listiglistje schreef:LBLGypsyCobs als jij betaald wil ik dat best doen
Maar je kan het zelf makkelijk zien en voelen, gewoon met je vinger over de lagen gaan,
als het niet hobbelig aanvoelt, dus glad is het in orde volgens mijn veearts/paardentandarts.
Ik rijd regelmatig met stang en trens of ongebroken watertrens en hier is nog mooi alles glad, wordt ieder jaar gecontroleerd

Als ik de centjes had zou ik het nog echt doen ook, serieus

Ik vraag me oprecht af hoe het met de monden van onze paarden gesteld is.
Ik heb persoonlijk wat gebitschade gehad (flossen met een paardenhoef is geen aanrader), en ondanks dat er aan de buitenkant weinig te zien was, had ik dus wel resorptie aan de wortels van mijn tanden.
Die gingen loslaten en dat merk je pas een hele tijd later.
Gelukkig zag de tandarts het op de foto's, want dan kun je de tanden trekken voor ze nog meer ellende veroorzaken.
Mijn tanden zijn toen getrokken, ik heb implantaten gekregen en een prothese en het ziet er prima uit, ook meer 'eetcomfort'.
Maar het was een pijnlijke geschiedenis en ik ben nog steeds lichtelijk 'kopschuw', zeker in de tandarts stoel

Dit waren mijn tanden, je ziet de botresorptie terug als een soort muizenhapjes, ik zet de foto even in link want het ziet er uit als afgehakte vingers

:
https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=55EDD2A0Sinds die schade aan mijn eigen gebit en al het gedoe wat erbij kwam, ben ik wel anders naar paardenbitten gaan kijken en vandaar ook mijn interesse naar het effect op van het bit op de kaak.
Het verhaal van U2 triggert dat alleen nog maar meer.