Britt Dekker betrapt paardenmisbruiker

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 22:11

Na de meest recente ervaringen die ik heb met de politie (namelijk dat ze he-le-maal 3x NIKS loslaten over hun onderzoek, als je iets gemeld hebt of ergens slachtoffer van bent geweest), vind ik dit een heel vaag verhaal. Ik neem de hele opsomming van wat die man allemaal bij zich had dan ook met een Heel Dikke Korrel Zout.
Dierenarts, bevestiging dat de pony gesedeerd was?
En dan nog ergens iets met onschuldig tot schuld is bewezen ofzo? Ik mis toch echt een paar schakeltjes in dit hele verhaal. Maar dan zijn er wel mensen die durven roepen dat betreffende dame een foto had moeten maken van de man om die op FB te verspreiden. Ik ben maar blij dat ze slim genoeg was om dat niet te doen. Zou een fraaie heksenjacht worden.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 22:11

JoyCiej007 schreef:
En ik dacht dat Brit Dekkers nou niet de meest slimme persoon was................ toch verbaasd ze me, dat ze tot 1 + 1 = 2 komt ! :j

Even offtopic, maar Britt Dekker heeft een HAVO-diploma :') Zo dom als ze op tv lijkt/doet, zal ze dus wel niet zijn.

NathalietjeB

Re: Britt Dekker betrapt paardenmisbruiker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 22:20

Gelukkig wonen jullie betweters hier niet dichtbij met jullie paarden |o :x
Want voor sommige is t wel dichtbij, t zou maar je pony zijn

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 22:23

Ja, tuurlijk. Als je er niets van gelooft, ben je een betweter. :') Geeft wel een randje niveau aan. En weet je? Ik maak me ook zorgen over mijn paard. Hier is hij ook in de buurt (geweest?). Twee weken terug is er ingebroken bij ons op stal, het eerste wat ik deed was mijn paard checken aan de achterkant.
Maar ik heb een hekel aan heksenjachten. En mensen veroordelen en hun foto op FB zetten op alleen het verhaal van iemand die al vaker op sprookjes verzinnen is betrapt, nee, dank je.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 22:38

Nou, laatst zag ik ook een grote man bij mijn paard, keek maarzo de wei in! Mijn paard stond een beetje duf hooi te kauwen, helemaal niet zoals ik haar ken..
In de auto van die man lagen allemaal metalen staven :( -O- :\ En touwen!!!! Omg!!! Misschien wou hij dat wel gebruiken op mijn paard! Wauw!

Klink ik geloofwaardig?
Het is wel waargebeurd, alleen was het mijn vader, die van alles handelt, van oud ijzer tot grote spullen, waarvoor hij weleens touwen gebruikt om het een en ander vast te zetten aan de aanhangwagen.
Is hij nu ook een verdachte man ineens? Hij heeft wel de spullen bij zich.
Ook heeft hij het beheer over een dierenpark, zo af en toe heeft hij medicijnen voor ze in huis. Wie weet ook weleens wat verdovends.
Arme man heeft nog nooit een vlieg kwaad gedaan. Is gek op dieren en als hij bij mensen thuis komt, is hij ook nog weleens geneigd brood te voeren aan de beesten die daar eventueel zijn. Want brood heeft hij ook altijd wel bij zich.
Moet ik echt aan hem gaan twijfelen? :=

Maar serieus. De beul (of meervoud) is nog niet bij ons in de buurt geweest, voor zover ik weet. Toch check ik mijn paard wel elke dag. Aangezien het zo ontzettend vaak al gebeurd is, is het toch een reële angst, in mijn ogen.

Ik ben best bereid Britt te geloven, het gaat mij echt niet om haar, het is een verdachte situatie maar er is ook zoiets als te snel een conclusie trekken.
Als we nou een gekke tegenovergestelde gedachte in ons hoofd nemen, dat die man echt op een lover wacht, of moed stond te verzamelen om naar een roze ontmoetingsplek te gaan, of wat dan ook; als er dan 2 meiden naast je staan te vragen wat je aan het doen bent, dan ga je dat toch ook niet tegen van die bevooroordeelde meiden zeggen?

Ik snap dat iedereen heeeeeeel graag minstens een signalement van de echte dader wil hebben, wanhopig graag, ikzelf inclusief, maar zonder een verklaring van een dierenarts (is die er inmiddels al?) of meer bewijs uit de mond van een politie-woordvoerder, of wie dan ook, dan ga ik persoonlijk het niet gelijk geloven.
Zou ik ook niet doen als ik de beschuldiger beter zou kennen.

Ik hoop ook echt dat ik het mis heb en dat dit wel de dader was. Dan is er een signalement en gegevens bekend bij de politie. Helaas kan het nu inderdaad nog een keer gebeuren. Maar dan vind ik het enger als dit hem niet is, dan zijn ze misschien nog veel verder weg van het oplossen van het vreselijke mysterie.

JackyCS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 23:18

Ik vraag me eigenlijk we af wat de eigenaren van de witte pony als commentaar hebben...!?

Ik zou dit niet accepteren als iemand dit mijn paard flikt en hem dan ook verdorie nog laten lopen ook.
Dan was ik wel op hogen poten naar de politie gegaan, ook al schiet ik daar niks mee op.

ElineCath

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 23:19

Zou je het zelfde erover denken als het donker was op een afgelegen plek?

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 01:55

Maar wat ik totaal niet snap dat de politie die man niet heeft opgepakt terwijl die welke scherpe voorwerpen bij zich had, stel voor dat dit de paardenmishanderlaar is die al tijden bezig is? Dan hadden ze hem kunnen pakken als het hem was politie hier in Nederland doet nooit iets

AshleyRol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 04:53

Pff wat is dit toch een vreemd land, alles kan en mag blijkbaat. Er moet iets heel erg op heterdaad gebeuren willen ze eens iets doen.

Gelukkig was hier iemand optijd maarja blijft hij daar weg?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 06:40

ariannexrich schreef:
Maar wat ik totaal niet snap dat de politie die man niet heeft opgepakt terwijl die welke scherpe voorwerpen bij zich had, stel voor dat dit de paardenmishanderlaar is die al tijden bezig is? Dan hadden ze hem kunnen pakken als het hem was politie hier in Nederland doet nooit iets

Waar heb jij gelezen dat hij scherpe voorwerpen bij zich had?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 07:36

JackyCS schreef:
Ik vraag me eigenlijk we af wat de eigenaren van de witte pony als commentaar hebben...!?

Ik zou dit niet accepteren als iemand dit mijn paard flikt en hem dan ook verdorie nog laten lopen ook.
Dan was ik wel op hogen poten naar de politie gegaan, ook al schiet ik daar niks mee op.

Wat is er dat paard precies geflikt volgens jou?

Echt ongelooflijk hoe mensen even een paar feiten erbij verzinnen en iemand veroordelen. Lekker voor de sensatie en natuurlijk moet de politie het ontgelden terwijl de overgrote meerderheid geen flauw benul heeft van wat de politie mag en kan in zo'n geval.

En dan wordt Britt dom genoemd... de inhoud van een heleboel reacties in dit topic is van heel wat niveautjes dommer

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 09:23

Bah het klinkt wel verdacht.. Ik snap alleen niet waarom iedereen zegt 'die zwakke politie had meer moeten doen' etc. De politie heeft zich ook aan regels te houden en kan niet die man zomaar meenemen als dat volgens de regels niet toegestaan is op dat moment omdat er niet voldoende bewijs is bijv.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 09:33

Waves schreef:
Robin_S schreef:
Wat ik mis in dit hele verhaal, is de reactie van de eigenaar van de pony.

Misschien heeft die geen zin om te reageren? Niet iedereen wil met zn kop in de media.

Dat is begrijpelijk. Maar dit is zo'n vaag artikel. Is het dier nu onderzocht door een DA of niet? Was het werkelijk gesedeerd? Wat vindt de eigenaar van de reactie van de politie, terecht of net niet? Die eigenaar kent zijn pony het beste, was hij nerveuzer dan anders? Dat soort dingen.

Jammer genoeg heeft dit artikel een erg sensatiebeluste ondertoon, en is het maar een weinig objectief verslag van de feiten. Dus ik kan best begrijpen dat er op bokt een hele discussie om ontstaat.

We kunnen op deze manier gewoon onmogelijk weten of deze man een afspraakje had met iemand daar, of dat hij wilde plannen had met deze pony. Helaas..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 09:38

Ik ben in ieder geval heel erg blij om een vrouw te zijn en geen man die toevallig gebogen over een hek sta omdat ik misschien wel lichamelijke ongemakken heb zoals benauwdheid, buikkrampen enzovoorts. Begin echt medelijden te krijgen met de mannen buiten bokt.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 09:57

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 10:12

Paard lag in de wei... paard stond.... Ik geloof er geen barst van

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 10:14

Misschien moet Britt eens het wetboek van strafvordering doorlezen voordat ze roeptoetert wat de politie wel of niet zou moeten doen....

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 10:17

Misschien zouden mensen eens zelf bij politie informatie moeten gaan vragen, ipv lopen roeptoeteren op internet over wat wel of niet echt waar is.

Bokt weet t namelijk zogezegd altijd beter

LadyKantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 10:21

Focussed schreef:
Ze doet vanavond haar verhaal in Shownieuws op SBS6.

Oja, en als het ipv Britt aan het licht was gekomen door een van het gepeupel, zogenoemde plebs, dan was het echt niet in Shownieuws gekomen.
Ja het is erg, en ja het is goed dat de man ontdekt is, maar alle heisa in de media…bah! :r

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 10:30

Albert schreef:
Misschien moet Britt eens het wetboek van strafvordering doorlezen voordat ze roeptoetert wat de politie wel of niet zou moeten doen....

misschien moet het wetboek van strafrecht...waarvan het grootste gedeelte bestaat uit wetten van meer dan 100 jaar oud...eens op de schop?

LadyKantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 11:03

geerke schreef:
misschien moet het wetboek van strafrecht...waarvan het grootste gedeelte bestaat uit wetten van meer dan 100 jaar oud...eens op de schop?

Even Offtopic:
Je kunt toch niet de wetten naar je eigen hand zetten wanneer het je uit komt? Is hetzelfde als de hoeksteen vervangen door een sateprikkertje.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 11:06

Denk dat 99% van de bevolking wel eens roept dat de Politie het anders zou moeten doen of het niet goed doet :)
Britt komt alleen wat sneller op tv dan die 99% waardoor het miss meer opvalt. Maar ze probeert er wel zoveel mogelijk aan te doen om het onder de aandacht te brengen en dat vind ik super van haar :D

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 11:18

geerke schreef:
Albert schreef:

Bevoegdheden staan niet in strafrecht maar in strafvordering.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 11:42

Keet schreef:
Denk dat 99% van de bevolking wel eens roept dat de Politie het anders zou moeten doen of het niet goed doet :)
Britt komt alleen wat sneller op tv dan die 99% waardoor het miss meer opvalt. Maar ze probeert er wel zoveel mogelijk aan te doen om het onder de aandacht te brengen en dat vind ik super van haar :D

vind jij de straffen voor dierenmishandeling/verwaarlozing dan hoog?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 11:44

geerke schreef:
Keet schreef:

vind jij de straffen voor dierenmishandeling/verwaarlozing dan hoog?

Uhmn ik snap je vraag niet zo bij de quote die je gebruikt.

Ik vind over het algemeen de straffen in NL aan de lage kant ;) en denk dat veel mensen uit NL dat met regelmaat wel eens denkt/uitspreekt.