EK Aken: Edward Gal uitgebeld tijdens Grand Prix Special

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 19:47

Sammie schreef:

Wat een organisatie :(
Jurysysteem wat niet werkt (rath, stilfhout) paarden die onregelmatig zijn gewoon een proef laten rijden, paarden die over de zeik zijn mogen niet geholpen worden en als je aangeeft dat je paard het niet leuk vind om bij een prijsuitreiking te zijn ben je verplicht om te gaan.

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 19:49

Electra63 schreef:
Ach ....... het zijn altijd dezelde bokkers die "rellen" in dit soort topics. De voorstanders van 24/7 in de blub, ijzer- en bitloos, sterrekijkend en slepend bos hobbelend, meestal op een koudbloed.

Goede regel, dat men uitgebeld wordt met bloed, wel zou het fijn zijn geweest, als de groom Fritzi had mogen begeleiden naar de uitgang. Maar begriipelijk dat dit niet wordt toegestaan.

_/-\o_

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 19:53

Waarom wordt het eigenlijk niet toegestaan dat een groom het paard begeleidt bij zulke stress?

Zijn ze bang dat er stiekem iets aan het tuig wordt aangepast?
Kan er dan in zo'n geval als dit niet ook een official meelopen en met alle camera's die in de buurt zijn is het toch haast onmogelijk om iets aan te passen zonder dat iemand het ziet, zeker bij een paard wat bijna ontploft.

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 19:56

Electra63 schreef:
Ach ....... het zijn altijd dezelde bokkers die "rellen" in dit soort topics. De voorstanders van 24/7 in de blub, ijzer- en bitloos, sterrekijkend en slepend bos hobbelend, meestal op een koudbloed.

Goede regel, dat men uitgebeld wordt met bloed, wel zou het fijn zijn geweest, als de groom Fritzi had mogen begeleiden naar de uitgang. Maar begriipelijk dat dit niet wordt toegestaan.

Helemaal mee eens.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 19:58

terpentijn schreef:
Dan zijn het óf sukkels van doktoren voor hun duurbetaalde salaris, óf krijgen ze zo veel betaald dat ze maar een oogje hebben dichtgeknepen.
Zo een toppaard en dan niet (eerder) ontdekken dat-ie een botontsteking heeft?
Belachelijk!

Het dier moest en zou die ring in. Voor wie eigenlijk?? Niet voor het paard, dat bij de laatste afgroet op 3 benen stond.

Alle betrokkenen moesten zich schamen, dat ze dit paard dit aangedaan hebben, zowel als ze het wél wisten als wanneer ze het niet wisten. Het zijn verd... toch geen léken?

Ik had het over de doktoren, die er na de proef naar gekeken hebben.
En een botontsteking is nu niet iets wat op het voorhoofd van het paard staat. Daar moet je echt wel gericht naar kijken hoor.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 20:02

Ik snap eigenlijk niet dat die groom niet gewoon gegaan is. Gal was toch al gediskwalificeerd. Of zou ze dan fysiek zijn tegengehouden? Of een hoge boete hebben gekregen?

Wel treurig dat bepaalde toppaarden blijkbaar zo sensibel zijn dat ze eigenlijk niet meer normaal kunnen functioneren. Dat moet je toch niet willen als sport en fokkerij?

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 20:03

En dat kúnnen die ongetwijfeld vetbetaalde doktoren (DA's) dan niet....?
Ga weg zeg. Dat ze dit niet eerder ontdekt hebben is on-voor-stel-baar, zo'n botontsteking (áls het dat al is, want dat wordt ook maar beweerd) ontstaat toch niet gisteren "opeens"?
Ik geloof er niets van.

Electra63

Re: EK Aken: Edward Gal uitgebeld tijdens Grand Prix Special

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 20:11

Tjaaaaa......paarden zijn net mensen, sommige aandoeningen en/of ziektes "krijg" je soms "cadeau", soms zonder de oorzaak te kunnen achterhalen. Soms duurt t even..... artsen hebben geen rontgen-ogen en continu foto's maken is ook niet best. Maar dit (Totilas) heeft niets met dit topic te maken.

enjoy86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 20:13

De link werkt niet bij mij, is t ook nog ergens anders terug te zien?

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 20:13

terpentijn schreef:
Ga weg zeg. Dat ze dit niet eerder ontdekt hebben is on-voor-stel-baar, zo'n botontsteking (áls het dat al is, want dat wordt ook maar beweerd) ontstaat toch niet gisteren "opeens"?
Ik geloof er niets van.

Nee, maar uit eigen ervaring weet ik wel, dat je het niet aan de buitenkant ziet en dat je er echt gericht naar moet kijken.
Bij die van mij zagen ze het ook pas toen er aanleiding was om ernaar te zoeken.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 20:14

GerenGer schreef:
Electra63 schreef:

Helemaal mee eens.

wat bedoelen jullie met "rellen"?

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 20:15

Electra63 schreef:

Plus 1 meer

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 20:16

Ik laat de hele discussie voor wat het is.

Dikke pluim voor Edward. Je moet maar zo kunnen rijden met een tikkende-tijdbom-paard. Heel jammer van het bloed, al nam hij het heel sportief op!

Enjoy86, ik kon de link ook niet bekijken, heb het op YouTube gezocht.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 20:17

LindyH schreef:
Ik snap eigenlijk niet dat die groom niet gewoon gegaan is. Gal was toch al gediskwalificeerd. Of zou ze dan fysiek zijn tegengehouden? Of een hoge boete hebben gekregen?

Wel treurig dat bepaalde toppaarden blijkbaar zo sensibel zijn dat ze eigenlijk niet meer normaal kunnen functioneren. Dat moet je toch niet willen als sport en fokkerij?

Sensibel...aangeboren of aangeleerd?

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 20:20

terpentijn schreef:
Ik geloof er niets van.

Dat kan dus wel in een keer ontstaan. Je hoeft je maar te verstappen en er kan een onstekingsreactie op komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 20:21

Uit eigen ervaring bij paard weet ik dat een botontsteking van het één op het andere moment kan ontstaan. Het ene moment galopeerde ik nog met haar zonder problemen door het bos en het volgende moment kats kreupel.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 20:23

Aangeboren. Mijn L2 paard is even extreem als Undercover, alleen kan ik er bij lange na niet zo goed mee omgaan :+.
Maar ik heb bij lange na ook niet het talent om hem het aan te leren.

En nee, ik ben geen pennymeisje met een iets schrikkerige knol, ik heb echt een extreem sensibel, hoog in het bloed staand paard. Hij is echt zo uit het ei gekropen.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 20:25

En hoef je gelukkig ook niet in dezelfde entourage als hem te rijden.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 20:26

Mijn huisarts zegt altijd: garantie tot aan de deur. In de spreekkamer mankeer je nog niets en als je de deur uitloopt, kan je dood neervallen. :D

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 20:27

Wie reed Undercover eigenlijk voor Gal?

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 20:27

Hahaha meestal ga ik ook met meer pijn bij de huisarts weg dan dat ik kwam.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 20:28

Ik kan de link ook niet bekijken. Kan het ook niet op youtube vinden.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 20:29

vur schreef:

Stefano van Zuijlen heeft hem helemaal opgeleid t/m de GP :)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 20:30

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 20:30

vur schreef:

Stefano van Zuijlen