Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
LBLGypsyCobs schreef:Maar de KNHS kan wel zeggen dat ze steeds meer ruiters in de hogere klasses hebben.
Jaren terug ging ik veel mee als groom op wedstrijden.
De B en L zaten helemaal vol en duurden zowat de hele dag.
Dan had je misschien 6 M combinaties en als er dan 3 Z ruiters waren, was het een dolle dag.
Niet zelden dat het er eentje was die na de proef in de bak bleef stappen, paard weer oppakte en aan de 2e proef begon.
Tendance schreef:LBLGypsyCobs schreef:Maar de KNHS kan wel zeggen dat ze steeds meer ruiters in de hogere klasses hebben.
Jaren terug ging ik veel mee als groom op wedstrijden.
De B en L zaten helemaal vol en duurden zowat de hele dag.
Dan had je misschien 6 M combinaties en als er dan 3 Z ruiters waren, was het een dolle dag.
Niet zelden dat het er eentje was die na de proef in de bak bleef stappen, paard weer oppakte en aan de 2e proef begon.
Dit zegt de KNHS helemaal niet hoor.
En dat kan ook niet, want tijden veranderen.
Paarden veranderen, ruiters veranderen, de economie en handel is veranderd.
Maar de KNHS roept nergens: "Kijk we hebben veel meer mensen in het Z, dan vroeger."
Vroeger werd bijvoorbeeld het paard vaak veel allrounder ingezet. Dat is nu niet meer zo. Dan kun je toch direct al geen verdere vergelijking meer maken?
Het zou goed zijn om ons hier wel bij de feiten te houden en niets of niemand woorden in de mond te leggen, die nergens uitgesproken worden.
vonneke schreef:Wat ik me zojuist bedacht is dat de juryleden in het juryplatform hele andere dingen hebben aangedragen om aan te passen dan wat het dressuurplatform heeft gedaan.
Ben eigenlijk heel benieuwd naar de besprekingen tussen deze 2.
Zaten best hele goede dingen bij.
Tendance schreef:[naam] schreef:Wat ik me zojuist bedacht is dat de juryleden in het juryplatform hele andere dingen hebben aangedragen om aan te passen dan wat het dressuurplatform heeft gedaan.
Ben eigenlijk heel benieuwd naar de besprekingen tussen deze 2.
Zaten best hele goede dingen bij.
Het dressuurplatform past niets aan. Het dressuurplatform geeft enkel advies aan de KNHS.
Het dressuurplatform heeft input gehad van het juryplatform, maar ook van juryleden persoonlijk.
Het juryplatform heeft ideeën waar ongeveer 50% van de juryleden achterstaat en de andere 50% niet, dat blijkt wel uit discussies, die er momenteel gaande zijn.
Het dressuurplatform heeft alle ideeën bij elkaar gelegd van zowel het juryplatform als de ingekomen informatie van juryleden en heeft daaruit een voorstel gedaan naar de KNHS.
Uiteindelijk worden de besluiten binnen de vergadering bij de KNHS genomen en zijn het noch het dressuurforum noch het juryplatform, die bepalen.
Tendance schreef:Maar LBLGypsyCobs ze zeggen het niet en gaan dat ook niet zeggen, dus heeft de uitspraak weinig zin.

FriesWytske schreef:Urielle schreef:Ben wel benieuwd wat het juryplatform heeft aangedragen? Ik heb als ruiter wel voorstellen ingediend, dat zijn niet deze.
Ben dan heel benieuwd naar welke voorstellen jij hebt ingediend?
vonneke schreef:Neemt niet weg dat ik het geen goed alternatief vind dat dressuurforum, maar het had in mijn ogen beter gekunt.
Tendance schreef:[naam] schreef:Neemt niet weg dat ik het geen goed alternatief vind dat dressuurforum, maar het had in mijn ogen beter gekunt.
Toch zitten er hier in de buurt echt wel mensen uit het veld in het dressuurforum.
Misschien niet allemaal meer zelf actief in de sport, maar wel met leerlingen op alle niveaus.
En er zijn ooit sollicitatieprocedures geweest, daar had iedereen op kunnen reageren.
LBLGypsyCobs schreef:Op zich wel mooi die fora, zij kunnen inventariseren wat nu echt struikelpunten zijn voor veel ruiters en jury's.
Ik begrijp dat het echt relatief kleine praktijkdingetjes zijn, maar ik kan me voorstellen dat als het voor meerdere ruiters of juryleden een terugkerende storende factor is, het goed is dat de KNHS op de hoogte wordt gesteld.
De KNHS is een grote organisatie met veel taken ook op gebied van beleid en ik kan me voorstellen dat het voor hen onmogelijk is om dat soort relatief kleine punten te inventariseren.
Dan zijn die fora enorm waardevol en maakt het voor de KNHS eenvoudiger om op de hoogte te zijn van wat er 'in het veld' speelt en daar ook naar te kunnen handelen.
vonneke schreef:Er zit per provincie toch 1 persoon in het forum?