Australiër zegt dat paard hem toestemming gaf voor seks

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 09:58

Citaat:
Op het begin werd toch echt wel gezegd dat dit eigenlijk wel mooi is

Het mooi sloeg op de discussie, is nu al een paar keer uitgelegd

dromertje2

Re: Australiër zegt dat paard hem toestemming gaf voor seks

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 10:02

Toen dat gezegd werd, was er nog helemaal geen discussie.

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 10:04

Mensen hier zijn echt niet helemaal goed.
Doe is effe normaal :') Mooi hoor een paard dat verkracht word. PRACHTIG.
NOT! Doe even normaal echt ga naar psychiater ofzo en ja ik ben misschien grof nu maar echt ik vind dit niet normaal.
Joe ga echt dit topic niet meer bezoeken word echt gek

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 10:04

JustMe8484 schreef:
Gini schreef:

Waarom vind je ethiek hypocriet? Het is nu eenmaal zo dat mensen normen en waarden hebben. Dat is niet iets wat objectief zwart-wit is, maar is meer een subjectief gegeven. Als veel mensen iets niet goed vinden, dan is het niet goed. Als veel mensen iets goed vinden, dan is het goed.
De oude Grieken vonden homoseksualiteit dik oké. Heel leuk! Maar tegelijkertijd vonden ze mannen die seks hadden met tienerjongens ook dik oké. En dat vinden we nu toch heel wat minder leuk.
Het enige verschil? Een veranderde ethiek, een andere cultuur.
Zeer regelmatig worden die normen in vraag gesteld en bijgewerkt, maar om het dan maar hypocriet te noemen, dat is gewoon kwetsend.
Ik wil verontwaardigd zijn wanneer een man zijn ding in een paard steekt, zonder daarom meteen een hypocriet genoemd te worden.

Het verontwaardigd zijn is niet hypocriet. Het niet naar je eigen handelen durven kijken of dat dan allemaal wel OK is is hypocriet

Maandelijks worden op Bokt tientallen discussies gevoerd over het ophokken van paarden, het rijden met bit, het rijden met sporen, het rijden van wedstrijden, paardrijden in het algemeen, de topsport, rijden bij deze huidige temperaturen etc etc. Ik denk dat paardenmensen juist de enige soort mensen zijn die hun hobby voortdurend in vraag stellen. Omdat je dus met een levend wezen te maken hebt.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 10:06

Qimm schreef:
Citaat:
Op het begin werd toch echt wel gezegd dat dit eigenlijk wel mooi is

Het mooi sloeg op de discussie, is nu al een paar keer uitgelegd

Sorry Qimm, maar echt niet

Citaat:
Ik vind dit eigenlijk wel mooi. Paard zal er sowieso weinig last van hebben gehad, maar als het dier toestemming gaf is het geen verkrachting, hooguit bestialiteit (waarvan ik vermoed dat het in Australië ook verboden is). Laat ze maar bewijzen dat het dier het niet wilde, ze kan nooit ontkennen dat ze toestemming heeft gegeven.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 10:07

En dat was het 5de bericht in het topic en was er nog helemaal geen discussie.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 10:11

Arabier schreef:
Mensen hier zijn echt niet helemaal goed.
Doe is effe normaal :') Mooi hoor een paard dat verkracht word. PRACHTIG.
NOT! Doe even normaal echt ga naar psychiater ofzo en ja ik ben misschien grof nu maar echt ik vind dit niet normaal.
Joe ga echt dit topic niet meer bezoeken word echt gek

Lezen is blijkbaar een kunst. Niemand zegt dat het verkrachten mooi is.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 10:14

OMG Met verbazing bepaalde reacties gelezen!!!

Hier houd ik het maar bij... :x

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 10:14

Bij het lezen van de openingstijden post dacht ik ook gatverdamme dit kan niet, arm paard. Maar na het lezen denk ik nog steeds wel gatverdamme het kan niet maar vind ik het minder erg voor het paard en denk ik ook na over waarom het dan niet kan.

Het oraal laten bevredigen door een paard is idd in mijn ogen geen probleem. Waar we dus een probleem mee hebben is echt het geslachtsdeel in het paard stoppen of het algemeen van handelingen uitvoeren met een sexuele gedachte erachter?

Als het is met alle sexuele handelingen dan zou je kunnen zeggen dat iemand die rijdt en daar klaar van zou komen niet meer zou mogen rijden van mensen hier. Maar waarom niet? Omdat het een seksuele betekenis heeft? Want het rijden zelf is geen probleem toch?

lovecappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 10:16

dromertje2 schreef:
Toen dat gezegd werd, was er nog helemaal geen discussie.

DIT DUS

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 10:26

Maar mensen die dit verkrachting vinden, wat vinden jullie van koeien melken?

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 10:35

Misschien moet je daar een appart topic over openen want hier gaat het niet over koeien melken.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 10:38

Amber_anne schreef:
Als het is met alle sexuele handelingen dan zou je kunnen zeggen dat iemand die rijdt en daar klaar van zou komen niet meer zou mogen rijden van mensen hier. Maar waarom niet? Omdat het een seksuele betekenis heeft? Want het rijden zelf is geen probleem toch?

Dit vind ik ook een interessant voorbeeld. Mag je willens en wetens opstappen met het zicht op een eventueel hoogtepunt?

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 10:43

Jildau schreef:
Maar mensen die dit verkrachting vinden, wat vinden jullie van koeien melken?
_O-
Ja en wat denk je van die mensen die bij een hengst ff wat sperma ‘oogsten’ zodat een ander paard geïnsemineerd kan worden?
Ook niet leuk voor die hengst hoor! :D

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 10:43

DezeNaam schreef:
rainbow8 wat een reactie zeg. Je vragen stellen bij het IQ van de meeste bokkers terwijl de meeste hier gewoon een normale discussie hebben zonder elkaar aan te vallen? :') Met inhoudelijke posts en onderbouwingen...

Zie de meeste mensen hier niet zeggen dat het goed is, enkel in twijfel trekken hoe goed het rijden dan eigenlijk wel is in principe. Want dat is wel normaal. Terwijl er genoeg paarden zijn zoals jouw merrie die allerlei 'vervelend gedrag' vertonen onder het zadel, in sommige gevallen wordt dat vriendelijk opgelost door het paard medisch te laten controleren maar in vele gevallen wordt het problematisch gedrag er gewoon uitgeslagen, want paard moet zich niet aanstellen.

Heb je.de rest van mijn reactie(s) wel gelezen?? Dat deze merrie en uiteindelijk ook een aantal andere merries gedragsveranderingen lieten zien?! Oh ja.. Even iets anders.. Wie zegt dat het mijn merrie was?? Hieruit blijkt dus dat je zelf ook maar een cursusje begrijpend lezen mag gaan doen.. Ik heb nergens gezegd dat het desbetreffende paard van mij was.. Heb gezegd dat dat gebeurt was in mijn voormalige woonplaats..

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 10:44

Interessante vragen, ik denk dat voor de meesten geldt dat wanneer een handeling met seksuele intentie wordt uitgevoerd, men dit niet ok vindt.
Ik keur het ook af want er is geen sprake van een gelijkwaardige situatie, het dier geeft geen toestemming. Maar....dat vind ik ook van ki, ik denk dat een paard meer voelt van een arm in haar dan wanneer een man zijn leuter erin steekt. Ik zal mijn paarden dus nooit via ki laten bevruchten, in mijn ogen moeten ze de keuze hebben of ze dit willen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 10:46

Vjestagirl schreef:
Wie weet laat jouw buurvrouw haar chihuahua wel iedere dag een pot pindakaas van d'r vagina af likken. Je hebt geen flauw idee wat er achter gesloten deuren gebeurd, maar zolang t dier er geen last van ondervindt...

En als je het woord chihuahua met peuter vervangt? Vind je het dan nog steeds kunnen? En zo ja/nee, waarom wel/niet?
Laatst bijgewerkt door Ami op 29-07-18 10:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 10:46

Kinke schreef:
Interessante vragen, ik denk dat voor de meesten geldt dat wanneer een handeling met seksuele intentie wordt uitgevoerd, men dit niet ok vindt.
Ik keur het ook af want er is geen sprake van een gelijkwaardige situatie, het dier geeft geen toestemming. Maar....dat vind ik ook van ki, ik denk dat een paard meer voelt van een arm in haar dan wanneer een man zijn leuter erin steekt. Ik zal mijn paarden dus nooit via ki laten bevruchten, in mijn ogen moeten ze de keuze hebben of ze dit willen.

Net zoals ze de keuze hebben om al dan niet bereden te worden?
Of geslacht?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 10:49

klopt sflj. Alhoewel ik bij rijden denk dat ze eerder hun ongenoegen uiten.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 10:54

Choce schreef:
Vjestagirl schreef:
Wie weet laat jouw buurvrouw haar chihuahua wel iedere dag een pot pindakaas van d'r vagina af likken. Je hebt geen flauw idee wat er achter gesloten deuren gebeurd, maar zolang t dier er geen last van ondervindt...

En als je het woord chihuahua met peuter vervangt? Vind je het dan nog steeds kunnen? En zo ja/nee, waarom wel/niet?

Omdat pindakaas slecht is voor peuters?

Ik denk dat je het brein van een chihuahua niet met dat van een mens kunt vergelijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 10:57

sflj schreef:
Choce schreef:

Omdat pindakaas slecht is voor peuters?

Ik denk dat je het brein van een chihuahua niet met dat van een mens kunt vergelijken.

Of als je er pap opsmeert?

Waarom kun je het brein van een chihuahua en een mens niet vergelijken en waarom maakt dat een verschil in deze situatie?

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 10:58

dromertje2 schreef:
Misschien moet je daar een appart topic over openen want hier gaat het niet over koeien melken.

Als een man mij een paar minuten lang in m'n tegels zou lopen knijpen is dat wel degelijk aanranding. Maar dat wordt normaal gevonden en geen enkel probleem. Niemand zegt gadverdamme als je zegt dat je een koe gemolken hebt. Om maar even aan te duiden dat mensen en dieren totaal verschillend zijn en je een piemel in een paard steken niet kunt vergelijken met verkrachting van een mens.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 11:06

En juist omdat we verschillend zijn is het zeker een no go.

En dan nog is de intentie anders, denk niet dat je een koe gaat melken om er seksueel plezier er van te hebben, als dit wel het geval is, is dat even walgelijk.
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 29-07-18 11:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Dovahkiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 11:07

sflj schreef:
Net zoals ze de keuze hebben om al dan niet bereden te worden?
Of geslacht?

Dat dieren er niet voor kiezen om geslacht te worden lijkt mij logisch. En vind ik echt een argument van lik mijn vestje. Dat is hetzelfde als een leeuw die een kudde Antilopen binnen loopt en vraagt of er eentje in zijn bek wil springen. Wat dus ook een kul argument is.
De mens is hoog in de voedselketen en eet daarom dieren en laat dieren voor hun werken.
Een thermometer inbrengen bij een paard geeft al een reactie bij het paard. Genoemde voorbeelden van merries die gedragsveranderingen lieten zien versterken mijn eigen opvatting dat het wel degelijk er iets van merk. Een mond is gemaakt om iets in te doen, en dan bedoel ik bijvoorbeeld een bit. Maar de achterkant van een paard hoort iets uit te komen en niet iets ingestopt te worden. tenzij het gaat om voortplanting van twee gelijke soorten, daar is het immer voor ontworpen. Opvoelen en KI vind ik dus ook niet prettig.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 11:09

Choce schreef:
Vjestagirl schreef:

Een hond ziet het verschil niet tussen een vagina en een hand en legt hier geen betekenis achter. En eerlijk ik denk dat als een kind dit een keer vrijwillig doet het niet voor de rest van zijn leven is getraumatiseerd (wat het absoluut niet goedmaakt!!!) Maar vaak gaat het niet zo, vaak worden kinderen gemanipuleerd om het te doen en voelen van de volwassenen dat het iets fouts is zonder dat ze zelf weten waarom. Dit maakt het snel een nare ervaring waar een hoop lading achter zit.
Een hond zal dit alles dus niet hebben