Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Christiene schreef:Jeika schreef:bij mijn verzorgpaardje op stal hebben bijna alle paarden een fietsenslotje op hun staldeur. maar of dat nou zo veel uit zou maken
en grote tang mee en ze knippen dat zo door, als er een rondloopt houd hem dat ook niet zomaar tegen.
Janine1990 schreef:Jeetje Gohya en Terpentijn, jullie blijven er maar op hameren dat hij dat heeft gezegd. Ooit van journalistiek gehoord? Man man man, die gasten kunnen me toch fantasieverhalen opschrijven... En dat heb ik van heel dichtbij op nationaal vlak meegemaakt. Was echt van de zotte.
Waarom kunnen jullie zelf die nuance niet aanbrengen? Waarom willen jullie het stuk op de site van de Watermolen niet lezen?
Ik kan me voorstellen dat het emotioneel is om het stuk te lezen als je er zelf bij betrokken bent geweest en je het je persoonlijk aantrekt, omdat er tegelijk ook staat dat je je eigen paard niet voldoende kent. Dat is niet altijd een leuke uitspraak.
Maar het is toch niet zo moeilijk om te bedenken dat het grotendeels gaat om verwondingen aan het achterste van een merrie die door Greve en collega worden aangehaald.
terpentijn schreef:@janine1990: dan het Greve maar beter moeten nadenken voordat hij zulke dingen tegen meediamensen uitblaat. Heeft hij dat NIET zo gezegd of bedoeld? Of hebben de media zijn woorden sensationeel verdraaid? Dan neem ik aan dat de heer Greve daar dan zelf nog wel op terugkomt, om eea in het juiste licht te plaatsen.
gohya schreef:Maar ga nou niet zeggen; ik denk dat de paardenbeul niet bestaat.
Je mág dat gerust denken,maar niet hardop zeggen.
gohya schreef:Janine1990 nou ik kan hier erg boos om worden als iemand zegt/denkt dat de paardenbeul niet bestaat.Ook word ik boos als er gezegd word dat de politie niks of te weinig doet.
Ik heb beide mee gemaakt,en ik weet wat waarheid is.
En ik weet ook dat er veel mishandelingen zijn geweest die niet door de beul zijn gedaan maar door het paard zelf.
Maar ga nou niet zeggen; ik denk dat de paardenbeul niet bestaat.
Je mág dat gerust denken,maar niet hardop zeggen.
Suusje1986 schreef:terpentijn schreef:@janine1990: dan het Greve maar beter moeten nadenken voordat hij zulke dingen tegen meediamensen uitblaat. Heeft hij dat NIET zo gezegd of bedoeld? Of hebben de media zijn woorden sensationeel verdraaid? Dan neem ik aan dat de heer Greve daar dan zelf nog wel op terugkomt, om eea in het juiste licht te plaatsen.
Dat heeft hij ook gedaan. Artikel is al een paar keer genoemd in dit topic:
http://watermolen.net/index.php?c=Nieuws_detail&type=4&id=384
kayaxtg schreef:Ik ben het eens met met Jan want hij heeft ook goede argumenten. Ik ken hem zelf en hij is gewoon een prima dierenarts hoor. Ik zou eerder dit geloven dan dat iemand dit heeft gedaan, wel denk ik dat er wel degelijk een paardenbeul is alleen in het geval van dressuurstal van Baalen denk ik toch aan een gevechtje tussen de paarden.
Sizzle schreef:Stap -1
Dat had allang gebeurd moeten zijn.
Er zijn inmidds 80 gevallen en nog altijd wordt er geen standaard bloed afgenomen?
Dat is gewoon
Citaat:Kyra is vanmiddag flink verwond uit de paddock gehaald. Naast haar vagina is een diepe steekwond aangetroffen en op haar heup ook 1. Ze is gehecht en er is melding bij de politie gedaan. De wond ziet er zodanig uit dat het uitgesloten is dat het door een ander paard (of iets waar ze zichzelf aan kon verwonden), veroorzaakt kan zijn. Er word dan ook vanuit gegaan dat dit door een mens is veroorzaakt. Ik ben er behoorlijk ondersteboven van.
R12312 schreef:Waarom zou jij niet blij zijn als dit jouw dierenarts is Terpetijn? Als ik tevreden ben over mijn Veearts, dan boeit het mij absoluut niet wat hij online voor uitspraken doet.
Overigens spreekt hij alleen over de merries die bij hun vulva zijn mishandeld, niet over uit gestoken ogen en dergelijke. Dus dat laatste is een kul argument van degene die dat erbij halen.
Ik ben het met hem eens dat zonder verdoving dit absoluut niet mogelijk is en dat het grootste gedeelte vaak onderling gedaan wordt. De massa histerie volgt alle berichten helaas ook.
Teunissen die ook gevraagd is, doet aan de lopende band merries behandelen, insemineren, drachtigheidsbegeleiding enz enz.
Beide heren met onwijs veel ervaring en expertise.
Joanieke schreef:Nou dit is ook lekker.. Lees net een bericht oo Facebook van mijn instructrice.. Paar citaten:Citaat:Kyra is vanmiddag flink verwond uit de paddock gehaald. Naast haar vagina is een diepe steekwond aangetroffen en op haar heup ook 1. Ze is gehecht en er is melding bij de politie gedaan. De wond ziet er zodanig uit dat het uitgesloten is dat het door een ander paard (of iets waar ze zichzelf aan kon verwonden), veroorzaakt kan zijn. Er word dan ook vanuit gegaan dat dit door een mens is veroorzaakt. Ik ben er behoorlijk ondersteboven van.
Joanieke schreef:Nou dit is ook lekker.. Lees net een bericht oo Facebook van mijn instructrice.. Paar citaten:Citaat:Kyra is vanmiddag flink verwond uit de paddock gehaald. Naast haar vagina is een diepe steekwond aangetroffen en op haar heup ook 1. Ze is gehecht en er is melding bij de politie gedaan. De wond ziet er zodanig uit dat het uitgesloten is dat het door een ander paard (of iets waar ze zichzelf aan kon verwonden), veroorzaakt kan zijn. Er word dan ook vanuit gegaan dat dit door een mens is veroorzaakt. Ik ben er behoorlijk ondersteboven van.