Bokker Novalues van start in de Mongol Derby

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 21:26

Ik lees volgens mij in het report dat ze nog wel steeds allemaal "in volgorde" vertrekken :) alleen staan alleen vd 1ste groep de tijden aangegeven ;)

Citaat:
The mammoth field has meant that we've had to hold the field at HS22 & HS18 today in the name of horse (and rider) safety. With the top riders having travelling over 750 kilometres the rest should come as a welcome surprise.

The times the riders arrived at the hold points have been recorded and they will be released tomorrow in the same order. In addition any penalties accrued will be served at HS22 instead of at HS24

Citaat:
The launch intervals for the leaders tomorrow are as follows:

Esther_r20

Re: Bokker Novalues van start in de Mongol Derby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 22:17

Zo lees ik het ook grid, hopelijk klopt dat. Dan kan Chris haar voorsprong houden

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 22:25

Wel in volgorde, maar niet dat er tijd gecompenseerd wordt. Chris mist 4,5 uur rijden, degene die als laatste binnen kwam op 't zelfde station gaat misschien nog steeds als laatste weg maar als er bijv. maar 10 minuten tussen elke ruiter zit, is nummer laatst nog steeds een mooi eind ingelopen op Chris. Die had in die 4,5 uur zeer waarschijnlijk minstens 1 station verder kunnen zijn dan degene die maar nét station 18 haalde voor 't eind van de dag.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 22:28

volgens mij niet hoor Francis, als ik het goed begrijp. Laat ik het zo zeggen; ik hoop het niet voor Chris want dat zou zuur zijn !!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 22:40

Zoals ik het lees gaan ze op station 18 alleen maar 'op volgorde' weg en wordt alleen op 22 met vertrektijden gewerkt, waarbij direct de penalty-tijden die opgelegd zijn en nog niet 'uitgezeten' ook toegevoegd worden aan de wachttijd, i.p.v. dat ze die op station 23 moeten uitzitten.
Tijden zijn wel genoteerd maar zoals ik het lees worden die dus alleen gebruikt om volgorde van vertrek te bepalen (bij station 18 dus). Ik hoop (en vertrouw er eigenlijk ook een beetje op) dat er bij de finish een correctie op de eindtijd plaats vindt en die verplichte wachttijden weer afgetrokken worden.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 23:07

Dat mag ik ook hopen ja..............anders heeft ze zich 2 dagen voor niets de *pleuris* gereden............zou toch verre van eerlijk zijn....

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 23:25

Nou ja, vooral omdat het voor haar zo véél tijd was én ze zat bij 18 en niet bij 22. Ik snap niet waarom ze niet door kon rijden. Voor 22 waren geen stations maar tussen 18 en 22 wel en zij had nog zat 19 kunnen halen. Ik begrijp niet goed waarom er ook op 18 ruiters tegen gehouden moesten worden, dat heeft in mijn ogen geen nut. Degenen die nu op 18 zijn aangekomen waren dat ook wel als de anderen nog weg hadden gekund.
Enige wat ik me kan bedenken is dat ze paarden tekort kwamen en die van station 19, 20 en 21 weg gehaald hebben. Maar dat zou ik wel héél slecht vinden, da's dan echt een grove fout van de organisatie want je weet van tevoren hoeveel ruiters je hebt en dús hoeveel paarden je nodig hebt.
Dat je aan de voorkant een stop invoert omdat de voorste en achterste ruiter te ver uit elkaar komen te liggen om nog snel te kunnen reageren op hulp oproepen, dat kan ik snappen. Helemaal als blijkt dat er voor 22 nog geen stations zijn. Maar ergens halverwege mensen stoppen is in mijn ogen vrij nutteloos.
Dan moet je bijv. een 'tussenfinish' gaan invoeren waarbij degenen die halverwege het aantal dagen nog niet halverwege 't aantal kilometers zijn moeten stoppen. Je kunt heel eenvoudig berekenen wat je minimale gemiddelde snelheid moet zijn om op tijd binnen te komen. Wanneer je die gemiddelde snelheid halverwege de route niet op minstens 75% van de route hebt gehaald ga je het sowieso niet meer redden. Met die info kun je mensen op een bepaald station uit de race halen, omdat finishen binnen de tijd niet meer haalbaar is. Op die manier houd je de competitie eerlijker, hoeven de snelle niet te lijden onder de langzame en handel je ook nog es veel meer in 't welzijn van de paarden. Nu krijg je dat mensen tijd willen gaan inhalen en dus juist harder zullen gaan rijden.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 00:20

Hopelijk doen de trackers het straks goed, dan kunnen we precies zien wie er hoe laat wordt losgelaten.

Horsetopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 06:41

*\o/* En ze is bij 19

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 06:44

Ze is bij station 19.. En alles zit super kort op elkaar, lijkt me helemaal niet fijn rijden eigenlijk. En die Sam jones, ik vraag me toch af hoe het kan dat die zooo ver voor ligt.. Dan ben je volgens mi constant aan het scheuren. Die gaat vandaag of morgen de finish al over

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 06:48

Volgens mij is ze alleen maar meer gemotiveerd ^^

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 08:17

Ze is voorbij 20 en ze mag nog eventjes rijden dus ben benieuwd hoe dit vandaag verloopt. Bij Chris tracking systeem staat genoteerd:

"Location data is provided by GPS tracking. The most recent active location recorded was at 08:04 on 12/08/2014.
Total distance covered:
716.97km
Speed:
12.2km/h"

Sam Jones is inderdaad heel erg ver voorbij 24.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 08:22

Chris haar tracker lijkt weer te werken! Ik zie haar nu tussen 20 -21 staan :D

En dit werd er nog geschreven op twitter over Chris:
"HR and CB through HS19, appear to have gained a good hour on AA RS"

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 08:32

Nog bijna 6 uur mag ze rijden, moet toch lukken om nog een HS te doen dan :j GO Chris!! *\o/*

pien_2010 schreef:
Ze is voorbij 20 en ze mag nog eventjes rijden dus ben benieuwd hoe dit vandaag verloopt. Bij Chris tracking systeem staat genoteerd:

"Location data is provided by GPS tracking. The most recent active location recorded was at 08:04 on 12/08/2014.
Total distance covered:
716.97km
Speed:
12.2km/h"

Sam Jones is inderdaad heel erg ver voorbij 24.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 08:53

Kan een mod de link niet in de op zetten? Ik kan hem steeds niet vinden maar vind het wel heel leuk om te volgen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 08:54

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 08:54

Die staat er toch?

mamajolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 09:12

Chris gaat goehoed!! Ze heeft nu alleen wel de lastige kant van de bergkam gekozen volgens mij.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 09:18

chocobroodje schreef:
Ze is bij station 19.. En alles zit super kort op elkaar, lijkt me helemaal niet fijn rijden eigenlijk. En die Sam jones, ik vraag me toch af hoe het kan dat die zooo ver voor ligt.. Dan ben je volgens mi constant aan het scheuren. Die gaat vandaag of morgen de finish al over

Komt volgens mij ook doordat de penalty´s nu zijn uitgedeeld (bij 23?). Sam Jones had er geen, maar haar belangrijkste concurrent Robert Skinner wel. En misschien nog wel een paar andere koplopers.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 10:14

Idd snap zoals Francis eigenlijk ook totaal niet waarom er ook op 18 een stop moest zijn :\ nu loopt t eigenlijk nog steeds best ver uitelkaar en anders waren er wellicht nog een aantal bij 19 of 20 gearriveerd?

Lijkt idd alsof de stations misschien nog niet in orde waren voor meer ruiters/ overnachting en/ of dat het te gevaarlijk werd ivm dat de artsen nog te ver weg waren en niet zouden kunnen helpen als er nog een noodroep zou zijn? Hier lees je dat die van 16 naar 22 moesten komen..
http://www.theadventurists.com/the-jibb ... iary-day-6

maarja het is helaas niet anders... domme pech dat ze nog net niet weg was bij 18 -O- idd hopen dat ze er nog iets gaan compenseren?! idd omdat aangeven dat ze tijden hebben genoteerd zou je verwachten dat ze daar dan toch iets mee zouden doen :) maar het lijkt nu idd alsof ze alleen op volgorde zijn gegaan :\ want Heather zat volgens mij eerder nog een heel stuk achter chris en ze rijden nu gelijk op...

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 10:17

Ze is hard op weg naar 21 *\%/* Ik denk dat ze station 22 gaat proberen te bereiken

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 10:25

Haar snelheid ligt wel al een tijdje erg laag. Ze lag voor Heather Russel, en nu er achter. :=

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 10:34

Misschien dat die dag rust de spierpijn extra heeft geactiveerd? Of paardje heeft geen zin, of gewoon een lastig stuk... Laten we hopen dat ze 22 vandaag haalt, zou wel een super prestatie weer zijn :j

LindyH schreef:
Haar snelheid ligt wel al een tijdje erg laag. Ze lag voor Heather Russel, en nu er achter. :=

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 10:43

Het is natuurlijk wel enorm afhankelijk van het paard dat je hebt.
Heb laatst inderdaad nog een reportage gezien dat je bij sommige paarden beter maar mee kan joggen en dat je dan nog sneller bent dan erop rijdend.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 10:46

Idd heather gaat nu stukkie sneller dan haar :\ ze zit denk ik op een moeilijk stuk?! ze zit ook aan andere kant van bergrug :\ snelheid nu 2.13km/h -O- maar hopelijk als ze bij 21 weer snel door *duim duim* :)