PVDD: Paard alleen in de wei moet verboden worden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 18:51

Onali schreef:
Maar een paddock is per definitie geen onoverdekte stal??
Die van mij kunnen wel degelijk spelen en rennen.

Paddocks heb je in allerlei soorten en maten.
En kan dus wel degelijk een goede optie zijn voor een paard wat geen gras mag.

Tuurlijk zijn ze er in allerlei soorten en maten. Maar ik heb nog nooit een paddock gezien die de grootte heeft van een weide waarin echt gerent kan worden. Maar mijn definitie van vrije beweging is dan ook echt vrije beweging als in flinke stukken kunnen galopperen.
Dat het een goede optie is als een paard geen gras mag is zonder meer waar. Maar dat zei ik ook niet.
Maar los van een paddock, als ik sommige weides zie denk ik ook dat is geen vrijheid, zo klein. Als je paard nog geen 3 passen kan galopperen is het ook niet goed. Of dat nou een zandbodem of grasbodem heeft maakt mij dan niets uit.

timmysytse70

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 19:44

Geweldig dit topic *\o/* zo leuk om al die berichten te lezen :D

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 20:17

Boras schreef:
Hoe je als paardenliefhebber op een algemeen voorstel als dit negatief kunt reageren, is mij weer eens een raadsel.

Nou dit inderdaad... Het is ook nooit goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 20:21

Denk dat het niet zozeer is dat ze er tegen zijn maar meer een 'waar gaat het eindigen'-gevoel.

geerke

Re: PVDD: Paard alleen in de wei moet verboden worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 21:14

Ik heb nu al voorpret hoe mensen gaan reageren als je er niet meer op mag zitten

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 21:16

Ach, was al niet meer nodig, zag ik. ;)
Laatst bijgewerkt door Asciugamano op 15-02-19 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 21:18

Nog erger dan alleen staan is nooit de buitenlucht zien...en ja,dat zijn er heel wat.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 21:19

Wat een vreemd topic is dit aan het worden :?
Ik zie mijn paard graag op een grote weide, maar die kan daar dan ook heel goed tegen. Er zijn ook prachtige pp's waar paarden prima kunnen galopperen op de tracks, maar dat is niet goed, want een paddock is per definitie te klein? En dat allemaal omdat er een campagne gevoerd wordt om ervoor te zorgen dat er niet meer zoveel paarden een eenzaam leven leiden.
Wat kan er mis zijn met zo'n campagne? Waarom je aangevallen voelen als je een paard hebt dat je om gegronde redenen niet in een kudde houdt, maar die wel over een draadje contact kan maken. Dat valt toch helemaal niet binnen deze campagne?

Ik ben het er ook heel erg mee eens dat er wat aan de stalbranden moet worden gedaan, maar waarom moet de PVDD dat doen? Denk dat een overgroot deel van de leden van die partij vegetariër zijn of biologisch vlees eten? Maar zij worden wel afgerekend op de problemen die anderen veroorzaken?
Het moet niet gekker worden hier 8)7

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 21:20

geerke schreef:
Nog erger dan alleen staan is nooit de buitenlucht zien...en ja,dat zijn er heel wat.

Moet ook direct verboden worden! (Voor alle/ de meeste dieren, wat mij betreft)

Wat een topic weer, zeg!

Katten en paarden vergelijken?!

En altijd dat “ge-jamaar..”
Als een kuddedier niet samen kan staan, buiten, is er iets mis. Daar wordt iets aan gedaan door deze aktie.
“Ja maar...” is kul.
Laatst bijgewerkt door Asciugamano op 15-02-19 21:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 21:32

Echt he, moeilijk volk dat paardenvolk. Doen alsof we graag dieren zien, maar als er ook maar iets gezegd wordt over verbetering van het welzijn vliegen de "ja maars" in het rond en zijn we zomaar 11 pagina's verder in een discussie.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 21:57

pompadour schreef:
Ik hecht totaal geen waarde wat PvdD vindt. Ten eerste ze doen niks voor dieren ,dat is een feit. Ze keuren veel dingen goed, iets wat Dion Graus dierenmishandeling vindt. Wij ook.

Ze doen niks voor dieren?!
Waarom denk je dat ze “Partij voor de dieren” heet? 8-)

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 22:05

Nee ik vind niet dat het verboden moet worden. Mijn kleine dominante rotzak is namelijk altijd ruzie aan het zoeken en hier op stal zijn alle paarden rondom beslagen en zitten we niet te wachten op onnodige ongelukken. We hebben wel wat beters te doen. Er zijn een paar koppels die wel samen op de wei kunnen en de rest heeft een individuele wei. Wel staan ze nooit afgezonderd, er staat altijd een paard in de aangrenzende wei. Ik vind het helemaal prima zo. Ik vind de regel dat paarden niet alleen gehouden mogen worden helemaal top, maar wat ze nu verzonnen hebben grote onzin.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 22:48

Lara_Silver schreef:
Nee ik vind niet dat het verboden moet worden. Mijn kleine dominante rotzak is namelijk altijd ruzie aan het zoeken en hier op stal zijn alle paarden rondom beslagen en zitten we niet te wachten op onnodige ongelukken. We hebben wel wat beters te doen. Er zijn een paar koppels die wel samen op de wei kunnen en de rest heeft een individuele wei. Wel staan ze nooit afgezonderd, er staat altijd een paard in de aangrenzende wei. Ik vind het helemaal prima zo. Ik vind de regel dat paarden niet alleen gehouden mogen worden helemaal top, maar wat ze nu verzonnen hebben grote onzin.

Volgens mij is het vooral paarden die compleet alleen staan. Van die paarden die in hun eentje staan weg te kwijnen en in de verste verte geen soort genoten zien staan. Jouw pony mag denk ik best apart staan, mits hij maar aangrenzend of een paddock verderop wel soortgenoten ziet. Dat is vooral hoe ik het opvat.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 23:42

Zo staat het er ook namelijk :)*

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 23:54

Echt he lezen is moeilijk. Het gaat over de moederziele paarden die ergens alleen achteraf staan weg te kwijnen zonder paarden in de buurt. Je weet wel die ene shet in de woonwijk, het oude paard van die boer die al 25 jaar moederziel alleen staat. Hoe kan daar nou een discussie over gevoerd worden door notabene paarden'liefhebbers'.

Hier staan ze met ze 2en of 4en op een ha, heerlijk. Maar ook hier wel eens alleen als een paard niet in de kudde kan, gewoon met een draadje ertussen geen probleen

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 01:46

Is er onderzoek beschikbaar naar of een paard meer of minder stress ervaart met een ander paard binnen 8 meter? Ik vraag mij dat echt af.

Lijkt mij duidelijk dat ze zich met een maatje in hetzelfde land/paddock prettiger voelen.

Maar de 2 hengsten die wij hebben staan lijken niet minder gestressed van een paard zien op afstand.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 03:49

Dus gewoon weer 11 pagina's ophef op bokt en in de politiek over iets wat al aan de orde was, namelijk dat een paard niet alleen gehouden mag worden, waar dan ook. Jeetje :')

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 07:43

Lara_Silver schreef:
Dus gewoon weer 11 pagina's ophef op bokt en in de politiek over iets wat al aan de orde was, namelijk dat een paard niet alleen gehouden mag worden, waar dan ook. Jeetje :')

Zou je denken, helaas staan er echt genoeg paarden helemaal alleen en is er momenteel niks aan te doen. Daarom moet zo'n regelgeving komen, waarom half bokt daarover valt mag Joost weten

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 09:03

Amber_anne schreef:
Lara_Silver schreef:

Zou je denken, helaas staan er echt genoeg paarden helemaal alleen en is er momenteel niks aan te doen. Daarom moet zo'n regelgeving komen, waarom half bokt daarover valt mag Joost weten

Omdat het van de PVDD komt.
Veel mensen hebben een hekel aan die partij (wat hier ook te lezen is) en zijn dus standaard tegen alles wat die partij doet, ook al is het een goed iets.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 09:03

sflj schreef:
pompadour schreef:
Ik hecht totaal geen waarde wat PvdD vindt. Ten eerste ze doen niks voor dieren ,dat is een feit. Ze keuren veel dingen goed, iets wat Dion Graus dierenmishandeling vindt. Wij ook.

Ze doen niks voor dieren?!
Waarom denk je dat ze “Partij voor de dieren” heet? 8-)

Nee, dat is marketing. Juist door naïeve mensen die niet verder luisteren en lezen wat ze echt doen krijgen ze een hoop stemmen.

Ze maken boeren kapot (erg goed voor de dieren??!) (Alle soorten boeren, door steeds de regels te veranderen, nadat boeren investeren hebben moeten doen om zich aan de voorgaande regels te houden)

Komen met ideeën die veelal niet in het voordeel zijn van de dieren.
Neem nu de scharrelkip, kippen kunnen slechts 20 soortgenoten herkennen en voor de rest maken ze ruzie. Dus in zo'n hal met duizenden kippen hebben ze enorm veel stress en ruzie.
Boeren zouden ze graag anders willen houden, maar moeten ook brood verdienen, dus gaan er in mee.

Boeren die geïnvesteerd hebben in hun boerderij kunnen geen kant op. Verkopen is verlies/schulden.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 09:05

geerke schreef:

Zou inderdaad mooi zijn als dat de volgende stap is. Dan kunnen er echt stallen gaan sluiten.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 09:42

Amber_anne schreef:
Lara_Silver schreef:

Ik zeg niet dat de regelgeving overbodig is. Helaas hebben een heleboel mensen nog niet begrepen dat je een kuddedier niet alleen houdt. Ik zeg alleen dat er ophef ontstaat over een zogezegd nieuw verbod terwijl je een paard sowieso waar dan ook gewoon niet alleen mag houden of dit nu op stal of op de wei is, niks nieuws dus eigenlijk.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 10:14

Elise_0o schreef:
Omdat het van de PVDD komt.
Veel mensen hebben een hekel aan die partij (wat hier ook te lezen is) en zijn dus standaard tegen alles wat die partij doet, ook al is het een goed iets.

Daar zijn hele goede redenen voor te bedenken. Vooral als je kijkt waar de mensen achter de PVDD werkelijk voor staan.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 10:15

Maar het komt dus niet alleen van de PvdD maar van meerdere instanties die samen werken waaronder de PvdD

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 10:20

Amber_anne schreef:
Maar het komt dus niet alleen van de PvdD maar van meerdere instanties die samen werken waaronder de PvdD

Zelf ben ik er ook niet blij mee als paarden alleen staan. En mijn paard komt dan ook absoluut niet alleen te staan. Maar ik zit niet te wachten op overheidsbemoeienis. En dit soort clubjes zijn behalve demonstranten vaak ok nog eens lobbyisten voor overheidsbemoeienis.