geerke schreef:daar bedoelde ik mijzelf ook mee,maar dat had je al door natuurlijk
Natuurlijk bedoelde jij daar jezelf mee, wie anders?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Anoniem schreef:Charlotte komt aardig in de richting maar ook die ontkomt er niet aan om zo nu en dan wat dwang toe te passen. Op dit nivo kom je niet met lieve woordjes en suikerklontjes.
Maar Charlotte is vast één van de eerlijkste amazones die op dit nivo rondrijdt.
. ik denk zelfs dat iedere recreatieruiter dat ook wel es moet (behalve nombrado natuurlijk
)Anoniem schreef:Charlotte komt aardig in de richting maar ook die ontkomt er niet aan om zo nu en dan wat dwang toe te passen. Op dit nivo kom je niet met lieve woordjes en suikerklontjes.
Maar Charlotte is vast één van de eerlijkste amazones die op dit nivo rondrijdt.
....ook die ruiters moeten sjorren en prikken om zaken gedaan te krijgen, Anoniem schreef:Charlotte komt aardig in de richting maar ook die ontkomt er niet aan om zo nu en dan wat dwang toe te passen. Op dit nivo kom je niet met lieve woordjes en suikerklontjes.
KootMiraDrum schreef:Anoniem schreef:Charlotte komt aardig in de richting maar ook die ontkomt er niet aan om zo nu en dan wat dwang toe te passen. Op dit nivo kom je niet met lieve woordjes en suikerklontjes.
Thuis wordt Valegro op een simpel trensje gereden.
maar dat terzijde....
Tabaluga12 schreef:Is dat nivo wel te bereiken op een paardwaardige manier vraag ik me dan af?
geerke schreef:dat weet je niet...wat er achter gesloten deuren gebeurt.
Anoniem schreef:Charlotte komt aardig in de richting maar ook die ontkomt er niet aan om zo nu en dan wat dwang toe te passen. Op dit nivo kom je niet met lieve woordjes en suikerklontjes.
listiglistje schreef:Tja hier word ik ook niet blij van....ook die ruiters moeten sjorren en prikken om zaken gedaan te krijgen,
hoe meer talent je paard des te minder natuurlijk, maar ergens moeten de grenzen opgezocht overschreden worden.
Topsport is gewoonweg niet heilig!
Ik heb respect voor de ruiters wat ze voor elkaar krijgen in de ring, maar de manier waarop hoeft niet voor mij.
Helgstrand is niet de enige, maar ruiters (van alle nivo's en disciplines) mogen wel eens
kritisch naar zichzelf kijken als ze over happy Athlete praten....

liljebo schreef:Is dat dan niet ook de basis van het hele probleem-- de manier waarop beoordeeld wordt en de prioriteiten die worden gesteld?
Molfre schreef:Ik denk dat de prioriteiten het probleem zijn, niet de manier waarop gejureerd wordt! Een paard met een open mond in de proef is niet goed, als hij meer achterbeen moet geven, moet je dat niet door de vingers zien, omdat er anders misschien op een wrede manier wat aan gedaan wordt.
Het ligt totaal bij de ruiters en hun teams in dit gevakl. Hun prioriteit is winnen/geld, niet het welzijn van het paard in dit geval en daar moet verandering in komen
Achterbenen kan je namelijk ook op een diervriendelijke manier trainen, maar dat kost misschien iets meer tijd... En tijd is geld, en daar heb je het probleem.
Elisa2 schreef:Wellicht wordt het tijd voor een andere kijk op de sport...meer gepunt op het gereden zijn, de paardvriendelijkheid en wat laatst al eens aangehaald werdt ergens. De proeven op trens laten rijden?