[BLOG] Mongol Derby 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Re: [BLOG] Mongol Derby 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 14:51

Knap hoor. En fijn dat ze bij een familie kan slapen. Lekker veilig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 14:52

Respect .. Gelukje dat ze die familie tegen kwam !

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 15:02

Anoniem schreef:
Ik heb overigens 2 kaartjes gekocht maar tot nu toe alleen, 7 okt 16:30.
Mocht een bokker het leuk vinden samen te gaan? :D Anders vraag ik een vriendin mee :)

Ik moet helaas werken, anders was ik graag meegegaan

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 15:02

Anoniem schreef:
Mocht een bokker het leuk vinden samen te gaan? :D Anders vraag ik een vriendin mee :)

Jaaaaaaaaaaa ik wil wel mee! *\%/*
(als je niet al 100 andere verzoeken hebt gehad :') )

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 15:04

Fijn dat Devon een veilig plekje heeft voor de nacht, toch wel beter. :)
Maar behalve zij zitten en nog een paar anderen buiten, toch? Of zie ik dat nu verkeerd op het kaartje?

Vayo

FCSA schreef:
Is niet alleen een filmpje, maar een serie/docu van iets van 10 afleveringen, uitgezonden op de Zuid-Afrikaanse televisie. Ik heb de dvd's thuis liggen, misschien is de serie ook nog ergens op internet te vinden..

Ohh gaaf, nee die heb ik niet gezien nee! Denk dat het moeilijk is om die op internet te vinden. Zal eens kijken of ze op DVD nog te bestellen zijn.

Devan gaat echt als een speer, al zegt het natuurlijk nog helemaal niks. Wat ik me wel afvraag.... Dit is haar derde derby. In het filmpje dat gemaakt is tijdens haar eerste derby zie je hoe gefocussed ze is. Laura die zegt dat ze niet meer denkt, gewoon op het paard stapt en gaat. Beide zo in de race voor de winst.
Ik vraag me af of dat niet ten koste gaat van het genieten en de mooie plekjes en momenten zien? Helemaal omdat dit nu haar laatste keer zal zijn en ze volgens mij echt komt om te winnen.

Anoniem

NoeskaMoos schreef:
Anoniem schreef:

Jaaaaaaaaaaa ik wil wel mee! *\%/*
(als je niet al 100 andere verzoeken hebt gehad :') )

Nee je bent de eerste! :D Ik zie nu op hun site ook dat deze voorstelling is uitverkocht!
Ik ga nu eerst m'n werk is afmaken waar ik hierdoor niet aan toe kwam ;) :') Ik PB je vanavond even!

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 15:10

Je hebt 1000km lang om te rijden, ik kan me niet voorstellen dat je die focus al die kilometers zo hard vast houdt zonder één keer om je heen te kijken of te bedenken wat voor een idioot bijzondere activiteit je aan het doen bent. Vooral als je constant in je eentje rijdt en dus geen afleiding hebt van anderen.

En genieten kan op meerdere manieren. Als je heel competitief in bent gesteld, kun je ook enorm genieten van het feit dat je zo lekker in de race ligt.

Ik wacht met smart op een PB _Dreamer 8-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 15:42

"Matthew Graham, call sign MGR. MGR started riding 25 years ago because it was his wife's favourite sport. He lost her 2 years ago & is competing in the Derby in honour of her, her love of horses & her spirit of adventure. HQ wishes him & his noble cause the best #mongolderby2018"

Love this <3

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 15:45

Anoniem schreef:
"Matthew Graham, call sign MGR. MGR started riding 25 years ago because it was his wife's favourite sport. He lost her 2 years ago & is competing in the Derby in honour of her, her love of horses & her spirit of adventure. HQ wishes him & his noble cause the best #mongolderby2018"

Love this <3

Ooh jé, ontroerend!
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 09-08-18 16:06, in het totaal 1 keer bewerkt

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 15:58

Anoniem schreef:

Love this <3

Mooi dit!!!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 16:24

Wat een mooi gebaar. :+:

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 16:25

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 16:26

Mijn vriend wees er net heel subtiel op. Jij het het toch nog gelezen haha. :+

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 17:01

She's a professional 3-day eventer & is due to marry JS on the finish line. NMS & JS are dedicating their entire wedding registry to the Derby preferred charity

Ook al zo een mooi verhaal. Wel een aparte pre-huwelijksreis hoor :D

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-18 18:09

MONGOL DERBY VERSLAG DAG 1

De allereerste dag, wat eigenlijk de tweede dag van de Mongol Derby had moeten zijn zit er al weer op. Om 06.30 lokale tijd (00.30 Nederlandse tijd) klonk het startschot voor deze tiende editie. Nooit eerder was het verschil tussen de eerste en de laatste ruiter op de eerste dag zo groot. Zoals iedereen al verwacht had is drievoudig Mongol Derby ruiter Devan Horn flink hard doorgereden. Aan het einde van de dag bevindt zij zich op zo'n 5 kilometer afstand van HS5, waar zij zal overnachten bij een lokale familie die niet in aansloten bij de Derby. Slim van haar, want overnachten in het veld lijkt geen goed idee met al die nattigheid (van boven en van onder).

Bij de huidige achterhoede, momenteel bestaande uit ±30 ruiters bevinden zich onze Nederlandse ruiters Hinke van der Werd en Rouke Bloemsma. De twee reden overduidelijk samen vanaf de start naar HS1 en troffen volgens Hinke "de sloomste paarden van heel Mongolië". Desalniettemin leek Hinke toch enorm van het avontuur te genieten (of lachte ze als een boer met kiespijn?). Zowel Rouke als Hinke vlogen daarna van HS1 naar HS2. Binnen no time hadden ze samen met Cecilia Stone en Eion Kemp deze etappe afgelegd. Daarna echter, van HS2 naar HS3 leek het wederom niet erg op te schieten. Misschien waren het weer de paarden? Of misschien was de ondergrond inmiddels erg lastig te rijden? Hopelijk komen we daar na afloop van de Derby achter!

Tussen HS3 en HS5 zitten een kleine twintig ruiters. Allereerst "vlak" achter Devan, op HS4 een achttal ruiters, ogenschijnlijk allemaal zonder tijdstraf waaronder Eliza Allen, Kelsey Opstad, Annabel Neasham, Charlotte Howard en Trudi Thomas-Morton. Zij zullen er vermoedelijk morgen alles aan doen om Devan Horn bij te rijden. Daarachter, in het veld overnachtend zijn een achttal ruiters, waaronder Valeria Ariza, Michael Turner, de toch wel moedige (want nat en ook erg jong trouwens!) Saif en ten laatste John Daniel Moore. Het is altijd interessant om te zien of de ruiters die nu vooraan liggen, morgen, overmorgen en op het eind alsnog zo hoog in het klassement zitten. Overigens is er een ruiter, namelijk Tamara Beckstead die HS3 niet heeft gehaald. Zij moet morgen nog zo'n vijftien kilometer rijden.

Tussen start en finish, en tussen HS3 en bijna-HS5 gebeurde echter nog een hoop en waren er diverse opvallendheden. Hebben jullie namelijk gezien dat Jeannette Lazzaro naast het paar schoenen dat ze aan had, namelijk een set sportschoenen, óók een paar hoge laarzen om haar net had hangen? Persoonlijk lijken me die laarzen ideaal met dit weer, maar om ze nou om je nek te hangen met dit soort pony's, mwah.
De 18-jarige Saif uit Pakistan (die hier in het topic al wat harten lijkt te hebben gewonnen) doet het gezien de omstandigheden waanzinnig goed. Zijn bagage, maar dan ook echt ál zijn bagage kwam nooit aan in Mongolië. Dus met een geleende kit is hij aan zijn avontuur begonnen. Inmiddels is die geleende kit ook niet zo schoon meer. Via een rodeo belandde hij midden in een grote modderplas.. Hopelijk kan dat een beetje drogen vandaag!
De eerste penalties zijn vandaag ook uitgedeeld. Zowel Robert als Jack Archibald kregen er een te pakken. Zo sportief (of zou het in de familierelatie zitten) als ze waren besloten ze braaf op elkaar te wachten en toe te kijken hoe andere ruiters hen passeerden.
Andere opvallendheden van vandaag: ruiters die hun vetkaart achterlieten en/of verwisselden met die van iemand anders; ruiters die het HS voorbij reden en moesten worden teruggehaald door de crew; ruiters die van hun paard afvielen en terug moesten lopen naar het HS.. Opvallendheden, maar niet voor de Derby, want daar is vrijwel alles mogelijk! Op naar dag 2!

Graag verwijs ik ook even naar het album met "best of" foto's die ik van de Mongol Derby heb verzameld: https://www.facebook.com/media/set/?set ... 4b4380f55b

*Ik schrijf alles vrijwillig vóór, tijdens en ná mijn werk en doe het voor het grootste gedeelte met de informatie die jullie ook hebben via internet. Het kan dus zijn dat er foutjes in zitten wat betreft namen, horsestations of tijdsstraffen.

Enkele mooie foto's van vandaag, allemaal wederom van The Adenturist / Erik Cooper / Louise Crosbie:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Suikerspinda op 12-08-18 22:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Herkomst Saif aangepast

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 18:13

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 18:18

Straks gaat zo'n paard helemaal uit z'n plaat en stuiter je er af en breek je iets. Dan kan je wel zwaaien naar de rest van de dagen..

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 18:39

Dat gebeurd ook wel eens Jesda

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 19:17

Mooi verslag Novalues, bedankt!

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 19:32

Fijn verslag Novalues! En voel je niet al te verplicht he! Werk is ook gewoon belangrijk :* je hoeft je voor niemand ge verantwoorden!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 19:32

*\o/* meerwaarde Chris je verslag. Super bedankt. Ben er blij mee!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 19:34

Bedankt voor je leuke verslag!

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 19:38

Heel fijn weer je verslag te lezen
Devan toch bij mensen een slaapplek gevonden. Slim en verstandig.
Toch best een aantal die in het veld slapen. Heftig zo op de 1e dag. Ben benieuwd hoe ze zich morgen voelen.

Echt zo sneu voor Saif dat nu ook nog eens zijn kit nat en vies is geworden. Wat een pech.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 19:40

Mooi verslag :-)