Hier krijg je wel een gratis tandencontrole bij de enting, maar zo krijgen ze wel meer inkomsten door behandelingen. ..
niets voor niets dus

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
supertammy schreef:Wat was ik blij met de 'alternatieve kwakzalver' die mijn 18-jarige paard helemaal heeft opgeknapt, nadat de gewone veearts zei dat ik haar maar een spuitje moest laten geven. Het paard heeft nog 6 jaar met veel plezier voor me gewerkt en genoten van haar leven.
Waar de gewone diergeneeskunde stopt, gaat het alternatieve soms verder. Zo zie ik het. En ik vind het fijn als mijn paard wat mankeert om wat anders te proberen wat misschien wel helpt.
hetismij schreef:Waar komt de 100 euro vandaan? Nergens in de uitzending heeft iemand gesproken over 100 euro per check up.
Wat ik alleen niet begrijp, waarom wel elk half jaar je paard laten checken door een osteopaat, maar niet door een dierenarts. Dat is namelijk waar deze uitzending en alle commotie precíes over gaat. Ik zeg niet dat alle osteopaten slecht zijn, en ik zeg ook niet dat alle dierenartsen goed zijn, er zitten in beide 'vakgebieden' mensen die de plank volledig misslaan. Ik snap gewoon alleen de gedachtegang niet waarom er wel elk half jaar een osteopaat over de vloer komt, maar de dierenarts elk half jaar laten komen echt uit den boze is. Je gaat mij niet vertellen dat die osteopaat per paard nou zoveel goedkoper is dan de dierenarts (zo niet zelfs duurder).
Ik bedoel dit niet verkeerd, ik ben puur geïnteresseerd in de gedachtegang erachter... In de diergeneeskunde sector is ook altijd ruimte voor verbetering namelijk
KPet schreef:Ik heb niet het hele topic gelezen, maar wel de uitzending gezien. Wat mij vooral opviel was de niet zo objectieve testgroep. Ze hebben getest op maneges en fokkerijen. Daaruit concluderen ze dat 20% van ALLE paarden kreupel is en 30% van alle paarden rugproblemen heeft. Ze trekken dus algemene conclusies uit een selectieve steekproef. Ik geloof best dat die arme stumpers op maneges kreupel lopen en dat de da voor een manege-eigenaar vaak te duur is. Maar ze controleren dus die stumpers en trekken vervolgens ook conclusies over particuliere paarden. Als de beschrijving van het onderzoeksveld in nieuwsuur klopt, gelden de resultaten dus niet voor alle particulieren met paarden, zoals die hier op Bokt zitten.
geerke schreef:als je trouwens je dieren ziek wil krijgen moet je ze ieder jaar enten....doen we dat met kinderen en volwassenen ook?En waarom met honden en katten en paarden dan wel?
(even de pup/veulenprik niet meegerekent)
R12312 schreef:geerke schreef:als je trouwens je dieren ziek wil krijgen moet je ze ieder jaar enten....doen we dat met kinderen en volwassenen ook?En waarom met honden en katten en paarden dan wel?
(even de pup/veulenprik niet meegerekent)
Dan zou een hele grote groep in Nederland ziek moeten zijn want die zijn verplicht om te enten ivm wedstrijden. Dat zijn ze niet, dus jou beredenering klopt sowieso niet.
R12312 schreef:En helaas voor iedereen die roept in dit topic dat ze genoeg verstand er van hebben, juist die doelgroep zou wat vaker gecontroleerd mogen worden.
Mosh schreef:R12312 schreef:En helaas voor iedereen die roept in dit topic dat ze genoeg verstand er van hebben, juist die doelgroep zou wat vaker gecontroleerd mogen worden.
Je paard goed in de gaten houden en je ogen de kost geven wil nog niet zeggen dat je oppert er genoeg verstand van te hebben. Maar ik snap je punt wel. Mensen die zeggen dat ze geen DA nodig hebben omdat ze alles zelf denken te weten vormen een risico.
Ik weet er wel iets vanaf, ik weet hoe mijn paarden zijn, dus ik merk het snel als er iets mis is. Maarr voor de echte diagnose vertrouw ik de dierenarts toch meer