Documentaire Totilas donderdag te zien op Nederland 1

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 06:56

Moratoetje schreef:
We zullen zien hoe deze combinatie het gaat doen in de toekomst.

Ik heb nu weer gezien wat de combi Totilas en Gal zo bijzonder maakte....en die magische klik zal altijd blijven ontbreken bij Rath.

En stiefmoeder....volgens mij had Rath weinig keus....hij moest gewoon .

indd ik vraag me eigenlijk af of rath het wel wist dat zijn stiefmoeder totilas ging kopen

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 07:09

joyce B schreef:
Wat ik wel sneu vond dat de fokkers van Totilas Jiska vd Akker echt helemaal geen % gegund hebben... Ze hadden van die 800.000 toch minstens een kleine bonus kunnen geven op dat trainingsgeld van 15 euro per keer... Ze heeft hem wel in the picture gereden op die WK jonge paarden.

Vond dat wel dubbel.
Zij ging uit dat ze bij verkoop wat zou krijgen... Echter heeft zij niets voor de verkoop gedaan, daar heeft gal voor gezorgd.
Ook had het paard meer nodig, wat gal op dat moment kon bieden.
Denk dat ze volgende x beter moet inschatten en het zakelijker moet vastleggen.
Ook denk ik dat zij blij mag zijn om op zo'n topper gezeten te hebben ......

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 07:11

bliver schreef:
je kan wel weer zien dat de media je wel een kant op kan duwen zonder dat je het zelf door hebt. Mensen zeggen hier wat zag hij er slecht uit zag bij rath en niet bij gal. Vergeet niet dat dat de media het beeld bepaalt. Van gal ziet iedereen die foto's voor zich van een happy toot en van Rath zag je veel foto's met de oren naar achter en dan werd er gezegd toot unhappy terwijl hij bij edward ook zat met de oren naar achter liep. Wat betreft de blessures die zijn gewoon bekend gemaakt toen. Hoefzweer, peesblessure. Inderdaad over OS moeten ze gewoon eerlijk zijn. Als ze hadden gewild had hij daar gewoon kunnen lopen maar blijkbaar wilde ze dat niet om wat voor reden dan ook.

Wat gal betreft: tuurlijk wist hij van de verkoop. Maar het blijft natuurlijk verschrikkelijk als je zon toppaard onder je reet vandaan gekocht wordt terwijl je dacht dat nooit iemand dat bedrag zou gaan neerleggen voor Totilas.

Ik denk dat Rath hoge ogen gaat gooien in Normandie en Gal er makkelijk af gaat rijden en eerlijk gezegd gun ik hem dat. Dat ventje is tien jaar jonger dan gal en er word van hem verwacht dat ie precies hetzelfde presteerd. Hij heeft het heel moeilijk gehad maar denk toch echt dat hij in de buurt gaat komen bij de scores die gal ooit met hem haalde.

Ik vond het daarom ook jammer dat ze eigenlijk maar een heel kort stukje lieten zien op het eind over het succes van Rath die hij nu weer geboekt heeft met Totilas.

Sammie

Re: Documentaire Totilas donderdag te zien op Nederland 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 07:56

Euh.. ja maar dat komt omdat dat ook maar recent nog maar zo is :D Hij heeft maar 3 of 4 wedstrijden gelopen en op basis daarvan is ie geselecteerd. Dat is relatief erg kort hoor. :)

Het verbaasde mij eigenlijk al dat die documentaire al zo ver kwam. Maar wel zo eerlijk :)

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 07:59

Er valt nu nog niet veel te laten zien van die 2.
Hij heeft nu een paar keer goed gereden en nu afwachten of Totilas blessure vrij blijft lopen.
Zoja dan komen de top scores wel binnen.
Top trainer hebben ze.

Had het ook nooit verwacht van die haat mails en brieven naar de familie visser!
Nooit gedacht dat mensen dat zouden doen!

Hopen dat Edward straks gaat schitteren met de nakomeling van Totilas.

En benieuwd naar volgende week begint het WK!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 08:12

Een mooie docu!
Maar wat is die stiefmoeder een verschrikkelijk mens.
Een eigenheimer!
Denkt succes te kunnen kopen!

Bah!

Ik hoop zo dat Totilas ooit weer gelukkig word!

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 08:17

Dat is waar maar toch lieten ze al wel stukken zien van Aken toch? Dat had dan best nog wat uitgebreider gemogen..

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 08:17

Ik vraag me af wat een aantal zo tegen de stiefmoeder van Rath heeft.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 08:26

misschien omdat ze in de docu over kwam als een over het paard getild mens? Ze had behoorlijk al noten op haar zang terwijl totilas nog maar een paar dagen op hun terrein was, behoorlijke hoogmoed. En dat in combinatie met de rare merchandise, die ik ook overdreven vond. Maar zo zie je maar, hoogmoed komt voor de val. En ze zijn toch wel even flink hard op hun bek gegaan.

Ik vond trouwens Mathias echt een dom antwoord geven op de vraag waarom hij niet op de OS 1012 was. Hij draaide om de vraag heen met zijn antwoord als "ja er word gebabbeld, maar ik en mijn familie weten wat er echt aan de hand is bla bla bla". En zeker met het antwoord van schockemohle daarna maakt het alleen maar aannemelijker dat de Pfeifer gewoon gelogen zal zijn omdat ze er op dat moment niks van bakte.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 08:36

Ik vond het trouwens wel opvallend dat 2x in de tijd dat Totillas nu in Duitsland is het beter met hem gaat (in the picture dan/op wedstrijden) en beide keren dat was toen Sjef hem trainde.
Eerst moesten ze de training stoppen aangezien Sjef bondscoach was en daarna ging het weer bergafwaarts met Toot, daarna wordt Sjef weer trainer (na de OS) en zit er weer een (fors)stijgende lijn in

We zullen nooit echt weten of Toot inderdaad veel blessures heeft gehad, of Mattias echt ziek was ed, maar op het moment gaat het met de combi weer de goede kant op en ik verheug me dan ook op de WEG om te kijken hoe het daar met hem gaat, in een veranderd deelnemersveld... want tja sinds die tijd zijn er wat toppers bijgekomen en kan Toot zich nog altijd meten?

ValerieM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 08:53

Ik geloof niet dat Rath echt ziek was.
Bij de vraag over de OS 2012 begon hij opvallend te stotteren en zoeken naar een antwoord. Hij had ook eerlijk kunnen zijn: de OS komt te vroeg.

Ik hoop dat we hem nog eens gaan zien.
Want zo'n paard als Totilas mag niet ontbreken in de topsport.
Ik heb haast geen woorden voor dat paard, zo geweldig is hij <3

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 08:56

Wat een melodramatische documentaire zeg. Hoe Jiska behandeld is, is imo schandalig.
Maar jezus, dat is toch op sommige momenten haast huisvredebreuk. Als je geen foto's mag maken van de eigenaren en dan "lukt het ons toch om slechts twee foto's te maken". Bah.

linnie050: echt niet? Onder welke steen heb jij gezeten gedurende die periode? Het hele groepje (behalve gal) heeft haatmails en bedreigingen gekregen. Ps beweerd dat Gal er van wist, Gal geeft nooit thuis als het over Totilas zou moeten gaan en díens wens respecteren ze wel. Maar de wens van PS en co om geen foto's te maken niet. Zelfs tegen het verzoek van Rath in de camera laten draaien als ze maandenlang hebben moeten zeuren om langs te mogen komen. :r Ja, vind je het gek dat je niet meer welkom bent? Je zou verdomme een proces aan gedaan moeten worden.

Sjef komt er idd positief uit, geining ook hoe ie op het einde PS maar nipt kan "vereren" met een slap handje zonder zijn blik van Rath en Totilas af te halen! :D maar eigenlijk vind ik ook PS heel realistisch naar voren komen en Rath op zich ook. Stiefmams is gewoon... Een moeder. :') Meer kan ik daar echt niet van vinden. Een moeder met een penny-hart en een enorme trots naar "haar" ruiter die verward kan worden met arrogantie maar imo is het gewoon "mijn" kind schoon kind.. En ja, ik weet dat het zijn stiefmoeder is maar ze gedraagd zich echt gewoon als een moeder in mijn mening. :') Zo zie ik ze wekelijks op wedstrijd. Dus dat is geen enkel niveau vreemd. :')

Eigenlijk vind ik Rath best sympathiek over komen... Als ie praat over zijn proefrit tussen de hindernissen "da's ongewoon maar dat kan ook" en "shall I show them how good I can jump?" :D

Goed, ze hebben er lang over gedaan. Maar ze hebben terug veranderd ten goede van het paard. Er zijn zoveel paardenmensen die hun fouten nooit in zien ten koste van het paard. Deze mensen hebben dat wel gedaan, hebben zichzelf gecorrigeerd. Jammer dat het zo lang geduurd heeft? Ja absoluut, maar wie hier kan zeggen nooit fouten gemaakt te hebben? Tuurlijk het betreft hier paardenmensen en paarden op een heel ander niveau maar het zijn gewoon paardenmensen... Paardenmensen die dachten een betere manier te hebben voor het dier, die manier geprobeerd hebben zonder succes en hebben moeten besluiten dat de oorspronkelijke manier toch de beste was, en dat niet alleen: ze hebben ook gedurfd van daar terug naar toe te gaan! Toe te geven van "jonges, we hebben het hier grandioos fout aan gepakt." en dat voor de hele wereld...

Als ik zie hoe weinig mensen dat zelfs maar op regionaal niveau kunnen... Dan kan ik oprecht niet begrijpen dat men hier zo negatief doet t.o.v de groep rond Totilas... hij die zonder zonde is, werpe de eerste steen...

hoe verwacht men ook dat die jonge vrolijk was als er zo'n drama rond gemaakt werd, er bij hem gefilmd werd tegen zijn uitdrukkelijke wens in (en dat ook nog schaamteloos vermeld wordt.) Dat zou je eens bij een willekeurige bokker moeten proberen. :n
Dat dier heeft gewoon een blijvend thuis getroffen waar ze bereid zijn om voor hem te veranderen tegen al hun principes in en aan zichzelf te twijfelen (ook al nam dat wat tijd in beslag). IMO had ie het niet beter kunnen treffen. Ze zijn gek van 'm, zegt ook zijn smid, wat wil Nederland nog meer behalve het onmogelijke "terug naar Gal"?

miss lizje: dan heb je met een hele gekleurde bril gekeken, op het einde is ze gewoon trots en sympathiek imo. Blij met dat dier.. Blij met haar stiefzoon.. Dat dier is geliefd waar hij nu is, wordt op handen gedragen... Ze geven door de documentaire heen toe dat ze het gewoon onderschat hebben allemaal. Is dat iets wat niemand hier ooit gedaan heeft? :)

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 09:03

It's al about the money en imo zijn hiervan Totilas, Edward Gal en Rath de "dupe" van.
Voor mij begon de documentaire met kippenvel en eindigde het tenenkromend.

Petje af voor de maker van de documentaire, ik denk dat zelfs niet paarden liefhebben nederland aan de buis gekluisterd heeft gezeten!!! Voor mij kwam Sjef zo heerlijk helder duidelijk en eerlijk uit de bus, zijn bijdrage was voor de documentaire erg belangrijk!!! Dapper dat Jiska voor de camera heeft verteld wat ze eraan "verdiend" heeft om dit fenomeen te trainen en zegt dat een handschudding het minste was wat ze hadden kunnen geven!!!

Ik hoop dat Totilas ooit weer zo gaat stralen als hij in het verleden deed

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 09:07

mooi verwoord ayasha

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 09:15

Air schreef:
Jillsil schreef:
Er is toch "iets" wat er niet klopt aan het verhaal. Al die vage klachten, rare ijzers onder het paard, een ruiter wiens hart eigenlijk bij een ander paard ligt en die over enthousiaste stiefmoeder die koste wat kost het paard wil houden, ondanks dat hij niet topfit is. Misschien is het egoïsme dat dat het "iets" wat ik tussen de regels door lees en voel.

Ik hoop dat het paard zijn gezondheid en geluk weer zal vinden en mag gaan genieten in de ring. En dan stiekem hoop ik dat hij terug mag naar Nederland naar zijn vertrouwde omgeving.

Vertrouwde omgeving... peerd heeft echt niet door of ie op nederlands gras staat of duits gras hoor :')

Daarnaast zal iedereen een lievelingspaard hebben met meerdere paarden, niets vreemds aan!

Anders geformuleerd dan: In zijn vertrouwde omgeving dus met mensen waar Totilas zich goed bij voelt, zoals bijvoorbeeld de hoefsmid, dierenarts etc. De smaak van het gras maakt hem denk ik niet uit nee, ;)

Ik ben er van overtuigd dat als je een klik hebt met een paard je beter zult presteren dan dat je hart werkelijk bij een ander paard ligt. Het is geen natuurlijk team, zoals Totilas en Gal of Anky en Bonfire waren, het is een gemaakt team met prachtige trainings-/sleutelwerk van Sjef.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 09:16

Mizoan schreef:
It's al about the money en imo zijn hiervan Totilas, Edward Gal en Rath de "dupe" van.
Voor mij begon de documentaire met kippenvel en eindigde het tenenkromend.

Petje af voor de maker van de documentaire, ik denk dat zelfs niet paarden liefhebben nederland aan de buis gekluisterd heeft gezeten!!! Voor mij kwam Sjef zo heerlijk helder duidelijk en eerlijk uit de bus, zijn bijdrage was voor de documentaire erg belangrijk!!! Dapper dat Jiska voor de camera heeft verteld wat ze eraan "verdiend" heeft om dit fenomeen te trainen en zegt dat een handschudding het minste was wat ze hadden kunnen geven!!!

Ik hoop dat Totilas ooit weer zo gaat stralen als hij in het verleden deed

nou gal en rath zijn hier sowieso niet de dupe van dat het om geld draait. op sportief gebied misschien edward maar financieel echt niet hoor! zo werkt nou eenmaal de paardenwereld. Wat betreft Jiska vind ik een beetje zwak om op tv om een handschudding te gaan vragen na al die tijd. Als je een paard naar het wk rijd voor 15 euro per keer dan heb je zelf ook je zaakjes niet goed geregeld. Daarnaast heeft Edward hem een flink aantal jaar getraind voor hij verkocht werd het is niet dat hij na een maand ofzo is doorverkocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 09:24

Moschino schreef:
Especial schreef:
Fantastische man inderdaad, wat kan díe droog reageren. Geen heisa en poeha erom heen maar zegt gewoon waar het op staat.

Mwah, hij geeft ook bepaalde antwoorden om een bepaald beeld te creëeren hoor. Hij weet goed wat hij wel en niet moet zeggen. Het is een slimme zakelijke man.
Niets tegen hem hoor, vind het een toffe vent en goede trainer, maar hij heeft zakelijke belangen en geeft daarom op een bepaalde manier antwoord. 100% oprecht is hij niet.

Ik zeg ook nergens dat wat hij zegt waar is :D

En mooi verwoord Ayasha.

Ik snap niet waarom iedereen zo'n afkeer heeft tegen Rath, PS en Ann kathrin. Vond Rath altijd al sympathiek en na deze docu vind ik dat alleen maar meer. Ook ann kathrin, ze doet juist alleen maar super enthousiast over Totilas en is gewoon blij met zo'n dier op stal, en terecht. Aan het begin van de docu zegt ze ''ons doel is..'' Ze zegt nergens dat ze wel even goud gaan halen, dus waarom iedereen zo over haar uitspraken valt snap ik niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 09:25

Kan het niet anders dan met jou eens zijn Ayasha!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 09:28

Er hebben trouwens 880.000 mensen naar de docu gekeken en dat vind ik best veel voor een paardendocu.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 09:30

Ayasha schreef:
miss lizje: dan heb je met een hele gekleurde bril gekeken, op het einde is ze gewoon trots en sympathiek imo. Blij met dat dier.. Blij met haar stiefzoon.. Dat dier is geliefd waar hij nu is, wordt op handen gedragen... Ze geven door de documentaire heen toe dat ze het gewoon onderschat hebben allemaal. Is dat iets wat niemand hier ooit gedaan heeft? :)

Ik had t ook niet over de laatste 5 minuten... Haar gedrag en uitspraken voordat Rath op wedstrijd ging waren toch wel een tikie anders dan hoe ze de laatste 5 minuten in beeld heeft gesproken. Hoe ze sprak over OS 2012 was pure hoogmoed. Ik zeg ook nergens dat ze niet toe hebben gegeven dat ze het onderschat hebben. Maar ze zijn zeker wel even op hun bek gegaan met de eerste paar wedstrijden. Daarna zijn ze een beetje gaan indimmen betreft dat soort uitspraken en gingen ze ook voor mijn gevoel wat normaler doen. Maar vergeet niet, dat de toon van haar toen al behoorlijk gezet was, haar eerste indruk blijft toch bij veel mensen hangen. Ook bij niet paardenmensen in mijn omgeving, kwam gelijksoortige woorden over haar omhoog.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 09:39

Ja maar ik zou denk ik ook dol enthousiast zijn hoor :j Ze was gewoon super blij en zag het helemaal zitten.
Ik heb ook weleens uitspraken gedaan waarvan ik later toch dacht: Misschien had ik iets langer na moeten denken en eerst eens rustig afwachten hoe het gaat lopen.
Verschil is dat ik iemand ben die gewoon in een gehucht op het platteland van Groningen woont en niemand mij kent en al helemaal niet geinteresseerd is in mij ;)

Tiepfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 09:40

Mooie docu! Dat zonder meer. Zo langzamerhand krijg ik toch wel wat meer sympathie voor Schockemöhle en Rath, de enige waar mijn nekharen echter nog steeds van overeind gaan staan is van Rath's stiefmama. Een irritante penny-mama met teveel geld. Volgens mij gelooft zij nog steeds in sprookjes, terwijl ik een duidelijk verschil zie in de Matthias die over Bretton Woods praat en de Matthias die over Totilas praat.

Blij dat het weer bergop gaat met Totilas, maar nog steeds verdrietig dat de briljante combinatie met Edward er nooit meer gaat komen.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 09:42

Ik ga de documentaire vanmiddag even terug kijken. Ben na alle reacties erg benieuwd!

Wat ik bokkers vooral zie afvragen is of de familie Rath goed gedaan heeft aan de koop van Totilas. Maar wat ik me afvraag is, wat heeft Glock hiervan geleerd? Zullen ze een volgende topper toch zelf behouden, wat er ook geboden wordt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 09:43

Wat heeft Glock ermee te maken? Glock was in die tijd de sponsor van Gal geeneens. En totilas was ook niet van Glock maar van Kees Visser. Tijdperk Glock kwam pas toen Totilas al lang en breed in Duitsland stond.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 09:45

Als in die tijd Glock Totilas had kunnen behouden voor Gal, dan hadden ze dat gedaan denk ik. Maar Glock was toen nog niet in beeld.

En als het er op aan komt denk ik dat het Glock aan het einde van het liedje ook alleen maar om geld gaat :j