Fokmerrie van Dressuurstal van Baalen zwaar mishandeld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 20:22

Janine1990 nou ik kan hier erg boos om worden als iemand zegt/denkt dat de paardenbeul niet bestaat.Ook word ik boos als er gezegd word dat de politie niks of te weinig doet.
Ik heb beide mee gemaakt,en ik weet wat waarheid is.
En ik weet ook dat er veel mishandelingen zijn geweest die niet door de beul zijn gedaan maar door het paard zelf.
Maar ga nou niet zeggen; ik denk dat de paardenbeul niet bestaat.
Je mág dat gerust denken,maar niet hardop zeggen.
Laatst bijgewerkt door gohya op 03-02-16 20:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 20:23

Jeika schreef:
bij mijn verzorgpaardje op stal hebben bijna alle paarden een fietsenslotje op hun staldeur. maar of dat nou zo veel uit zou maken >;)

en grote tang mee en ze knippen dat zo door, als er een rondloopt houd hem dat ook niet zomaar tegen.

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 20:30

Christiene schreef:
Jeika schreef:
bij mijn verzorgpaardje op stal hebben bijna alle paarden een fietsenslotje op hun staldeur. maar of dat nou zo veel uit zou maken >;)

en grote tang mee en ze knippen dat zo door, als er een rondloopt houd hem dat ook niet zomaar tegen.

precies, daarom is het ook zo raar. en als er dus iets gebeurt, het paard heeft koliek ofzoiets, moeten ze eerst een sleuteltje zoeken, dan het slot openmaken en dan pas hun paard helpen

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 20:32

@janine1990: dan het Greve maar beter moeten nadenken voordat hij zulke dingen tegen meediamensen uitblaat. Heeft hij dat NIET zo gezegd of bedoeld? Of hebben de media zijn woorden sensationeel verdraaid? Dan neem ik aan dat de heer Greve daar dan zelf nog wel op terugkomt, om eea in het juiste licht te plaatsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 20:46

Janine1990 schreef:
Jeetje Gohya en Terpentijn, jullie blijven er maar op hameren dat hij dat heeft gezegd. Ooit van journalistiek gehoord? Man man man, die gasten kunnen me toch fantasieverhalen opschrijven... En dat heb ik van heel dichtbij op nationaal vlak meegemaakt. Was echt van de zotte.

Waarom kunnen jullie zelf die nuance niet aanbrengen? Waarom willen jullie het stuk op de site van de Watermolen niet lezen?

Ik kan me voorstellen dat het emotioneel is om het stuk te lezen als je er zelf bij betrokken bent geweest en je het je persoonlijk aantrekt, omdat er tegelijk ook staat dat je je eigen paard niet voldoende kent. Dat is niet altijd een leuke uitspraak.
Maar het is toch niet zo moeilijk om te bedenken dat het grotendeels gaat om verwondingen aan het achterste van een merrie die door Greve en collega worden aangehaald.

Dat dus. :j

Suusje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 20:52

terpentijn schreef:
@janine1990: dan het Greve maar beter moeten nadenken voordat hij zulke dingen tegen meediamensen uitblaat. Heeft hij dat NIET zo gezegd of bedoeld? Of hebben de media zijn woorden sensationeel verdraaid? Dan neem ik aan dat de heer Greve daar dan zelf nog wel op terugkomt, om eea in het juiste licht te plaatsen.

Dat heeft hij ook gedaan. Artikel is al een paar keer genoemd in dit topic:
http://watermolen.net/index.php?c=Nieuws_detail&type=4&id=384

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 20:56

gohya schreef:

Gelukkig bestaat er nog zoiets als vrijheid van meningsuiting. En Greve en Teunissen leggen daarbij ook nog eens heel duidelijk uit hoe ze op die gedachte komen. Je kunt het er niet mee eens zijn. Prima. Dat is je goed recht en jij mag ook hardop zeggen wat je denkt. Maar zij dus ook.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 21:03

gohya schreef:
Janine1990 nou ik kan hier erg boos om worden als iemand zegt/denkt dat de paardenbeul niet bestaat.Ook word ik boos als er gezegd word dat de politie niks of te weinig doet.
Ik heb beide mee gemaakt,en ik weet wat waarheid is.
En ik weet ook dat er veel mishandelingen zijn geweest die niet door de beul zijn gedaan maar door het paard zelf.

Waarom mag hij dat niet hardop zeggen? Omdat een mogelijk andere, minder spannende, waarheid mensen kwetst?

Suusje1986 schreef:
terpentijn schreef:

Dat heeft hij ook gedaan. Artikel is al een paar keer genoemd in dit topic:
http://watermolen.net/index.php?c=Nieuws_detail&type=4&id=384

Dit dus Terpentijn... Tegen journalisten doe je nogal weinig... Zelfs als je niets zegt, verzinnen ze nog wel iets. Hoewel dat in dit geval uiteraard niet het geval is.

Blackflag

Re: Fokmerrie van Dressuurstal van Baalen zwaar mishandeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 21:05

Kan me ook haast niet voorstellen dat merries dit toelaten zonder verdoving.

Dit kun je in het bloed terug vinden lijkt me? Of dat ze recent verdoofd zijn.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 21:06

Word er bijvoorbeeld bloed afgenomen bij verminkte paarden om erachter te komen of het dier gedrogeerd is? Het lijkt mij namelijk niet natuurlijk dat een paard dit zomaar toelaat zonder een schop uit te delen oid

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 21:08

R12312 schreef:
Iedere merrie testen of er verdovende middelen zijn gebruikt is stap 1.

Dat inderdaad :j

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 21:10

Stap -1
Dat had allang gebeurd moeten zijn.
Er zijn inmidds 80 gevallen en nog altijd wordt er geen standaard bloed afgenomen?
Dat is gewoon 8)7

Kanto

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 21:10

Ik ben het eens met met Jan want hij heeft ook goede argumenten. Ik ken hem zelf en hij is gewoon een prima dierenarts hoor. Ik zou eerder dit geloven dan dat iemand dit heeft gedaan, wel denk ik dat er wel degelijk een paardenbeul is alleen in het geval van dressuurstal van Baalen denk ik toch aan een gevechtje tussen de paarden.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 21:19

kayaxtg schreef:
Ik ben het eens met met Jan want hij heeft ook goede argumenten. Ik ken hem zelf en hij is gewoon een prima dierenarts hoor. Ik zou eerder dit geloven dan dat iemand dit heeft gedaan, wel denk ik dat er wel degelijk een paardenbeul is alleen in het geval van dressuurstal van Baalen denk ik toch aan een gevechtje tussen de paarden.

ik denk inderdaad na het lezen van het artikel dat bij van balen dat is gebeurd wat hij zegt.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 21:34

Sizzle schreef:
Stap -1
Dat had allang gebeurd moeten zijn.
Er zijn inmidds 80 gevallen en nog altijd wordt er geen standaard bloed afgenomen?
Dat is gewoon 8)7

Is wel interessant om eens na te gaan of dat al eens is gedaan....
Hoe zit het met onderzoeken van b.v de merrie van Van Baalen, autopsie, of noem je dat niet zo in de dierenwereld? of zou zoiets te duur zijn? Forensisch experts op menselijk vlak hebben er wellicht ook wel iets zinnigs over te zeggen :j

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 21:51

Wat een discussie over het feit of er nou wel of niet een paardenbeul rond loopt.. Begrijp me niet verkeerd: alle mishandelingen waarbij er ogen zijn uitgestoken of wat dan ook wat een paard zelf niet kan doen: fair enough. Ik bedoel hier specifiek de 'paardenbeul' mee die de achterkant van merries beschadigd.

Ik ben nou toch wel héél erg benieuwd of er (meerdere) gevallen zijn waarbij er bijvoorbeeld sloten zijn gebroken, hekken nog openstonden, bebloede messen zijn gevonden, etc, etc...

Ik ben alsnog bang dat er een paardenmishandelaar rond loopt hoor, maar ik krijg er nu toch wel vraagtekens bij en ben wel eens benieuwd naar feiten ipv gissingen..

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 21:55

Joanieke schreef:
Ik ben nou toch wel héél erg benieuwd of er (meerdere) gevallen zijn waarbij er bijvoorbeeld sloten zijn gebroken, hekken nog openstonden, bebloede messen zijn gevonden, etc, etc...

Wat ik vanuit politie berichten begreep is er geen spoor te vinden.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 22:07

Nou dit is ook lekker.. Lees net een bericht oo Facebook van mijn instructrice.. Paar citaten:
Citaat:
Kyra is vanmiddag flink verwond uit de paddock gehaald. Naast haar vagina is een diepe steekwond aangetroffen en op haar heup ook 1. Ze is gehecht en er is melding bij de politie gedaan. De wond ziet er zodanig uit dat het uitgesloten is dat het door een ander paard (of iets waar ze zichzelf aan kon verwonden), veroorzaakt kan zijn. Er word dan ook vanuit gegaan dat dit door een mens is veroorzaakt. Ik ben er behoorlijk ondersteboven van.

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 22:15

Ik sluit me aan bij Greve vwb in de meeste gevallen. In een aantal gevallen van gewonde paarden kan er beslist sprake zijn geweest van mishandeling door een persoon. Die paarden waren ook heel erg toegetakeld. Maar ik ben ervan overtuigd dat in de meeste gevallen er sprake is geweest van elkaar of zichzelf verwonden.

Bij mijzelf is t in september 2014 gebeurd. Mijn merrie had een paar diepe sneden aan haar vulva. Natuurlijk dacht ik direct aan de paardenbeul. En dat was ook de eerste reactie van de dierenarts. Alles was heel erg opgezwollen en ze had lang gelegen. Maar eenmaal weer op aarde geland te zijn, was dat heel onwaarschijnlijk. Tenminste 300 m te voet door weiland met hoog gras en over diverse sloten terwijl er merries veel dichterbij liepen. Voor de handliggender is het dat de andere merrie haar, terwijl ze lag, per ongeluk aangetikt heeft met een voorvoet (staat op ijzers). De tweede dierenarts die haar een paar dagen later behandelde kon zich vinden in mijn redenatie.
Mijn merrie heeft goede zorg gehad en is weer volledig hersteld. Ik heb overigens geen aangifte gedaan.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 22:48

R12312 schreef:
Waarom zou jij niet blij zijn als dit jouw dierenarts is Terpetijn? Als ik tevreden ben over mijn Veearts, dan boeit het mij absoluut niet wat hij online voor uitspraken doet.

Overigens spreekt hij alleen over de merries die bij hun vulva zijn mishandeld, niet over uit gestoken ogen en dergelijke. Dus dat laatste is een kul argument van degene die dat erbij halen.

Ik ben het met hem eens dat zonder verdoving dit absoluut niet mogelijk is en dat het grootste gedeelte vaak onderling gedaan wordt. De massa histerie volgt alle berichten helaas ook.
Teunissen die ook gevraagd is, doet aan de lopende band merries behandelen, insemineren, drachtigheidsbegeleiding enz enz.

Beide heren met onwijs veel ervaring en expertise.

Hier sluit ik mij bij aan. Een klein deel zal wel het werk van een dierenbeul/gek zijn, maar een groot deel niet. Ik hoop dat bij iedere vermeende mishandeling bloed wordt getrokken.

ptiteblue

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 23:30

De merrieveulen van een vriendin was een van de eerste slachtoffers in Belgie.
Open gesneden op verschillende plekken, met duidelijk een mes.
Ze hebben daarna cameras gehangen en ze gingen elke nacht rondkijken.
Politie was et ook bij en hebben bijna iemand kunnen vangen.
Ook schaduwen van een man op caméra gezien...
Vriendin is daarvoor verhuisd met haar paarden, ze konden niet meer slapen.
Is denk ik 3 jaar geleden.

Er bestaat dus zeker een paardenbeul. Paar dagen later 2 ponies doodgevonden in hun stal in de buurt, snachts gebeurd, ook met mes.

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 23:48

Joanieke schreef:
Nou dit is ook lekker.. Lees net een bericht oo Facebook van mijn instructrice.. Paar citaten:
Citaat:
Kyra is vanmiddag flink verwond uit de paddock gehaald. Naast haar vagina is een diepe steekwond aangetroffen en op haar heup ook 1. Ze is gehecht en er is melding bij de politie gedaan. De wond ziet er zodanig uit dat het uitgesloten is dat het door een ander paard (of iets waar ze zichzelf aan kon verwonden), veroorzaakt kan zijn. Er word dan ook vanuit gegaan dat dit door een mens is veroorzaakt. Ik ben er behoorlijk ondersteboven van.

Vreselijk hè...toevallig ook een bekende van mij..zo erg..bah

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 23:58

Enkele jaren geleden stond mijn jonge merrie samen met een oude pony op de wei. Een rustige buurt, dicht aan bossen. Ze was drie jaar,, toen en ik was begonnen met ze op te leren. Op een dag ging ik ze halen uit de wei, en mij viel direct op dat haar halster rond haar nek hing ( dus het neusgedeelte was precies naar beneden over haar neus getrokken). Het leek mij al onmogelijk hoe ze dat heeft klaar gekregen, zonder het halster uit te leuren of te beschadigen. Maar toen ik naar haar toe ging, sloeg ze in blinde paniek op hol. Anderhalf uur heb ik achter haar aan gezeten, op den duur op handen en knieën met een emmer naar haar toe gekropen. Toen ze de klik van het touw hoorde, ging ze nog meer in paniek. Het duurde dagen voor ik ze weer uit de wei kon halen.
In die periode was er nog geen sprake van een paardenbeul, dus dacht ik dat ze een verkeerde ervaring met de opleiding had of zo. Twee weken later wordt er op (vogelvlucht) 2km van de wei, de eerste merrie verminkt. Nog iets later niet ver van de wei het veulen.
Mijn frank was nog altijd niet gevallen dat mijn merrie misschien eerste slachtoffer was geweest. Pas toen ze enkele weken later zo hard schrok van het feit dat ik handschoenen droeg, deed het een belletje rinkelen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 00:04

Er staat ook dat de paardenbeul MOGELIJK niet bestaat. Dus hij beweert niet dat de beul niet bestaat.
Hebben de eigenaren geëist dat er bloed word afgenomen? Als ze daar eens mee beginnen zodat ze kunnen achterhalen dat de dieren worden gedrogeerd kunnen ze daarna verder kijken

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 00:31

Joanieke schreef:
Citaat:

Ik las het ook,dit is in Klarenbeek.