Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
moyra schreef:Ze heeft past wel in dit verhaal want zij heeft immers het paspoort gekregen.
Wanneer zij niet in het verhaal betrokken was dan had hier weer gestaan dat het een onsamenhangend en half verhaal is
StalNollie schreef:moyra schreef:Als je goed geluisterd hebt stalnollie gaat haar incassobureau beslag leggen op dr bezittingen ed. Dus ze is al bezig met een 'ander onderpand'te regelen.
maar dan past ze toch niet meer in dit verhaal, dat is in mijn ogen van kijk ik ben ook eigenaar.
dat is ze dus niet, en het bureau legt beslag op iets wat dezelfde waarde heeft als hetgeen waar ze recht op heeft.
het is niet zo als ik 200 euro van iemand krijg dat ik gelijk beslag kan leggen op een huis. nee dan zal bij wijze van de bank in beslag genomen kunnen worden.
ik praat nu Judith niet goed maar ik zou al 1 eigenaar wegstrepen.
moyra schreef:Dat kun je niet beoordelen.
Ze ging erg ontspannen om met mevr. Zieltjens want eigenlijk zijn dat in dit verhaal ook twee 'vijanden'.
We kennen de ins en outs daar niet over.
StalNollie schreef:moyra schreef:Als je goed geluisterd hebt stalnollie gaat haar incassobureau beslag leggen op dr bezittingen ed. Dus ze is al bezig met een 'ander onderpand'te regelen.
maar dan past ze toch niet meer in dit verhaal, dat is in mijn ogen van kijk ik ben ook eigenaar.
dat is ze dus niet, en het bureau legt beslag op iets wat dezelfde waarde heeft als hetgeen waar ze recht op heeft.
het is niet zo als ik 200 euro van iemand krijg dat ik gelijk beslag kan leggen op een huis. nee dan zal bij wijze van de bank in beslag genomen kunnen worden.
ik praat nu Judith niet goed maar ik zou al 1 eigenaar wegstrepen.
secricible schreef:Een fatsoenlijk koopcontract, eventueel icm een overboeking van de bank is het meest waterdicht.
Ashley5760 schreef:Wij verkopen ook nooit paarden onder contract... Waarom?
Als paspoort compleet is, betaling voldaan is het paard verkocht als hij hier het erf af gaat. Voorheen mogen ze alle mogelijke onderzoeken doen maar als hij het erf af is is hij verkocht. Punt. Wij geld, zij paard en alle bijbehorende papieren.
Meer duidelijkheid kun je toch niet hebben?
Pas als je met proef, blessures, papieren die niet binnen zijn, geld dat nog betaald moet worden enz enz gaat hobzakken krijg je problemen... (wat men met contract tegen probeert te gaan).
Persevero schreef:uit het verhaal zie ik het zo: volgens mij is het enige wat zeker is is dat haar schoonpapa het paard gekocht heeft voor haar mits zij zou afbetalen, dat is niet gebeurd dus is hij eigenaar. hij is dan ook verantwoordeijk voor alle onkosten voor dat paard (tenzij hij zou kunnen aantonen dat die judith dit zou regelen) dus de stalling bij de mevrouw met het stamboompapier.
verder heeft judith een openstaan bedrag bij de madam met het paspoort.
mja das mijn visie op de info die zo voorbij kwam. Ben gelukkig geen rechter :p
Ergens hoop ik na dit soort verhalen ook dat het kwpn eens actie gaat ondernemen. Zij zouden het eigendom in hun paieren op kunnen nemen, met een apart document ofzo. net zoals een auto.
Nicky1963 schreef:secricible schreef:Een fatsoenlijk koopcontract, eventueel icm een overboeking van de bank is het meest waterdicht.
Er is toch zeker niemand die een koopcontract opstelt bij de aankoop van een paard?
In al die jaren dat wij paarden hebben (gekocht) heeft 1 verkoper een contract opgesteld en dat
was omdat wij het dier een maand op proef kregen.
Wie heeft hier ooit een paard ge- of verkocht met contract? (is wel off topic)