ElineS schreef:Filmpjes van vandaag. Geluid uit zou ik zeggen, wind!
[ Video ]
[ Video ]
Hier wat meer overzicht van de kudde. Is dus maar 1 van de vele kuddes.
[ Video ]
Foto's van vandaag door Milou Vogel. Ik was hier zelf bij.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Hoog drachtig
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Mijn eigen foto's
[ [url=m/ftoO7P.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ZR0IbG.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/U2bOw2.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/7pNTJ3.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/l8RxRE.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/d9dPm8.jpg]Afbeelding[/url] ]
De kudde ziet er niet super slecht uit nu, maar dat is ook logisch, want als je geen eten krijgt, duurt het vaak wel even voordat je afvalt.. De zwakkeren zijn helaas nu al wel de pineut en er zitten dan ook een aantal schrijnende gevallen bij. Dan zijn er nog de hoogdrachtige merries. Er is blijkbaar ook nog een veulen geboren deze week, maar die gaat het vast niet redden. Er waren een aantal goed dikke koniks, maar ook heel veel werd verhuld door hun vacht. Je had ook veel koniks met dikke buiken maar toch ingevallen kont en rug.
De herten waren er erger aan toe, maar dat gebied is dicht en onbereikbaar, dus we konden niet naar die kuddes.. De herten hebben het erger dan de koniks, in mijn ogen, maar hoe dan ook is het voor alle dieren, ook de koeien, schrijnend. Zoals je ziet is er geen grasspriet te vinden. Dit betekend dat ze nog maanden zonder eten moeten. Wat nu dik is, is dat straks niet meer.
Jeetje, wat triest deze beelden. Het is om te huilen.
Ik ben van plan om zondag naar de demonstratie te gaan. Gaan er nog meer uit dit topic?