581
Geregistreerd: 28-05-17

Re: Wolf jaagt 's nachts paarden op in Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 23:44

Een wolf in hoeven??? Ik hoop dat ze niet richting de brabantse wal gaan maar dat zal niet lang duren meer dan ...

Ik loop soms graag door de schemering in het bos (reetjes <3 ) maar of dat nog gaat als er wolven actief zijn ??

En stel dat ze rabiës hebben en aggresief worden :=

Colorstable

Berichten: 100
Geregistreerd: 25-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 23:55

Sassy schreef:
Ach, en nu blijkt het opgevreten veulen toch in Haarsteeg te hebben gelopen waar de vlijmense wolf actief is



Normaal zou ik niet reageren maar wat wij vandaag aantroffen wens ik niemand toe!!!! Dit veulen is inderdaad niet in Hoeven (lang leve de media die vol staat met aannames) maar in Haarsteeg. De merrie is een gastmerrie voor onze hengst en deze merrie stond dus tijdelijk bij ons voor de dekking.

En dan is het veulen kwijt... Na dik een uur zoeken tref je alleen een beentje aan. Nou, geloof me... Wat er dan door je heen gaat... Echt vreselijk!!

Je denkt dat je alles juist hebt afgerasterd met stroom en gaas dat hoog genoeg is. Niks is veilig, geloof me, niks!! Als mijn kleine dikke Welsh Corgi op de kliko kan springen kan deze wolf overal in komen!

Ik hoop dat Nederland wakker gaat worden en mensen in gaan zien wat voor schade er aangericht wordt! Dan doel ik ook op de heftige emotionele schade die het met zich meebrengt want het is echt misselijkmakend!!!!

Ik hoop dat mensen eerder gaan bedenken dat de wolf hier niet meer thuis hoort vóór dat zij hetzelfde mee moeten maken als wij...!

jobamara
Berichten: 3530
Geregistreerd: 23-11-10

Re: Wolf jaagt 's nachts paarden op in Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 00:03

Colorstable, heel veel sterkte, ook voor de eigenaren.

Risxx

Berichten: 153
Geregistreerd: 24-07-14

Re: Wolf jaagt 's nachts paarden op in Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 01:44

Verschrikkelijk.. wanneer is het genoeg -O-

Sansevieria
Berichten: 4238
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 07:14

Colorstable schreef:
Sassy schreef:
Ach, en nu blijkt het opgevreten veulen toch in Haarsteeg te hebben gelopen waar de vlijmense wolf actief is



Normaal zou ik niet reageren maar wat wij vandaag aantroffen wens ik niemand toe!!!! Dit veulen is inderdaad niet in Hoeven (lang leve de media die vol staat met aannames) maar in Haarsteeg. De merrie is een gastmerrie voor onze hengst en deze merrie stond dus tijdelijk bij ons voor de dekking.

En dan is het veulen kwijt... Na dik een uur zoeken tref je alleen een beentje aan. Nou, geloof me... Wat er dan door je heen gaat... Echt vreselijk!!

Je denkt dat je alles juist hebt afgerasterd met stroom en gaas dat hoog genoeg is. Niks is veilig, geloof me, niks!! Als mijn kleine dikke Welsh Corgi op de kliko kan springen kan deze wolf overal in komen!

Ik hoop dat Nederland wakker gaat worden en mensen in gaan zien wat voor schade er aangericht wordt! Dan doel ik ook op de heftige emotionele schade die het met zich meebrengt want het is echt misselijkmakend!!!!

Ik hoop dat mensen eerder gaan bedenken dat de wolf hier niet meer thuis hoort vóór dat zij hetzelfde mee moeten maken als wij...!


Heel veel sterkte, ook voor de eigenaren!
Dit wens je niemand toe :(

Maar heel eerlijk?
Dit is wel waar wij een aantal jaren in geleden in BE al aan stonden.
Je wil niet weten wat wij allemaal voor shit over ons heen gehad hebben, eigen schuld, arme wolf, hypocriet want schapen gaan toch massaal naar de slacht...noem het maar op de idiote verhalen.

Wij zijn als hobbyist dik twee jaar geleden al gestopt met onze oude zeldzame schapenrassen.
Ik durfde in de ochtend de wei niet meer op, knoop in de maag en misselijk, van wat je nu weer zou aantreffen.

Dierhouderij zoals die was met vee buiten, dat zal in de toekomst verleden tijd zijn.
Tenzei de politiek gaat bijsturen, maar dat moet ik eerst nog zien.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 07:18

Colorstable schreef:
Sassy schreef:
Ach, en nu blijkt het opgevreten veulen toch in Haarsteeg te hebben gelopen waar de vlijmense wolf actief is



Normaal zou ik niet reageren maar wat wij vandaag aantroffen wens ik niemand toe!!!! Dit veulen is inderdaad niet in Hoeven (lang leve de media die vol staat met aannames) maar in Haarsteeg. De merrie is een gastmerrie voor onze hengst en deze merrie stond dus tijdelijk bij ons voor de dekking.

En dan is het veulen kwijt... Na dik een uur zoeken tref je alleen een beentje aan. Nou, geloof me... Wat er dan door je heen gaat... Echt vreselijk!!

Je denkt dat je alles juist hebt afgerasterd met stroom en gaas dat hoog genoeg is. Niks is veilig, geloof me, niks!! Als mijn kleine dikke Welsh Corgi op de kliko kan springen kan deze wolf overal in komen!

Ik hoop dat Nederland wakker gaat worden en mensen in gaan zien wat voor schade er aangericht wordt! Dan doel ik ook op de heftige emotionele schade die het met zich meebrengt want het is echt misselijkmakend!!!!

Ik hoop dat mensen eerder gaan bedenken dat de wolf hier niet meer thuis hoort vóór dat zij hetzelfde mee moeten maken als wij...!


Dat is bij jullie? :oo Vreselijk zeg. Heel veel sterkte voor zowel jullie als de eigenaar.

Vraagje...is er op het beentje DNA onderzoek gedaan op dat van de wolf. Want ik zag op Facebook dat de voorstanders er uiteraard over twijfelen dat het om een wolf zou gaan.

LiselotZorro
Berichten: 597
Geregistreerd: 14-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 07:25

Sassy schreef:
Dierhouderij zoals die was met vee buiten, dat zal in de toekomst verleden tijd zijn.
Tenzei de politiek gaat bijsturen, maar dat moet ik eerst nog zien.

En dan heb je straks van die extremisten in je stal die vinden dat dieren op stal opsluiten mishandeling is.

Het is echt heel erg dat je bijna hoopt dat ze een kind pakken zodat er een aantal mensen wakker gaan worden.

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Re: Wolf jaagt 's nachts paarden op in Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 08:12

Kan het trouwens geen loslopende hond geweest zijn? Die kunnen ook erg agressief zijn.

Sansevieria
Berichten: 4238
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 08:17

Blussem schreef:
Kan het trouwens geen loslopende hond geweest zijn? Die kunnen ook erg agressief zijn.

Nou, de aanvallen op de schapen staan op film, hoeveel duidelijker wil je het hebben? In het dorp waar ook het veulen opgevreten is.
Nogmaals, dna test zal het uitwijzen.

anjali
Berichten: 15429
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 08:19

dees_daan schreef:
anjali schreef:
Ik vind het in dit geval dan verdediging van de hulpeloze dieren die in iemands bezit zijn.


Ik meen ergens gelezen te hebben dat jij aanhanger bent van het Jainisme.. Dan zijn jouw berichten in dit topic toch wel een beetje apart te noemen.

Klopt,ik ben inderdaad officieel ingewijd in het Jainisme.Die mogen geen geweld gebruiken maar zeker wel zwakkere wezens die aangevallen worden verdedigen!Jains komen oorspronkelijk uit de Kshatriya-kaste, dat is de krijgerskaste.