Lonneke Engel verliest rechtszaak tegen familie Bartels

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LBLGypsyCobs

Re: Lonneke Engel verliest rechtszaak tegen familie Bartels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 09:49

Alles wat geen paardenmens is, is 'maar' een mens met een paard.
Als dat mens dan ook nog eens model is en geld heeft, tsjoe op de brandstapel ermee ~~}>

Kom niet aan Neerlands dressuurtop en durf al helemaal niet kritisch te zijn naar trainingsmethodes.
Ik las hier ergens al dat elk paard waarschijnlijk slijtplekken van het bit heeft, dat is dus heel gewoon %)

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 10:17

LBLGypsyCobs schreef:
Als dat mens dan ook nog eens model is en geld heeft, tsjoe op de brandstapel ermee ~~}>

Kom niet aan Neerlands dressuurtop en durf al helemaal niet kritisch te zijn naar trainingsmethodes.
Ik las hier ergens al dat elk paard waarschijnlijk slijtplekken van het bit heeft, dat is dus heel gewoon %)

Of je kunt ook gewoon niet willen lezen. Want als dit je samenvatting is van alle stukken en hetgeen erover geschreven is, dan vraag ik me af waar je kritisch denkvermogen zit.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 10:27

Ach, de ene wil niet dat er aan de nederlandse top komt en de andere groep doet niets liever dan er mishandelaars van maken....
Elke gek z'n gebrek zullen we maar zeggen.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 10:52

Netje schreef:
LBLGypsyCobs schreef:

Of je kunt ook gewoon niet willen lezen. Want als dit je samenvatting is van alle stukken en hetgeen erover geschreven is, dan vraag ik me af waar je kritisch denkvermogen zit.

Ik zat nog te denken of ik er bij moest zetten dat ik het sarcastisch bedoelde, maar besloot dat dat niet nodig was.
Verkeerde beslissing, sorry :)

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 11:01

Ayasha schreef:
Ach, de ene wil niet dat er aan de nederlandse top komt en de andere groep doet niets liever dan er mishandelaars van maken....
Elke gek z'n gebrek zullen we maar zeggen.

De waarheid zal ergens in het midden liggen, maar het jammere is dat we misschien wel nooit zullen weten wat het letsel is en waardoor het veroorzaakt is.
Niet om te wijzen of 'zie je nu wel' te roepen, maar gewoon om van te leren.
Dat bijvoorbeeld een KNHS of FEI eens zegt, laten we eens wat paardenkaken röntgenen, kijken wat we zien.
Heeft inderdaad elk rijpaard last van slijtage van een bit, is er dan verschil in slijtage bij het niveau en gebruikte bitten bij het paard.
Is er nog een trainingsmethode aan te verbinden.

En dan nog: is het wel echt zo normaal dat een dier dergelijke slijtage oploopt?

Er komt in deze zaak nu een hoger beroep en stel dat nu wel in voordeel van de eiser wordt beslist en die rapporten komen naar buiten.
Dan nog gaan mensen roepen van photoshop en leugens, zwartmakerij etc.
Oftewel, het moddergooien zal niet stoppen.

Maar als het de gemoederen dan toch bezig houdt: waarom niet iets nuttigs er mee doen?

Zullen we een topic starten en allemaal een röntgenfoto van de kaak van ons paard posten?
Beschrijving erbij, leeftijd, type bit, ras, niveau van africhting, manier van trainen.

Ik moet deze zomer toch nog naar Visdonk voor gebitscontrole, kan ik gelijk een foto laten maken.
Ik denk dat ik nog best zal schrikken, rij nu wel zonder bit, maar heb er daarvoor toch heel wat in gehad en was ook niet bepaald Koningin Loslaten, zeg maar...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 11:04

je start maar. Maar ik ga toch geen rontgen laten maken van de kaken van mijn paard alleen om bokt te plezieren. :+

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 11:13

Ayasha schreef:
je start maar. Maar ik ga toch geen rontgen laten maken van de kaken van mijn paard alleen om bokt te plezieren. :+

Jammer dat mijn punt niet duidelijk is, het gaat niet om Bokt, het gaat om de paarden.
Voel je overigens niet verplicht, maar het zou wel tof zijn als meer mensen meededen.
Gewoon om eens te zien wat er nu gebeurd bij je paard.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 11:16

LBLGypsyCobs als jij betaald wil ik dat best doen :D

Maar je kan het zelf makkelijk zien en voelen, gewoon met je vinger over de lagen gaan,
als het niet hobbelig aanvoelt, dus glad is het in orde volgens mijn veearts/paardentandarts.

Ik rijd regelmatig met stang en trens of ongebroken watertrens en hier is nog mooi alles glad, wordt ieder jaar gecontroleerd :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 11:17

listiglistje schreef:

Maar je kan het zelf makkelijk zien en voelen, gewoon met je vinger over de lagen gaan,
als het niet hobbelig aanvoelt, dus glad is het in orde volgens mijn veearts/paardentandarts.

Ik rijd regelmatig met stang en trens of ongebroken watertrens en hier is nog mooi alles glad, wordt ieder jaar gecontroleerd :)

Same here. :') Als het betaald wordt wil ik 'm gerust op de foto laten zetten.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 11:23

ohjajoh6 schreef:
:') Om de aanmatigende arrogantie hier, ik zie werkelijk waar het verschil niet tussen het gross hier en de personen/stallen waar jullie zo van uit de luie stoel over ver-oordelen.

Het is toch ook niet gek dat "paardenmensen" alleen zichzelf nog maar zo verdomd serieus nemen?

Eens, wat een hoop aanname's hier gemaakt worden.. Zonder zich in het werkelijke verhaal te verdiepen..
Bah

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 11:25

renee16 schreef:
ohjajoh6 schreef:
:') Om de aanmatigende arrogantie hier, ik zie werkelijk waar het verschil niet tussen het gross hier en de personen/stallen waar jullie zo van uit de luie stoel over ver-oordelen.

Het is toch ook niet gek dat "paardenmensen" alleen zichzelf nog maar zo verdomd serieus nemen?

Eens, wat een hoop aanname's hier gemaakt worden.. Zonder zich in het werkelijke verhaal te verdiepen..
Bah

Van twee kanten, overigens.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 11:32

listiglistje schreef:

Als ik de centjes had zou ik het nog echt doen ook, serieus :j

Ik vraag me oprecht af hoe het met de monden van onze paarden gesteld is.

Ik heb persoonlijk wat gebitschade gehad (flossen met een paardenhoef is geen aanrader), en ondanks dat er aan de buitenkant weinig te zien was, had ik dus wel resorptie aan de wortels van mijn tanden.
Die gingen loslaten en dat merk je pas een hele tijd later.
Gelukkig zag de tandarts het op de foto's, want dan kun je de tanden trekken voor ze nog meer ellende veroorzaken.

Mijn tanden zijn toen getrokken, ik heb implantaten gekregen en een prothese en het ziet er prima uit, ook meer 'eetcomfort'.
Maar het was een pijnlijke geschiedenis en ik ben nog steeds lichtelijk 'kopschuw', zeker in de tandarts stoel :+

Dit waren mijn tanden, je ziet de botresorptie terug als een soort muizenhapjes, ik zet de foto even in link want het ziet er uit als afgehakte vingers :D : https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=55EDD2A0

Sinds die schade aan mijn eigen gebit en al het gedoe wat erbij kwam, ben ik wel anders naar paardenbitten gaan kijken en vandaar ook mijn interesse naar het effect op van het bit op de kaak.
Het verhaal van U2 triggert dat alleen nog maar meer.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 13:12

LBLGypsyCobs schreef:
listiglistje schreef:

Als ik de centjes had zou ik het nog echt doen ook, serieus :j

Ik vraag me oprecht af hoe het met de monden van onze paarden gesteld is.

Ik heb persoonlijk wat gebitschade gehad (flossen met een paardenhoef is geen aanrader), en ondanks dat er aan de buitenkant weinig te zien was, had ik dus wel resorptie aan de wortels van mijn tanden.
Die gingen loslaten en dat merk je pas een hele tijd later.
Gelukkig zag de tandarts het op de foto's, want dan kun je de tanden trekken voor ze nog meer ellende veroorzaken.

Mijn tanden zijn toen getrokken, ik heb implantaten gekregen en een prothese en het ziet er prima uit, ook meer 'eetcomfort'.
Maar het was een pijnlijke geschiedenis en ik ben nog steeds lichtelijk 'kopschuw', zeker in de tandarts stoel :+

Dit waren mijn tanden, je ziet de botresorptie terug als een soort muizenhapjes, ik zet de foto even in link want het ziet er uit als afgehakte vingers :D : https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=55EDD2A0

Sinds die schade aan mijn eigen gebit en al het gedoe wat erbij kwam, ben ik wel anders naar paardenbitten gaan kijken en vandaar ook mijn interesse naar het effect op van het bit op de kaak.
Het verhaal van U2 triggert dat alleen nog maar meer.

Maar zelfs al zit er schade dan nog is het de vraag of het door de training komt :).

Zo weet ik zeker dat mijn paard schade heeft gehad aan zijn mond. Waarom? Omdat ik ooit mijn paard heb afgezadelt op stal tijdens het onweer. Zadel er als eerst afgehaald en over de deur heen gehangen en daarna was het hoofdstel aan de beurt. Om de een of andere reden is mijn paard ergens van geschrokken (toen ik het zadel over de deur heen legde) en keihard naar achteren gestormd. Helaas bleef de teugel (hoewel ik die opgedraaid had) hangen aan het deurslotje. Gelukkig brak het bakstuk, maar mijn paard heeft toch een enorme bloeduitstorting in de mond gehad.
Nare geschiedenis, maar als je hem op de foto zou zetten gok ik dat hij inderdaad schade heeft. Of het dan van de training komt of van dit incident? Dat zal je dan nooit te weten komen helaas.

Maar het zou wel een leuk onderzoek zijn.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 13:29

Juist dat soort dingen zijn interessant, is die schade dan anders dan bitschade over langere tijd?
Is het te dateren? Je weet wanneer dat ongelukje gebeurd is, is er bijvoorbeeld te zien dat er botherstel is.

Ik denk zelfs dat een dergelijk onderzoek beter is als het door 1 iemand wordt betaald voor alle paarden.
Als je het van de individuele paardenhouder laat af hangen, kan ik me voorstellen dat mensen niet alle foto's inleveren voor zo'n onderzoek.
Ik denk dat we nog zullen schrikken van wat we aantreffen.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 13:36

Ben al behoorlijk geschrokken van verschillende dissecties... Het idee van meerdere paarden, verschillend niveau, ras, discipline vind ik zeker interessant! Helaas heb ook ik het budget niet om zonder noodzaak mn paard zn kaak te röntgenen

xbetsiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 14:00

mensen waar zijn we mee bezig ? de d.a zien ons al aankomen om zomaar xrays te maken ! straling ?? niet goed voor mensen wel voor dieren ? om de baas een plezier te doen ? Ik zou eerder eens kijken naar de tandartsen , die van L.E gebruikt een hele stellage ( die komt dus nooit aan onze paarden !) elektrisch ?? Nooit , in mijn ogen een goede tandarts doet het met de hand en bind een paard niet vast !( gelukkig hebben wij er zo 1) wij hadden eerst de vader en nu zijn zoon en zeer tevreden ! en ik hoop echt dat L.E weer verliest met haar hoger beroep, hoe zij zich uitspreekt naar mensen vind ik walgelijk. Heb trouwens foto's waar ze zelf rijdt met stang en trens en ook springt nadat ze hem weg gehaald heeft . dus....... ( die foto's stonden op haar Fb , zijn gelijk verwijderd)
Ik ga steeds meer geloven wat enkele mensen zeggen dat dit gewoon een soort strijdt wordt van stal Bria , L.E , mevr.Thiel en natuurlijk de advocaat ( die zijn banksaldo ziet stijgen) ,

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 14:13

xbetsiex schreef:
mensen waar zijn we mee bezig ? de d.a zien ons al aankomen om zomaar xrays te maken ! straling ?? niet goed voor mensen wel voor dieren ? om de baas een plezier te doen ? Ik zou eerder eens kijken naar de tandartsen , die van L.E gebruikt een hele stellage ( die komt dus nooit aan onze paarden !) elektrisch ?? Nooit , in mijn ogen een goede tandarts doet het met de hand en bind een paard niet vast !( gelukkig hebben wij er zo 1) wij hadden eerst de vader en nu zijn zoon en zeer tevreden ! en ik hoop echt dat L.E weer verliest met haar hoger beroep, hoe zij zich uitspreekt naar mensen vind ik walgelijk. Heb trouwens foto's waar ze zelf rijdt met stang en trens en ook springt nadat ze hem weg gehaald heeft . dus....... ( die foto's stonden op haar Fb , zijn gelijk verwijderd)
Ik ga steeds meer geloven wat enkele mensen zeggen dat dit gewoon een soort strijdt wordt van stal Bria , L.E , mevr.Thiel en natuurlijk de advocaat ( die zijn banksaldo ziet stijgen) ,

Meningen verschillen. Met de hand is leuk, maar krijg je ook niet alles even goed mee voor elkaar. Ik heb geen idee over welke stellage je het hebt, maar om een paard zo goed mogelijk het gebit te behandelen, moet hij verdoofd worden (vooral ontspanning kaakgewricht is best fijn!) Dan is het ook prettig als ergens mee het paard zn hoofd hoog gehouden wordt. Kan je vertellen dat het best zwaar werk is als jij gedurende de behandeling dat hoofd op mag blijven tillen ;)
Met de rontgen gaat het niet om 'plezier', maar om onderzoek. Andere insteek

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 14:18

Ik leg het hoofd altijd op mijn schouder, best zwaar ja maar wel zo veilig, paard kan los blijven staan en de TA kan gemakkelijk zijn werk doen.

Ik heb ook het idee dat het een aardig media spektakel is en ben benieuwd of het hoger beroep een andere uitkomst gaat geven.

xbetsiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 14:19

gezonde dieren ga je niet onderwerpen aan een rontgenonderzoek , lijkt mij ( ik althans niet) en ja het paardenhoofd op je schouder . heb het uit betrouwbare bron dat zo een paard zijn nek beschadigd heeft met zo'n achterlijke stellage ! ook wanneer het elektrisch gedaan wordt kan je te ver gaan de de mond beschadigen . ( onze tandarts werkt ook samen met de Visdonk.want een goeie d.a is niet altijd een goeie tandarts !
Laatst bijgewerkt door xbetsiex op 13-06-15 14:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 14:22

Maar hoe houd die tandarts van jou xbetsiex, dan de mond van het paard open, als hij/zij erin aan het werk moet? Als er geen stellage in mag van jou op de mond open te houden?

xbetsiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 14:24

gewoon met een spreider maar niets onder zijn kin , want dat kan een kaak beschadigen , hoofd op je schouder , hoe zwaar ook ,en als het zonder verdoving kan .........beter

marinka1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 14:31

Wij deden het vroeger altijd gewoon met een praam, als het een moeilijke zaak is moet je misschien andere oplossingen zoeken.

xbetsiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 14:41

met een goed kalme tandarts gaat het altijd goed, als er getrokken moet worden wordt er verdoofd .wij hebben nog nooit geen ellende gehad. maar ik vind het zinloos om paarden prefentief op de foto te zetten , dit moet allemaal geen hetze worden.
Laatst bijgewerkt door xbetsiex op 13-06-15 15:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 14:50

Nou ik ben geen kleintje met mijn 1.80, maar als ik paardlief haar hoofd op mijn schouder wil hebben, dan ga ik toch mooi mee de lucht in...

xbetsiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 15:14

deze kwam ik tegen op FB .!

Afbeelding en dit dan ??bitloos?