germie schreef:Vooral enten, want dan wordt er weer aan verdiend.
Als je paard ziek wordt is de dierenarts nog blijer want dan verdient ie nog meer aan je dan die paar tientjes voor een enting. Wat een onzin dit...
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DatBenIkNou schreef:Metacam is vergelijkbaar met Ibuprofen bij mensen. Daar gaat echt je weerstand niet mee omlaag. Geloof me, als jij écht griep hebt ben je doodberoerd en neem je ook gewoon Ibuprofen of Paracetomol. Dus waarom zou je je paard niet helpen zich een beetje comfortabeler te voelen als hij ziek is?
Babootje schreef:Dat is vervelend Nouvel. Heb je al eens geprobeerd uit te zoeken waar hij op reageert? Zijn het de hulpstoffen of alleen de enting?
Nouvel schreef:Mijn paard krijgt van het enten al rond de 40 graden koorts en wordt zo stijf dat hij zwaar bevangen lijkt.
Hij gaat dus standaard op de metacam helaas om hem daar doorheen te helpen.
Van alles geprobeerd maar nog niks anders gevonden dat werkt jammer genoeg...
Pandora2 schreef:Nouvel schreef:Mijn paard krijgt van het enten al rond de 40 graden koorts en wordt zo stijf dat hij zwaar bevangen lijkt.
Hij gaat dus standaard op de metacam helaas om hem daar doorheen te helpen.
Van alles geprobeerd maar nog niks anders gevonden dat werkt jammer genoeg...
Hier ook![]()
De PRE stijf, koorts en een dikke bult op de entplek.
Ene merrie enkel bult en zo stijf als een houtje.
De oudste van het nest heeft standaard niks. Taaie tante![]()
Ik vermoed dat het wegens de tetanusentstof is. Ga volgend jaar proberen om enkel een influenza enting te pakken te krijgen. Tetanus is toch 3 jaar werkzaam.
Deeskuh88 schreef:Ik woon zelf in Venlo en het zit hier wel degelijk. Het probleem is dat hier zoveel mensen zijn die hun paarden houden op kleinschalige pensionstallingen of privé aan huis, dat er geen namen te geven zijn. Ik ken nog geen grotere stallen die het hebben, maar moet ook eerlijk zeggen dat ik ook niet zo geïnteresseerd ben in namen. Het boeit me ook niet of de buurman griep krijgt. Als het rondgaat, kom ik er toch wel mee in aanraking, of Jantje, Pietje en Klaasje het nu wel of niet hebben.
Het enige wat ik net op facebook las is dat de plaatselijke manege nu alweer opengaat, omdat het volgens de SRP niet nodig is. Ze hebben het buiten de deur kunnen houden. Beetje vreemd, zondagavond besloten te sluiten, nu weer opengaan. Terwijl het advies een week of 4 geldt. Ik ga denk ik toch even speuren naar het hoe en wat.
Deeskuh88 schreef:Is het paard en de paarden waar het bij komt te staan gevaccineerd? En hoe is het waar het paard nu staat op die stalling?
Ladyson schreef:Mijn paard heeft het mogelijk, maar het zou ook goed een ander virus kunnen zijn. Dierenarts is vandaag geweest. Betreft Zuid-Holland.
kiki1976 schreef:*knip*
Ook gaf hij aan dat er geen reden tot paniek is, maar moet wel uiterst serieus genomen worden en je gezonde verstand gebruiken.
Maar goed daar verbaas ik me soms ook wel eens over op bv wedstrijden. Zelf zadelen we altijd op bij de trailer, ook nu met het winter seizoen.
Maar hoeveel ruiters hun paard binnen vastzetten, waar net een ander paard heeft gestaan. Lekker de buis af heeft staan te likken incl muur. Ander paard word er neer gezet en het ritueel herhaald zich weer. En dat gaat zo de hele dag door.
Zijn mensen dat zo makkelijk of ben ik dan weer een zeurpiet?