Totilas in kliniek in plaats van Grand Prix Special *Update*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 21:14

Hi, iemand enig idee of ik ergens de proef van HP en Johnson terug kan kijken?:)

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 21:20

Zarena schreef:
Hi, iemand enig idee of ik ergens de proef van HP en Johnson terug kan kijken?:)

https://www.youtube.com/watch?v=OCd5wR0r4vA

Filmpje is helaas niet heel best, hoewel, ik zie hem nu beter. Was eerst heel schokkerig beeld, maar dat kan natuurlijk aan mijn trage internet verbinding liggen. :)

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 21:26

Het optreden van Totilas leidde gisteren tot veel discussie in paardenland. De hengst leek onregelmatig in het uitstrekken, de drafappuyementen en de piaffes waren ook niet wat we van Totilas gewend zijn. Ook de mening van de juryleden liep met scores tussen de 71 en de 79% ver uiteen. “Het paard was in de Grand Prix niet in orde, dat heb ik ook gezien”, aldus eigenaar Paul Schockemöhle. Vandaag wordt in de kliniek met een MRI-scan gecontroleerd of Totilas geblesseerd is. Op de röntgenfoto die voorafgaand aan het EK was gemaakt, was volgens Schockemöhle in elk geval niks te zien.
(bit magazine)

Naar mijn mening moet er dan toch al iets aan de hand zijn geweest, waarom anders een röntgenfoto? Die laat je niet zomaar maken voorafgaand aan het EK lijkt me.
Laatst bijgewerkt door Mousmous op 14-08-15 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Zarena

Re: Totilas in kliniek in plaats van Grand Prix Special

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 21:27

Thanks Symbeami!! Mooie proef!

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 21:46

MiniMouse schreef:

Echt walgelijk, heel de proef. Je ziet bij de eerste drafpassen al dat het paard niet rad is, hoezo vóelt hij dat niet en hoezo rijdt hij door. Ik schaam me werkelijk diep, dat wij zo diep gezonken zijn dat we dit toejuichen met zijn allen. Een aanfluiting voor de sport en een ontering voor het paard.

Zijn we serieus gewend geraakt aan zoveel taktfouten dat een kreupel paard niet meer herkend wordt?? -:(-

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 21:49

Starbreeze schreef:
MiniMouse schreef:

Echt walgelijk, heel de proef. Je ziet bij de eerste drafpassen al dat het paard niet rad is, hoezo vóelt hij dat niet en hoezo rijdt hij door. Ik schaam me werkelijk diep, dat wij zo diep gezonken zijn dat we dit toejuichen met zijn allen. Een aanfluiting en een ontering voor het paard.

Zijn we serieus gewend geraakt aan zoveel taktfouten dat een kreupel paard niet meer herkend wordt?? -:(-

net als dat we er aan gewend zijn dat in draf de achterbenen amper meer wat doen en ieder G.P paard z'on beetje giga achter de loodlijn loopt.Modeverschijnsel...

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 21:49

Nou dan noem mij maar old fashioned.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 21:50

Mousmous schreef:
Het optreden van Totilas leidde gisteren tot veel discussie in paardenland. De hengst leek onregelmatig in het uitstrekken, de drafappuyementen en de piaffes waren ook niet wat we van Totilas gewend zijn. Ook de mening van de juryleden liep met scores tussen de 71 en de 79% ver uiteen. “Het paard was in de Grand Prix niet in orde, dat heb ik ook gezien”, aldus eigenaar Paul Schockemöhle. Vandaag wordt in de kliniek met een MRI-scan gecontroleerd of Totilas geblesseerd is. Op de röntgenfoto die voorafgaand aan het EK was gemaakt, was volgens Schockemöhle in elk geval niks te zien.
(bit magazine)

Naar mijn mening moet er dan toch al iets aan de hand zijn geweest, waarom anders een röntgenfoto? Die laat je niet zomaar maken voorafgaand aan het EK lijkt me.

vermoed dat hij een peesprobleem heeft...maar dat is een vermoeden.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 21:50

Starbreeze schreef:
MiniMouse schreef:

Echt walgelijk, heel de proef. Je ziet bij de eerste drafpassen al dat het paard niet rad is, hoezo vóelt hij dat niet en hoezo rijdt hij door. Ik schaam me werkelijk diep, dat wij zo diep gezonken zijn dat we dit toejuichen met zijn allen. Een aanfluiting voor de sport en een ontering voor het paard.

Uhhh "we juichen dit toe'' ????
Wie zijn ''we'' in jouw opinie?

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 21:52

Ik niet, jij ook niet zo te zien ;) en sorry dat ik generaliseer, niet de bedoeling maar dit schijnt de zogenaamde top te zijn? Dan juicht 'de dressuurwereld' dit toch toe?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 21:54

de jury deelt punten uit....misschien eens een paar chinezen laten jureren,die er geen verstand van hebben? :+

Ik vind het rottige van dit alles dat iedereen weet hoe deze paarden getrained worden,de jury ook.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 21:54

^^ dit.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 21:55

Volgens mij is iedereen hier op Bokt en daar buiten hier erg van geschrokken.
En juichen ''we'' dit absoluut niet toe.
Vandaar de verontwaardiging bij iedereen, dat dit deze dag nog mogelijk is om op deze manier
een paard in de ring te tonen.

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 21:57

Starbreeze schreef:
MiniMouse schreef:

En dan nog zeuren dat zijn score niet hoger dan 75% is. Het zou gewoon grappig zijn als het niet zo diep triest was

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 21:59

geerke schreef:
de jury deelt punten uit....misschien eens een paar chinezen laten jureren,die er geen verstand van hebben? :+

Ik vind het rottige van dit alles dat iedereen weet hoe deze paarden getrained worden,de jury ook.

Er is niet aangetoond dat een dergelijke training dit soort blessures veroorzaakt.
Laten we die discussie elders voeren.
Totilas zijn linker achterbeen is altijd een puntje geweest.
Ze hebben hem zo goed mogelijk proberen op te lappen, maar er is ergens een einde.
En dat zou heel goed nu kunnen zijn.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 22:07

Ben vooral erg boos omdat ik het zó erg vind hoe er met dit paard omgegaan wordt, als ruiter voel je gewoon dat je paard niet in orde is. Maar de belangen van het paard gaan hier zeker niet voor.

Zo'n talent, hoe braaf. Heel jammer.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 22:08

Somebody_ schreef:
De hoeveelheid schade op het moment van aankoop zal allicht zeer klein geweest zijn. Reken er maar op dat dit paard door alle mogelijk MRI's/CT's/Scinti's, etc geweest is bij aankoop door PS.

Als je zag wat voor verslagen er bij de paarden die over 1,60 gingen stond durf ik te denken dat zij daar ietsje anders over oordelen dan de gemiddelde bokker. :D

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 22:10

Starbreeze schreef:
Ben vooral erg boos omdat ik het zó erg vind hoe er met dit paard omgegaan wordt, als ruiter voel je gewoon dat je paard niet in orde is. Maar de belangen van het paard gaan hier zeker niet voor.

Zo'n talent, hoe braaf. Heel jammer.

Dat is idd zeer ernstig te noemen! -:(-

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 22:16

waar ik vooral niet bij kan is dat hij niet zelf uit de proef is gestapt? en is gaan zeuren over de lage punten terwijl hij op een kreupel paard zat, ziet en voelt hij dit zelf dan niet?

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 22:20

Als je niet voelt dat je eigen paard kreupel loopt, of wel kreupel is en gewoon eigenzinnig door doet rijden dan ben je in mijn ogen geen waardig ruiter.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 22:24

Ik kan niet snappen dat als tijdens de keuring wordt gezegt door een van de DA dat er iets niet goed lijkt dat hij dan toch mag starten, en daarna niets voelt tijdens de proef.
Mag hij dan starten omdat het Totilas is?

Als iemand aanmerkt dat er iets bij mijn paard start is niet ookal bleek het voor niks te zijn. En die van mij is niet eens zoveel geld waard.

Misschien is het ook wel een beetje pech. Had ze graag een schitterende proef gegunt en een goede rentree maar het had niet zo mogen zijn. Helaas.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 22:30

eenitraM schreef:
Totiwas :')

_O-

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 22:36

Tendance schreef:
Marmot schreef:
Voor iedereen die het vreemd vindt dat de jury tegen het advies van de FEI veterinair in gaat:
zo zijn de regels helaas. De vet adviseert maar de jury beslist. In dit geval hebben ze hem door laten gaan, maar het omgekeerde gebeurt ook.
Vergeet ook niet dat het paard bij de keuring alleen een stukje hoeft te stappen en te draven aan de hand. Dat stelt niet veel voor en kun je niet vergelijken met wat in een proef gevraagd wordt.

Plus als je hem het stadion in ziet draven is hij ook niet onregelmatig.

Klopt...en met losrijden ook niet...staan GVD officials langs de kant en een heel profteam om Rath heen -O-
jammer dat andere belangen boven welzijn gaan...heel het zaakje in Aken stinkt als je het mij vraagt!

Losrijden, binnenkomen en de proef uit een andere hoek gefilmd

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 22:45

listiglistje schreef:
Klopt...en met losrijden ook niet...staan GVD officials langs de kant en een heel profteam om Rath heen -O-
jammer dat andere belangen boven welzijn gaan...heel het zaakje in Aken stinkt als je het mij vraagt!

Losrijden, binnenkomen en de proef uit een andere hoek gefilmd

[ Video ]

Oh kijk, dat zijn veel betere beelden! Nogmaals: ik heb echt geen verstand van dressuur maar je ziet duidelijk dat ie achter onregelmatig is. Daar hoef ik geen top-ruiter/jury/DA voor te zijn om dat te zien. Het ziet er op sommige stukken ook erg onprettig uit voor Totilas! Arm beestje! Op zo'n momenten vind ik dressuur toch echt een vreselijke sport, dierenwelzijn zou altijd voor moeten gaan! :n

piecon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 22:50

Geld maakt meer kapot dan je lief is..