Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Mayiva schreef:Ik heb wel respect voor Adelinde haar beslissing. Of ze überhaupt had moeten starten of niet, dat laat ik even in het midden. Ik sluit me aan bij Fenrir's mening. Ik vind ook dat er scherpere regels moeten komen om, ook op dit niveau, het welzijn van het paard voorop te laten staan. Ik wil er nog wel even aan toevoegen dat Adeline wel heeft geprobeerd haar starttijd te verlaten om Parzival zijn situatie nog langer te bekijken, maar dat de FEI dit verzoek heeft afgekeurd. Terwijl ook de FEI wist hoe het paard er de dag ervoor bijstond. Dat zij (uiteindelijk) de gezondheid van haar paard kiest boven haar mogelijk olympische medaille, vind ik iets goeds.
Fenrir schreef:Op zich snap ik dat wel van de FEI, het is niet hun probleem dat het paard ziek is. Als je dingen gaat verplaatsen kan dat in theorie misschien oneerlijke situaties in de hand werken. En nu was er misschien een geldige reden, maar er kan ook misbruik van gemaakt worden.
Als jij zelf als sporter geblesseerd raakt is het naar mijn weten ook gewoon je eigen probleem/keus om wel of niet te starten.
Fitzroy schreef:Ik vind de reacties echt ongelooflijk op een sportvrouw pur sang die haar team en haar paard op de eerste plaats zet.
Petje af voor Adelinde, meer zeg ik er niet over.
En iedereen die het beter denkt te weten blijf vooral met je koetsjie koetsjie paard/pony in het bos rijden. Maar onthoud je van dit nare commentaar. We hebben het hier over de Olympische Spelen, die eens in de 4 jaar gehouden worden, niet over een basiswedstrijd waar je iedere week opnieuw kunt inschrijven.
eilleen333 schreef:Ik denk dat we allemaal wel eens een inschattingsfout hebben gemaakt. Het dier is door de arts gezien en die gaf groen licht. Koorts was weg en paard wilde in de ochtend wel lopen.
Dat je dan tijdens je proef, als je hele wereld meekijkt toch de juist keus maakt. Dan heb je ballen!
melissapupa schreef:Ik vind de reactie van Madeleine erg onsportief. maar ze had nooit kunnen starten, na de beet van parzival was er nooit genoeg tijd om de reserve naar Rio te laten komen. voordat ze was ingevlogen en de quarantaine tijd voorbij was, toch vind ik dat adelinde nooit had mogen starten paard was/is ziek door de beet.... en überhaupt denk ik dat ze uit gebeld werd als de jury die tong zag
Fenrir schreef:Typisch dat je meteen een anti-dressuur, anti-alles paardenknuffelaar wordt genoemd als je kritiek hebt. Ik vind best dat er gekeken mag worden naar regels mbt ziek zijn vlak voor de proef. Flinke koorts, een zwelling en 9 uur aan een infuus lijken mij niet prettig voor een paard (maakt niet uit wat er in dat infuus gaat, maar 9 uur aan zo'n ding staan lijkt me niet bevorderend voor de rust en dan ook nog na zo'n lange reis) en misschien moeten we ons gaan afvragen of het nodig is starten dan maar gewoon via het reglement uit te sluiten.
Als Adelinde niet was gestart als er een reserveruiter was geweest, dan wist men dus al dat Parzival eigenlijk niet fit genoeg was. Ik snap dat het een moeilijke keuze is en Adelinde wil ook het beste voor haar paard (ik geloof niet dat het gros van de topsporters harteloze egoïsten zijn) maar los van hen mag de bond imo nog wel eens naar hun regels hierover kijken.
kamsel schreef:melissapupa schreef:Ik vind de reactie van Madeleine erg onsportief. maar ze had nooit kunnen starten, na de beet van parzival was er nooit genoeg tijd om de reserve naar Rio te laten komen. voordat ze was ingevlogen en de quarantaine tijd voorbij was, toch vind ik dat adelinde nooit had mogen starten paard was/is ziek door de beet.... en überhaupt denk ik dat ze uit gebeld werd als de jury die tong zag
Normaal gesproken vliegt een reserve gewoon met de rest mee en zij zou daar dus al lang en breed geweest zijn.
Sammie schreef:Fenrir schreef:Op zich snap ik dat wel van de FEI, het is niet hun probleem dat het paard ziek is. Als je dingen gaat verplaatsen kan dat in theorie misschien oneerlijke situaties in de hand werken. En nu was er misschien een geldige reden, maar er kan ook misbruik van gemaakt worden.
Als jij zelf als sporter geblesseerd raakt is het naar mijn weten ook gewoon je eigen probleem/keus om wel of niet te starten.
Nederland had vier man, als Adelinde had mogen ruilen met Diederik had die ene dag mogelijk wel uitgemaakt en heb je als organisatie niet te maken met uitlopende tijden of oneerlijke situaties. Ergens snap ik de nee wel, anderzijds had een voorgaand prima gekund als oplossing zonder alles overhoop te hoeven halen.
_xDyan schreef:Fenrir schreef:Typisch dat je meteen een anti-dressuur, anti-alles paardenknuffelaar wordt genoemd als je kritiek hebt. Ik vind best dat er gekeken mag worden naar regels mbt ziek zijn vlak voor de proef. Flinke koorts, een zwelling en 9 uur aan een infuus lijken mij niet prettig voor een paard (maakt niet uit wat er in dat infuus gaat, maar 9 uur aan zo'n ding staan lijkt me niet bevorderend voor de rust en dan ook nog na zo'n lange reis) en misschien moeten we ons gaan afvragen of het nodig is starten dan maar gewoon via het reglement uit te sluiten.
Als Adelinde niet was gestart als er een reserveruiter was geweest, dan wist men dus al dat Parzival eigenlijk niet fit genoeg was. Ik snap dat het een moeilijke keuze is en Adelinde wil ook het beste voor haar paard (ik geloof niet dat het gros van de topsporters harteloze egoïsten zijn) maar los van hen mag de bond imo nog wel eens naar hun regels hierover kijken.
Heb je het verhaal op haar Facebook gelezen? Meerdere artsen gaven haar groenlicht om te starten en zelf oogde hij later ook weer beter, toen heeft ze het geprobeerd en met losrijden voelde hij nog goed zei ze, niet zo fit als anders maar ook niet heel verkeerd.. Vandaar dat ze de ring toch is ingegaan en dat ze daar dan als nog de keus moet maken om te stoppen vind ik heeeel erg knap! Met al dat commentaar dat ze nu krijgt pff... Sneu
Sammie schreef:Nou daar dusRuilen met je eigen teamgenoot. En heb je geen team/landgenoot hopen dat je iemand kan vinden die wel wil ruilen. Daar trek je een streep. Maar goed ik snap die nee ergens ook wel.
Easy_Rider schreef:Karel de Lange, die wordt in het Nederlandse paardenland al lang niet meer serieus genomen. Hij vertelt zijn onzinverhalen nu in het verre oosten. Daar willen ze nog luisteren naar hem, hier al lang niet meer.
Bloodymary schreef:Sneu hoor die reacties hier. Natuurlijk probeer je het, het zijn de Olympische Spelen! Parzival leek fitter, de koorts was al bijna een dag weg, die dierenartsen gaven groen licht. Maar hij bleek uiteindelijk toch nog te zwak. Nou, soit, dan gaat hij nu op stal en uitrusten. Hij is niet voor het leven beschadigd nu of zo door dat half uurtje rijden. Ik ga ook wel eens werken met koorts en dan blijk dat na een halve dag niet te lukken en dan ga je toch maar naar bed.