Stichting Paardenopvang Amsterdam moet deuren sluiten-update

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bekapping

Re: Stichting Paardenopvang Amsterdam moet deuren sluiten-update

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 15:18

Helaas is Wedford weer kreupel geworden omdat men het nodig vond dat hij bij de ondelinge wedstrijdjes mee moest doen.Ook heeft hij een luchtweg infectie opgelopen door de bedompte stal waar hij in stond en door het beschimmelde hooi dat we moesten voeren

Bekapping

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 15:18

Dus nee,bij ons is hij er zeker niet op vooruit gegaan

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 16:23

Bekapping schreef:
Helaas is Wedford weer kreupel geworden omdat men het nodig vond dat hij bij de ondelinge wedstrijdjes mee moest doen.Ook heeft hij een luchtweg infectie opgelopen door de bedompte stal waar hij in stond en door het beschimmelde hooi dat we moesten voeren

Ik hoop dat daar foto's van zijn gemaakt? Denk dat de donateurs daar wel belangstelling voor zouden kunnen hebben ;)

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 17:08

Sientje schreef:
Bekapping schreef:

Ik hoop dat daar foto's van zijn gemaakt? Denk dat de donateurs daar wel belangstelling voor zouden kunnen hebben ;)

Ja idd. Dit mag toch niet gebeurd zijn he? Te bizar voor woorden.

En dat terwijl bekapping het nog zo voor de stichting heeft opgenomen in de tijd van de veiling.
Bekapping: had je toen echt niet ook maar een beetje het vermoeden dat het niet allemaal rozengeur en maneschijn was? Ik uit geen beschuldiging hoor, maar destijds nam je het voor de stichting paardenopvang Amsterdam op, terwijl je nu met de gebakken peren zit. Ik vind het allemaal heel zuur, ook voor jou.

Bekapping

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 17:32

Ik ben altijd tegen het opnemen van First en Wedford geweest die hadden het ergens anders veel prettiger en beter kunnen hebben.Intern heb ik dit ook altijd gezegd.

Bekapping

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 17:35

En ik heb altijd nog de hoop gehad dat deze paarden zouden doorstromen maar al snel bleek dat dat helemaal niet de bedoeling was,ik had toen natuurlijk kunnen opstappen,maar ik heb nou eenmaal last van een te groot verantwoordelijkheids gevoel en ik vond dat ik de paarden in de gaten moest blijven houden.Daarom wil ik ook zo graag dat iemand bij Manege de Jong in Aalsmeer een oogje in het zeil houdt dat die arme Wedford niet weer bereden gaat worden

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 23:26

Bekapping schreef:
Daarom wil ik ook zo graag dat iemand bij Manege de Jong in Aalsmeer een oogje in het zeil houdt dat die arme Wedford niet weer bereden gaat worden

Heb je de eigenaar al gebeld/gemaild/gefacebooked/etc...? Het lijkt me handiger als directe betrokkenen dat doen, dan willekeurige lezers in dit topic. ;)

Bekapping

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 23:39

heb niet het idee dat een manegehouder zich druk gaat maken wat een privépersoon met zijn paard gaat doen.Wedford gaat geen manegelessen lopen

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 00:08

Bekapping schreef:
heb niet het idee dat een manegehouder zich druk gaat maken wat een privépersoon met zijn paard gaat doen.Wedford gaat geen manegelessen lopen

Ik begreep dat je korting op je stalgeld kunt krijgen als je je paard in de lessen laat meelopen. En dat ze daar vroeger ook heeft lesgegeven. Ik zou mijn hand er dus niet voor in het vuur steken dat ie niet mee moet doen. Hoop van niet hoor, maar zoals gezegd, waardeloze mensen, zijn waardeloos.

Bekapping

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 00:20

Weet je dat zeker dat je korting op het stalgeld kunt krijgen? Want dan ga ik zeker contact opnemen

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 00:26

FelineNanet schreef:
Wij hebben nu de haflinger Blof op stal staan, z'n nieuwe baasje is erg blij met hem en hij maakt het goed. Hij kwam ook hier vandaan hoorde ik

wat fijn om te horen dat onze "Ericky" het wel goed heeft getroffen. Mag ik vragen waar hij nou staat?

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 00:34

Bekapping schreef:
Weet je dat zeker dat je korting op het stalgeld kunt krijgen? Want dan ga ik zeker contact opnemen

Op de site van de Jong staat dat ze paarden in bruikleen hebben. Zie: http://www.manegedejong.com/index.php/manegelessen
Ik weet natuurlijk niet of dat voor deze paarden en pony's opgaat. Maar iemand die zo met rescue paarden omgaat als deze baas, zal imo ook niet wakker liggen van een manege lesje meer of minder. Zeker niet nu ze het stalgeld zelf moet betalen. Ik hoop dat het niet zo is hoor!

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 00:42

Is het een idee om Rtl late night in te lichten? Dat jochie zat toen toch ook in de uitzending om geld op te halen voor Kenzo?

Bekapping

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 01:01

Ik ga er nu zeker achteraan,Dank je zigranta

PettieP

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 01:07

Jee, les net de hele topic, wat een verhaal.Ik kom ook wel eens bij manege de Jong, zal eens rond kijken...

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 09:14

Je krijgt op manege de Jong zeker korting op het stalgeld als je paard in de lessen meeloopt.

komiekbinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 19:25

Ik kan beloven dat dit paard beslist niet in de manegelessen gaat meelopen. Ik ben elke dag op stal en heb daar zelf paarden staan. En bekapping....... mss is het idd een goed idee dat je eens langskomt en eens met de manege/pensionstal eigenaar praat. Dan weet je dat het goed zit, en kan jij ook een en ander duidelijk maken. Nu zijn er een hoop veronderstellingen die meestal op geruchten zijn gebasseerd. Ik bemoei mij verder niet met deze discussie maar geloof mij, als er paarden niet goed bijstaan grijpt de manege/pensionstal zeker in. Hoe alles ook verder loopt, ik denk dat je er goed aan zou doen.

Bekapping

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 22:04

Dank je Komiekbinkie ik ga binnenkort contact opnemen met de manege

Bekapping

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 00:31

Zondag worden de laatste paarden weggehaald samen met de varkens en de geiten en dan is Stichting Paardenopvang Amsterdam definitief dicht

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 00:44

Hopelijk gaan de veiling paarden ook nog naar goede eigenaren

Ik heb toen mee geboden op Wed en had ook contact met de stichting daarover maar hun wouden kosten wat het koste het beestje hebben
en ik ga geen 1000den euros neer leggen om ''mijn'' pracht te redden dat heb ik simpel weg niet
toen de bedragen boven de 5000 euro op liepen heb ik me er bij neer gelegd en gehoopt dat het hem goed ging

Toen ik hoorde dat spa hem had heb ik meerdere keren geprobeerd hem te adopteren maar tevergeefs
om dan nu te lezen dat hij kreupel staat en een infectie heeft doet mij nog meer pijn dan er achter te komen dat hij veel in zn stal stond met matrassen naast de muren omdat hij trapte tegen de wanden
Arm arm paard

Wilt iemand me een beetje op de hoogte houden van Wed?
Ik heb geen zin in modder gooien en dergelijke ik wil gewoon weten hoe het met hem gaat
En misschien ooit de mogelijk krijgen om hem toch een goed en zorgeloos tehuis te kunnen bieden

Bekapping

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 00:47

Het oude bestuur heeft deze Tara Manda Paarden aan elkaar verkocht en zijn met deze paarden vertrokken naar Manege de Jong in Aalsmeer

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 01:02

Ja dat weet ik ook haha maar misschien een van de pension klanten wat hier reageerde

Bekapping

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 09:57

Stichting Paardenopvang Amsterdam sluit definitief! Sinds een aantal weken na het opstappen van oud bestuurders en met achterlating van 20 paarden kippen varkens en geiten,hebben vrijwilligers het heft in handen genomen en contact gezocht met de Dierenbescherming afdeling Amsterdam.Nadat er ook werd geconstateerd dat er een flinke schuld was werd het duidelijk dat Stichting Paardenopvang Amsterdam op zou houden te bestaan er voor de paarden zo snel mogelijk een andere plek gezocht moest worden.Er is door diverse instanties,maar ook zeker de vrijwilligers die het al die tijd draaiende hebben gehouden zeer hard gewerkt,en alle dieren hebben een goede plek gekregen

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 10:29

Bekapping schreef:
Stichting Paardenopvang Amsterdam sluit definitief! Sinds een aantal weken na het opstappen van oud bestuurders en met achterlating van 20 paarden kippen varkens en geiten,hebben vrijwilligers het heft in handen genomen en contact gezocht met de Dierenbescherming afdeling Amsterdam.Nadat er ook werd geconstateerd dat er een flinke schuld was werd het duidelijk dat Stichting Paardenopvang Amsterdam op zou houden te bestaan er voor de paarden zo snel mogelijk een andere plek gezocht moest worden.Er is door diverse instanties,maar ook zeker de vrijwilligers die het al die tijd draaiende hebben gehouden zeer hard gewerkt,en alle dieren hebben een goede plek gekregen

Ik mag hopen dat de gisteren aangestelde bewindvoerder er nog wel zijn of haar best voor gaat doen te bewerkstelligen dat de gang van zaken zoals zich deze de afgelopen maanden heeft ontrold, nog een staartje krijgt voor het met de noorderzon vertrokken ex-bestuur?

Bekapping

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 10:38

Vandaag nog bij de KVK gekeken maar de vereffenaar staat nog steeds niet ingeschreven,vooralsnog is oud bestuurder Lesley Gravendaal nog steeds bevoegd.
Dus nee we hebben geen bewindsvoerder!