Totilas niet naar Wereld Ruiterspelen in Normandië

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 00:53

Jannepauli schreef:
Karma anyone?

Nee dank je, een kopje thee graag.

Heel jammer dit, want ze zaten op de goede weg. En ik was benieuwd naar de nieuwe kur.

aim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 01:58

Samblabla schreef:
Wat bedoelen ze met aantikken? Kan toch nooit zo erg zijn dat hij geblesseerd is? Normaal dragen die dieren toch bescherming?

amen ;) ik sluit me bij je aan. Toch wel ergens sneu maar, hij is beter bij Edward

lady62

Re: Totilas niet naar Wereld Ruiterspelen in Normandië

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 07:16

Ik kan er ook niet om lachen vind het zo jammer.
Ik had Totilas zo graag nog eens gezien.
Na al de ellende ben ik bang dat het over en uit is voor hem en hij nooit meer zal vlammen.
Het is toch topsport en hij is niet sterk genoeg meer misschien is hij toen inderdaad wel op tijd verkocht wie zal het zeggen want uiteindelijk gaat het toch om de centen.
Over het hoe en waarom hoor je verschillende verhalen maar ik denk dat wij daar het fijne niet van weten.
Nogmaals ik vind het zo jammer.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 08:20

janderegelaa schreef:
Hoe kan hij nou een schiefel op zijn dijbeen hebben?

Waarom zou dat niet kunnen? Theoretisch kun je toch overal een schiefel krijgen waar maar bot zit. Voor een dekhengst vind ik het niet eens zo onlogisch, keer hard met het dijbeen tegen de dekbok aanknallen. Hij is toch al eerder een keer lang geblesseerd geweest omdat hij een blessure bij het dekken had opgelopen.
Maar hoe dan ook, ik vind het heel jammer. Ik ga volgende week naar Normandie en was erg nieuwsgierig naar de strijd tussen Totilas en Valegro. Ben nooit een enorme Totilas fan geweest, maar vind het superknap hoe MAR zich na alle tegenslagen zich zo tegen de verwachting in had teruggevochten. Dit gun je niemand.

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 08:24

Wat ontzettend jammer voor Rath. Die moeilijke weg, het verguisd worden, de ongelukken... En nu dit.
Je wenst het niemand toe!

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 08:33

Krijg er kippenvel van..
Ik ga niet speculeren wat er gebeurt is/ kan zijn.
Iedere paarden eigenaar weet dat een ongeluk in een klein hoekje zit.
Maar het verhaal rond totilas wordt steeds triester...

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 08:41

Heel erg jammer! Biedt wel meer speelruimte voor Edward & Undercover.

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 08:43

josje4 schreef:
Krijg er kippenvel van..
Ik ga niet speculeren wat er gebeurt is/ kan zijn.
Iedere paarden eigenaar weet dat een ongeluk in een klein hoekje zit.
Maar het verhaal rond totilas wordt steeds triester...

Wat Josje zegt. Zo ontzettend jammer van zo'n heerlijk paard.
Ik had hem graag weer zien stralen in de ring, onder welke ruiter dan ook :j

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 08:52

Zonde... Nu kunnen ze al die misgunners geen lesje leren... Ook grappig dat iedereen die documentaire als de waarheid ziet. De enige verstandige is edward, want die houd tenminste zijn mond.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 08:54

Heeft iemand toevallig de reactie van Sjef gehoord bij langs de lijn?

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 09:08

Het is toch wat he :o ! Zonde van het paard. Zover ik weet heeft Edward nog nooit afgemeld met Toot.

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 09:13

wat ontzettend zonde is dit zeg.
Wat moet het ontzettend zuur zijn voor alle direct betrokken partijen...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 09:14

lizzy1 schreef:
Het is toch wat he :o ! Zonde van het paard. Zover ik weet heeft Edward nog nooit afgemeld met Toot.

kan ook zijn dat ze'm net op tijd verkocht hebben. :+ óf het kan een verkeerd management zijn. Maar gezien Sjef ook iets in de pap te brokken heeft nu zal dat toch niet zo hard verschillen van dat van Gal.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 09:17

fourseasons schreef:
Zonde... Nu kunnen ze al die misgunners geen lesje leren... Ook grappig dat iedereen die documentaire als de waarheid ziet. De enige verstandige is edward, want die houd tenminste zijn mond.

_/-\o_
Als je niets zegt, kunnen er geen woorden verdraaid worden.

Ik vind het hele Totilas circus erg jammer. Maar eigenaar is baas en die bepaalt wat er mee gebeurd. Heel bokt kan zo hard miauwen als ze willen. PS en MAR trekken zich daar heus niets van aan.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 09:24

Ik weet werkelijk niet meer wat ik er echt moet van denken. Voor een groot kampioenschap is het elke keer prijs. In mei zeiden ze nog dat de WEG te vroeg kwam voor Toot en dan ineens was hij wel geselecteerd voor de WEG. Nu is hij weer geblesseerd. Zouden ze toch te snel volledig de training hebben opgepakt?

Want moet eerlijk zeggen toen ik het nieuws las dacht ik ook van "daar heb je het weer, surprise surprise". :o

dushishoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 09:29

totilas houd gewoon niet van de duitse gewoontes... haha

echt het is nu altijd wat met het paard... misschien zijn ze wel te voorzichtig met hem ofzo ik weet niet wat ze fout doen.. maar het paard wordt der in ieder geval niet gelukkig van...

meneer glock moet even actie ondernemen ;)

na die docu ben ik echt helemaal klaar met die stomme duitsers..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 09:33

:(:) meer kan ik eigenlijk niet zeggen op zo'n reactie...

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 09:42

dushishoeve schreef:

In die docu hebben ze ook niet gesproken over de doodsbedreigingen die Rath gekregen heeft van bepaalde Nederlanders...

Anders zou je wel klaar geweest zijn met je eigen landgenoten...

De media is altijd eenzijdig è...

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 09:42

Ik ben nu naar Sjef aan het luisteren. Klinkt niet best! Hij zou zich aangetikt hebben met zijn ene hoef het andere been. Meteen een dikke zwelling en hij belast het been vrijwel niet. Sneu!

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 09:49

Wat ik begreep van Charlotte Dujardin van wat zij op haar Facebook had neergezet, was dat Totilas vandaag een of andere scan zou krijgen? Ik weet niet waar zij de informatie vandaan heeft maar zal er wel verstand van hebben dus wie weet weten we vandaag meer over hoe ernstig het zal zijn.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 09:53

s0173957 schreef:
dushishoeve schreef:

In die docu hebben ze ook niet gesproken over de doodsbedreigingen die Rath gekregen heeft van bepaalde Nederlanders...

Anders zou je wel klaar geweest zijn met je eigen landgenoten...

De media is altijd eenzijdig è...

Ik had al plaatsvervangende schaamte toen die cameraploeg daar toch ging filmen terwijl verzocht werd dat niet te doen. Ik vond het al heel wat dat ze uberhaupt voor de camera verschenen en hun verhaal tegen de NL media wilden doen.

liespr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 09:58

LBLGypsyCobs schreef:
Ik blijf toch een knagend gevoel houden dat Totilas bij Edward al een beetje stuk begon te gaan.

In die docu werd ook gezegd dat het besef steeds meer groeit dat je met zo'n paard een groeiend risico op stal hebt staan.
Het ene moment is ie miljoenen waard, en een paar rare bewegingen verder enkel nog de slachtprijs.
Als op zo'n moment iemand hoog biedt kan het 'nee we verkopen niet' veranderen in 'strikje er om, of gaat ie zo mee?'.

Ik vind het sneu voor het huidige team rond Totilas en voor het dier al helemaal, hoewel ik niet geloof dat een paard op een kalender in zijn stal de dagen richting een wedstrijd weg streept.

Iedereen gaat er van uit dat Totilas (als ie nu nog bij Edward zou zijn) hoog in de top had meegelopen. Bij Edward kan ie natuurlijk net zo goed een blessure hebben opgelopen. Zo gaat dat met paarden.
Als je een paard van ruim 10 miljoen hebt spring je daar niet onvoorzichtig mee om. Daarom denk ik dat dit (wederom) een geval van pech is.

Om het van een andere kant te bekijken: is Totilas niet te veel 'geweld'? Voor zoveel beweging is een paardenlichaam misschien wel niet gemaakt. Misschien is zo'n overdosis van hetgeen wij talent noemen wel hartstikke ongezond.
Laatst bijgewerkt door liespr op 21-08-14 10:06, in het totaal 1 keer bewerkt

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 10:02

Simbaa schreef:
Ik ben nu naar Sjef aan het luisteren. Klinkt niet best! Hij zou zich aangetikt hebben met zijn ene hoef het andere been. Meteen een dikke zwelling en hij belast het been vrijwel niet. Sneu!

Apart. Sjef zei eerder tegen horses dat ze na de training pas achter kwamen. Want toen die warm was gelopen zag je er niks van. Anders had die toch meteen op drie benen moeten staan?

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 10:02

Wat vreselijk zonde voor rath.

Wat ik mee wel afvraag: iedereen die aan het roepen is dat toto terug moet naar Edward. Denken jullie echt dat dat de problemen zou oplossen? In mijn ogen is dat dier gewoon kapot, of dat al was bij Edward of gekomen is bij rath zullen we nooit weten. En dier dat zo beweegt vraagt gewoon heel veel van zijn lichaam, dat is gewoon een keer op.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 10:06

HorseTimeXL schreef:
Wat ik begreep van Charlotte Dujardin van wat zij op haar Facebook had neergezet, was dat Totilas vandaag een of andere scan zou krijgen? Ik weet niet waar zij de informatie vandaan heeft maar zal er wel verstand van hebben dus wie weet weten we vandaag meer over hoe ernstig het zal zijn.

Firstly I just want to echo what some have already said and wish Totilas a very swift recovery.

Ze wil dus graag herhalen wat velen al hebben gezegd; dat ze Totilas een snel herstel wenst. Dus geen echo als in scan :+ :')