Anky van Grunsven showt Bon Bravour op social media

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 22:35

Enjoy_s schreef:
Ik heb zelf eigenaar gemaild in voorjaar om te vragen of hij weer beschikbaar komt voor dekodierst en gaf toen aan misschien volgend jaar en hij zeilklaar dat hij hoopte dat we hem dus deze zomer weer in de sport konden zien. Denk door blessure anky, dat t uitgesteld is en wellicht komt t er echt van!

Zeilklaar? Dat is nog eens een twist :')

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 10:21

Renske_W schreef:
Gini schreef:
Wat ik niet snap is dat niemand valt over de kleur van het dekje. Kom op, roze op een hengst, doe je toch niet.

Echte mannen dragen roze! :j

Dat is iets wat vrouwen en hipsters zeggen. :+ :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 11:12

Elisa2 schreef:
Enjoy_s schreef:
Ja en nu ze hem weer showt denk ik toch dat die start er echt wel gaat komen

Dat zou leuk zijn, hij heeft zo te zien nog wel iets tijd nodig.

Al komt hij er nooit, zo'n piaffe zie ik duizend keer liever dan dat hectische op de plaats getrappel waarbij de voeten niet eens van de vloer komen van een aantal andere Nederlanders...

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 11:58

Gini schreef:
Lara_Silver schreef:
Bokkers be like: 8 pagina's discussie tussen amateurs over 20 seconden film van een GP amazone. :')

Wat ik niet snap is dat niemand valt over de kleur van het dekje. Kom op, roze op een hengst, doe je toch niet.

Wat ik niet snap is dat jij er over valt. Het is 2019!! Leef je onder een steen, ben je super conservatief of
probeer je grappig te zijn?

Ohja, ben geen vrouw en geen hipster(mocht je die van stal willen halen) :):)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 12:04

CharleyT schreef:
Gini schreef:

Wat ik niet snap is dat jij er over valt. Het is 2019!! Leef je onder een steen, ben je super conservatief of

Ohja, ben geen vrouw en geen hipster(mocht je die van stal willen halen) :):)

Humor meis :') sarcasme ....get it :D

CharleyT

Re: Anky van Grunsven showt Bon Bravour op social media

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 12:12

Mag het ook Humor mais zijn?:) (Als tegenhanger van meis leek me dit wel redelijk bruikbaar)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 12:16

:')

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 13:03

Gini schreef:
Lara_Silver schreef:
Bokkers be like: 8 pagina's discussie tussen amateurs over 20 seconden film van een GP amazone. :')

Toch?? Draagt echt niet bij aan het happy athleet gehalte een hengst met roze te vernederen.. := :')

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 16:49

Janine1990 schreef:
Elisa2 schreef:

Dat zou leuk zijn, hij heeft zo te zien nog wel iets tijd nodig.

Al komt hij er nooit, zo'n piaffe zie ik duizend keer liever dan dat hectische op de plaats getrappel waarbij de voeten niet eens van de vloer komen van een aantal andere Nederlanders...

Hij moet voor GP niveau 12 tot 15 passen piafferen binnen 1 meter. Als hij daarin gaat stappen is het een dikke onvoldoende. Tijd nodig dus en ik vraag me af of hij het wel gaat halen. Jammer, had ze het wel gegund.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 17:11

Hij mag in de GP ook die meter niet verplaatsten. In de inter2 mag je nog wel die meter naar voor.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 17:22

janderegelaa schreef:
Janine1990 schreef:

Hij moet voor GP niveau 12 tot 15 passen piafferen binnen 1 meter. Als hij daarin gaat stappen is het een dikke onvoldoende. Tijd nodig dus en ik vraag me af of hij het wel gaat halen. Jammer, had ze het wel gegund.

Dat bedoel ik, ik zie liever zo'n filmpje dan de echte GP-ruiters op concours...

Jammer als BB nooit die 12 tot 15 passen gaat piafferen... Maar dan nog kan ik meer genieten van zo'n fimpje dan van menig (Nederlandse) ruiter op concours die het wel redt...

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 17:32

CharleyT schreef:
Gini schreef:

Doe eens een wilde gok. :D

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 17:39

janderegelaa schreef:

Dat denk ik ook niet en hij is zeker niet beter dan andere paarden op dit niveau nu. Idd jammer want ze zijn wel een leuke combi

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 19:41

Roze kan prima. Alles wordt tegenwoordig gender neutraal...(zelfs maandverband).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 19:42

karijn schreef:
Roze kan prima. Alles wordt tegenwoordig gender neutraal...(zelfs maandverband).

Jaa echt he :')

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 19:48

Mijn hengst droeg Roze en hij werd er niet minder stoer van. Tegenwoordig moet alles aangepast worden (zelfs maandverband). :') _O-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 20:09

Jester_ schreef:
janderegelaa schreef:

Dat denk ik ook niet en hij is zeker niet beter dan andere paarden op dit niveau nu. Idd jammer want ze zijn wel een leuke combi

Zou natuurlijk kunnen dat ze hun echte kunen nog niet op de socials zet. Dat t een soort van opbouw is en dat de echte klapper nog komt :P?

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 20:35

De wens is de vader van de gedachte...

Ha ha maar ik zou het ook leuk vinden hoor als deze combinatie het goed gaat doen in de sport. Vind het een heel wat prettiger beeld dan veel wat ik zie wat ons land vertegenwoordigd. Ik zie ook liever niet helemaal af en proefwaardig, maar wel een prettig beeld, als proefwaardig maar een onprettig beeld.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 22:19

is het een wet dat je alleen stukjes die gevraagd worden in een proef mag plaatsen? So what dat er een filmpje is dat daaraan niet voldoet? Mag ze alleen constant stukken trainen van een proef??? Dus als er in de proef 1 ronde galop zit met een volte mag ze maar 1 ronde en een volte galloperen volgens velen en nix anders?

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 00:52

speurneusc schreef:
is het een wet dat je alleen stukjes die gevraagd worden in een proef mag plaatsen? So what dat er een filmpje is dat daaraan niet voldoet? Mag ze alleen constant stukken trainen van een proef??? Dus als er in de proef 1 ronde galop zit met een volte mag ze maar 1 ronde en een volte galloperen volgens velen en nix anders?

Nee hoor, maar je ziet gewoon dat hij het niet volhoudt.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 00:57

Katja schreef:
Hij mag in de GP ook die meter niet verplaatsten. In de inter2 mag je nog wel die meter naar voor.

Citaat:
Is de piaffe op de plaats, voldoende in het ritme, blijft de takt bewaard en gaat het paard zitten? Laat het paard zoals gevraagd 12 tot 15 passen piaffe zien, zonder daarbij meer dan een meter voorwaarts bodem te pakken? Dat zijn de belangrijkste vragen die een jurylid zich stelt als hij de piaffe beoordeeld.

Bron: https://www.dressuur.nl/artikelen/rijte ... age/20054/

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 00:57

janderegelaa schreef:
speurneusc schreef:

Maar dat is een kwestie van trainen toch?

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 00:59

Niobe schreef:
janderegelaa schreef:

Maar dat is een kwestie van trainen toch?

Klopt, maar als hij het nu nóg niet kan...Verder geen schande hoor, Vivaldi kon het ook niet.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 09:11

janderegelaa schreef:
Katja schreef:

Citaat:
Is de piaffe op de plaats, voldoende in het ritme, blijft de takt bewaard en gaat het paard zitten? Laat het paard zoals gevraagd 12 tot 15 passen piaffe zien, zonder daarbij meer dan een meter voorwaarts bodem te pakken? Dat zijn de belangrijkste vragen die een jurylid zich stelt als hij de piaffe beoordeeld.

Bron: https://www.dressuur.nl/artikelen/rijte ... age/20054/

Citaat:
PIAFFE in Inter A, B and Inter II (see Guidelines for the evaluation of piaffe in Inter A/B, Stephen Clarke 2014): Regular, highly expressive piaffe steps that travel forwards 1m (Inter II) or 2m (Inter A/B) can be rewarded with a (very) high mark as it is allowed to advance for up to 1 or 2 metres.
If, however, the piaffe is shown "more or less in place" as in the GP, and is performed in an "excellent" way, judges should be prepared to give the maximum score as the Guidelines only state that it is allowed to advance for up to 2 metres, not state that the piaffe "must" advance 2 metres.

Bron: https://inside.fei.org/system/files/Gui ... ements.pdf

Je wordt niet uitgesloten in de GP als ze meer naar voor gaan want er zijn er zat die het doen maar het is niet meer de bedoeling. Daarom staat op het protocol van de Inter2 ook dat het toegestaan is en bij de GP niet meer. En waar ik best gelukkig ben met een 7 voor me paffe weet ik vrij zeker dat Anky andere doelen heeft ;)

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 09:24

Nou, ik weet niet waar jij dat leest maar in het citaat maar ik lees niet dat die meter niet meer mag. Sterker nog, ik lees iets heel anders.