Cowgirl schreef:Welke provincie is dan wel geschikt om nog een beetje knap een paard te kunnen houden.
Waar ze s'winters overdag min met de lichte uren buiten staan. Zomers bij voorkeur 24/7.
Beetje leuk buiten kunnen mennen zou dan voor mij leuk zijn.
Noord-Brabant?
Ik kan hier meerdere stallen opnoemen die jaarrond weidegang aanbieden, vaak ook echt ruime weides, en waar ze ook swinters van ong 8/9 tot 17 buiten staan. En niet bij de eerste regendruppels weer naar binnen worden getrokken. En er zijn prachtige bossen in de buurt.
De sportstallen/binnenbak stallingen hier, bieden meestal ook in de winter in elk geval een dagdeel (8 tot half 3) paddock (of afwisselend wei) aan.
Ik kom zelf uit de randstad, waar ophokken in de winter eerder norm dan uitzondering is. Dus ik vind het fantastisch om in deze regio zoveel ruimte te hebben, de paarden buiten en met maatjes te zien en ook de bossen in te kunnen trekken.
Maar ik zou hitactief voor in de randstad zeker niet afschrijven. Ik heb mn paard liever hier in de ruimte, maar als je in de randstad een paar hitactief kan bieden tegenover ophokken, is dat echt al een hele verbetering. En verandering komt langzaam, je kan niet verwachten dat iedereen opeens 100% die ophok-stallingen links laat liggen.. maar als hitactief een optie wordt en dat andere stalhouders motiveert de paarden meer buiten te houden.. dan gaat het stapje voor stapje de goede kant op. En dat lijkt me realistischer dan te verwachten dat iedereen die stallingen direct verlaat.

maar hier kan ik mij wel in vinden