Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kuggur schreef:pien_2010 schreef:Ik voel me teleurgesteld Kuggur over je zwakke inbreng in dit topic. Van jou als arts had ik veel meer inhoudelijke argumentatie verwacht en veel meer reactie op een vraag die je gesteld is.
.
Je hebt veel fantasie. Waar haal je vandaan dat ik arts zou zijn? Eerst een rare aaname over mijn leeftijd en nu dit . Vreemd.
Wat betreft je" teleurstelling" ik heb mijn mening duidelijk genoeg weergegeven. Ik ben min of meer afgehaakt toen het pijnlijk duidelijk werd dat vele posters hier nauwelijks de terminologie van het onderwerp kennen, en vaker niet dan wel enig benul van methodologie hebben.
Geen zin uitentreure hetzelfde uit te leggen. Ja ik heb betere dingen te doen dan daar energie in te steken, ik heb niet de illusie dat ik andermans mening zou veranderen met een paar extra bladzijden tekst en uitleg.
jato schreef:...In het geval van het rapport over homeopathie zeggen ze nog: vanwege de plausibiliteit moeten er heel hoge eisen worden gesteld. Hoger dan normaal dus.
Ze zeggen er ook bij: Zeer sceptische mensen zouden de eindconclusie afwijzen...
Karl66 schreef:En aangezien ik toch bezig ben, heb ik nog wel een vraag voor jou. We weten helemaal niks van jou, je hebt namelijk helemaal geen voorgeschiedenis op dit forum. Dat betekent ook dat als het niet toevallig over paardgerelateerde homeopathie had gegaan maar over humane homeopathie op het forum mens en welzijn, dat je niet eens mee had kunnen discussiëren. Ik ben heel nieuwsgierig naar wat je link met homeopathie is en, om even in het kader van de eerder aangehaalde geldgraaiende farmaceuten te blijven, verdien jij op enige manier geld met homeopathie en heb jij dus financieel voordeel bij het promoten van homeopathie?
BMHP schreef:Karl het is al eerder gevraagd, pien is nog zo dapper geweest om te zeggen dat het allemaal niet relevant is. Dat het vaker voorkomt, iemand die al jaren meeleest op Bokt maar nooit eerder de behoefte had om op andere onderwerpen te posten
de antwoorden komen nooit, vlug als water, het geheugen van water, ik denk dat wij ook toezijn aan verdunning
Shadow0 schreef:Grappig, ik vind juist dat er zo makkelijk gegrepen wordt naar 'shoot the messenger.' Op mijn deel van de reacties wordt namelijk ook niet ingegaan, dat je, voor je iets tegen homeopathie wilt doen, niet zozeer moet kijken naar de vraag of en waarom het werkt, maar of het kwaad doet op enige wijze.
Citaat:Zelfs als homeopathie inderdaad volstrekt zinloos is, en het uitsluitend het verkopen van water is, met een mooi verhaaltje (een beetje zoals Spa bv, of Bar-le-duc ofzo)... dan nog is homeopathie totaal niet relevant. Het staat in geen verhouding tot andere problemen in de geneeskunde / farmaceutische industrie, die ons bv met multiresistente bacteriën heeft opgezadeld, en waar de groeihormonen uit voortkwamen.
Karl66 schreef:Alleen hoort het net zoals dat bidden voor genezing niet thuis in de ziektekostenverzekering
Citaat:en hoort het niet aan de reguliere geneeskunde gekoppeld te worden.
Citaat:Op het moment dat je homeopathie ziet voor wat het is, namelijk een geloof, dan vallen ook heel veel dingen op hun plaats.
Citaat:Terwijl als je homeopathie als wetenschap ziet, dan blijven al diezelfde aspecten schuren met de wetenschap. Laten we dan ook alsjeblieft ophouden het als een wetenschap te behandelen.