8nnemiek schreef:Dat hele 'wild eten is beter dan gefokt vlees'..
Ten eerste is veel van het wild wat je in de winkel koopt helemaal niet wild, maar opgegroeid in kooien, en erger nog, vaak uitgezet om daarna afgeschoten te worden![]()
Maar er is nog een veel en veel betere optie dan te moeten kiezen tussen gefokt vlees en wild vlees.. Namelijk een heerlijke berg groente met aardappel/rijst/pasta, terwijl je naar buiten kijkt en die fazanten, konijnen en hazen nog ziet rondlopen..
Ik kan me echt niet voorstellen hoe iemand uit het raam kan kijken, zo'n prachtige dieren vrolijk ziet rondlopen, en dan denkt 'die heb ik liever dood op mijn bord liggen'![]()
Ik heb voor kerst een prachtige gevulde pompoen met poempoenrisotto op tafel staan. Helemaal veganistisch, ziet er geweldig uit, niemand mist het vlees, en het scheelt een hoop dierenleed.
denk dat t vooral afhangt waar je woont, als ik nu naar buiten kijk zie ik een groep van +20 zwamen op geeneens 2 hectare, in de zomer meer als 2000 ganzen op 2 weilanden, en heel veel hazen, uiteraard mogen zwanen niet geschoten worden, maar als hier die paar hazen per jaar niet worden geschoten zit t hier gewoon helemaal vol, en is er neit genoeg voedsel voor al die hazen, en wat is dan zieliger, afschieten of verhongeren?
zelfde geld voor de eenden hier, zijn er vaak ook heel veel..