Jalenka_Kiya schreef:2013 of 20:13 ... Het was vandaag in ieder geval geen 24 mei
Dus inderdaad 'Goed lezen'
Ha ha true

Maar zie vaak dit soort plaatjes voorbij komen bij glock.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
manubres schreef:Ik vind dat hij Zonik hier heel mooi rijdt. Maar misschien moet hij die nog meer naar zijn hand zetten en wordt hij later ook kort gereden![]()
https://youtu.be/CDUPhSvZRM8
Electra63 schreef:Waarom? Het maakt de sport spannend, het is helemaal niet leuk als iedereen 100% rijdt.
En dat wondje in de mond van Undercover doordat hij op zijn tong/lip heeft gebeten, dat is jammer, maar niet heel erg. Shetjes die hoefbevangen zijn, hebben meer pijn
Ayasha schreef:Electra63 schreef:Waarom? Het maakt de sport spannend, het is helemaal niet leuk als iedereen 100% rijdt.
En dat wondje in de mond van Undercover doordat hij op zijn tong/lip heeft gebeten, dat is jammer, maar niet heel erg. Shetjes die hoefbevangen zijn, hebben meer pijn
Seriously? Zo stijf van de spanning staan moet maar oke zijn omdat het de sport spannend maakt en er hoedbevangen shetten zijn?
kyrkelover schreef:Ikeje schreef:
Weet niet of je de rensport bedoelt, want dan vind ik deze vergelijking niet opgaan.
Als ik retegestresst kan ik mijzelf ook beter ontladen met een rondje hardlopen dan met een balletles.
En die paarden hoeven natuurlijk ook niet eerst in de paddock te lopen en in stap door het publiek richting baan. En wat dacht je van de westernsport waarbij het juist aangemoedigd wordt dat iedereen lekker mee joelt en doet.
bruintje123 schreef:De entourage is anders, heel het publiek is anders.
En luisteren moeten ze nog steeds. Anders landen ze ergens in het midden van de oxer.
Dat geeft dan geen lage score maar een nare val.
Dus daar is heet geen probleem. Want je kunt wel zeggen het vloeit af, maar dan ben je ook al diverse sprongen verder voordat het zover is.
Zou de training dan toch een grotere rol hebben dan het hete karakter?
aslo schreef:Edward Gal weet een super sensibel paard wat door een samenloop van omstandigheden (de prijsuitreiking en het applaus/gejuig van t publiek voor zijn twee voorgangers in de Special) op exploderen staat toch nog zodanig te managen dat ze als een van de weinigen de moeilijkste oefening (verzamelde stap-piaffe) goed laten zien. Dit getuigt voor mij van vakmanschap. MAR rijdt gewoon door met een onzuiver lopend paard die tijdens afgroeten op drie benen staat en er "op" uit ziet plus een blauwe tong heeft, en is dan super blij met zijn proef. Tja, wie is de betere ruiter? Voor mij een heel duidelijk verhaal.
Electra63 schreef:M_D_H schreef:Ik heb het grondwerk duidelijk gemist.
Ben toch benieuwd, lijkt mij dat Gal en zijn team alles al hebben geprobeerd... Het zijn immers niet de minste...
Undercover lijkt best wel op die zwarte hengst die mishandeld is en gered en getemd moet worden![]()
speurneusc schreef:Homiafortuna schreef:Zou een aanpassing in het voerschema niet voor wat minder spanning kunnen zorgen. Over het algemeen staan deze toppaarden behoorlijk hoog in het krachtvoer. Dat maakt vooral bloedpaarden nog heter en gestresster.
valt me nog mee dat er niet gezegt wordt castereren, das net als met honden (reuen) die problemen geven... helaas dat soort dingen zitten niet in de ballen of in het hoeveelheid voer, maar in de genen/karakter
Electra63 schreef:Eigenlijk komt het erop neer, dat alles aan opvoeding ligt. Met name komt dit niet voor bij Western paarden, dit wordt niet getolereerd en deze worden goed opgevoed en westernruiters zijn niet zo truttig![]()
.
Dit topic wordt steeds leuker. Het is nu wachten op de 1e penny die bitloos aanbeveelt (na het grondwerk en magnesium)
Electra63 schreef:Nee, maar men moet ook niet overdrijven. Hij was zeer gespannen door de ervaring 2 dagen eerder door de prijsuitreiking. Die spanning werd al afgevloeid tijdens het rijden. En dat hij op zijn tong heeft gebeten heeft niets met mishandeling of dierenleed te maken. Iedereen kan op zijn tong bijten.
Als ik lees dat sommigen de sport willen verbieden omdat er zoveel dierenleed is, dan vraag ik mij af, of ze ook iets willen doen aan het (verborgen) dierenleed thuis. En dan als voorbeeld hoefbevangenheid bij shetjes, dat vind ik dierenleed. En niet dat wondje in zijn mond.
Tcm62 schreef:Dier is al tot de top getraind, de stress wordt dan nu pas aangepakt? M.i te laat, alles is veel te snel gegaan omdat prestatie kennelijk blind heeft gemaakt...