Academy Bartels neemt geen juridische stappen tegen topmodel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

betadine

Re: Academy Bartels neemt geen juridische stappen tegen topmodel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 14:16

Als die foto's echt van U2 zijn dan kunnen we er wel zeker van zijn dat U2 niet zo braaf aangepakt is geweest de laatste jaren. Als ze dan nog eens uitwijzen dat deze tussen 2010 en 2014 ontstaan zijn...
Ik vind deze aanklacht eigenlijk een positief signaal naar de dressuurwereld, want er gebeuren al jaren dergelijke praktijken in het milieu die intussen als normaal worden beschouwd door een behoorlijk aantal dressuur ruiters. Tegenwoordig moeten de paarden op hun 4de jaar al behoorlijke prestaties neerzetten en dit is wel een van de hoofdzakelijke redenen dat paarden zo onder druk gezet worden. Ze moeten kost wat kost op tijd klaar zijn. Zonder te spreken van het aantal paarden dat mysterieus uit het circuit verdwijnen omdat ze op jonge leeftijd al volledig op zijn...

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 16:13

Vala schreef:
Als Bartels haar niet serieus genomen heeft is dat niet handig geweest van hun. Boze klanten moet je altijd serieus nemen, wellicht hadden ze een regeling kunnen treffen met haar waardoor dit niet zo uit de hand had hoeven lopen. Ongeacht of de aantijgingen waar zijn had dit naar mijn idee verstandiger geweest.

Zoals je ook op de site van Bartels kunt lezen, was het artikel in de Telegraaf de eerste keer dat ze iets van de klachten hoorden, dus hoezo niet serieus genomen??

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 16:30

Goed lezen, ik zeg ALS Bartels haar klachten niet serieus genomen heeft. Ik weet dat ook niet zeker, evengoed als niemand hier dat zeker weet.

jirina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 16:40

nombrado schreef:

..in fantastische stallen met gouden knoppen net het Amstel Hotel!!

Wel de gouden knoppen maar geen of slechte tandarts. Onbegrijpelijk .
Wat hebben paarden daar aan ?

Vraag me eigenlijk af wie behandelt (paarden ) tanden van stal Bartels?
Een DA of een echte tandarts?
Weet het misschien iemand?

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 16:42

Das dus ook weer een aanname dat er geen of slechte tandarts zou komen op de academy...

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 16:45

Netje schreef:
Vala schreef:
Als Bartels haar niet serieus genomen heeft is dat niet handig geweest van hun. Boze klanten moet je altijd serieus nemen, wellicht hadden ze een regeling kunnen treffen met haar waardoor dit niet zo uit de hand had hoeven lopen. Ongeacht of de aantijgingen waar zijn had dit naar mijn idee verstandiger geweest.

Zoals je ook op de site van Bartels kunt lezen, was het artikel in de Telegraaf de eerste keer dat ze iets van de klachten hoorden, dus hoezo niet serieus genomen??

Ja, dat zegt Bartels. Het mes snijdt hoe dan ook aan 2 kanten natuurlijk. Bartels zal ook niet het achterste van de tong laten zien, evenals Lonneke. Dus zoals je niet kunt stellen dat wat Lonneke zegt de volledige waarheid is, kun je ook niet stellen dat wat Bartels zegt de volledige waarheid bevat.

Geduld, de rechtszaak zal het uitwijzen...

jirina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 16:57

Nog over de voorsste kiezen (premolars) op de X-ray foto.
Iemand dacht dat misschien een "bit seat" werd gedaan.
Hier voorbeeld van een "bit seat" - rond maken van de voorste kiezen:
http://www.equmed.com/?cat=28

jirina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 17:06

Vala schreef:
Das dus ook weer een aanname dat er geen of slechte tandarts zou komen op de academy...

Yep. Ik heb inderdaad geen idee wie daar komt.
Maar de foto van de kaak spreekt voor zich.
Paard op de foto heeft - lange tijd/of geen- tandarts gezien.
Daar ben je - denk ik - met me eens?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 17:19

Jannepauli schreef:
Voor zover mij bekend is Mischa Koot niet in dienst van de Academy en heeft zij het paard niet onder supervisie van de dames Bartels getraind. Zij kunnen m.i. dan onmogelijk verantwoordelijk gehouden worden.

Niet in dienst? Ze staat op de site (nog steeds ) onder "onze instructeurs". Ik denk dat de relatie Koot/Bartels/U2 voldoende onderbouwd kan worden met filmpjes, foto's en de Academy website.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 17:21

jirina schreef:
Nog over de voorsste kiezen (premolars) op de X-ray foto.
Iemand dacht dat misschien een "bit seat" werd gedaan.
Hier voorbeeld van een "bit seat" - rond maken van de voorste kiezen:
http://www.equmed.com/?cat=28

Dat was ik. Toch vind ik de foto lijken alsof bij de onderste voorste kies een bitseat is gemaakt en bij de bovenste niet en dat daardoor de bovenste zo belachelijk heeft kunnen "uitgroeien". Kijk eens naar de onderste plaatjes en bedenk dan dat alleen de onderste kies afgerond is en de bovenste niet. Maar goed, ik heb er helemaal geen verstand van. Heb ook geen bitseats bij onze paarden. :o

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 17:33

BMHP schreef:
Het feit dat Stal Bartels LE niet heeft aangeklaagd voor smaad zie ik als signaal dat zij wel degelijk zaken serieus nemen en afhandelen. Een aanklacht wegens smaad heeft alleen zin als de aanklacht van LE rechtswege als niet ontvankelijk is verklaard en zij doorgaat met onwaarheden te vertellen.

Grappig dat interpretaties zo kunnen verschillen.
Ik denk persoonlijk dat Bartels zich doodgeschrokken is van het bewijsmateriaal. Als je een aanklacht indient wegens smaad dan moet er wel sprake zijn van smaad. Het feit dat er geen aanklacht tegen Engels is gevolgd wegens smaad zie ik persoonlijk als signaal dat er wel degelijk iets aan de hand is.
Ik vind de PR van Bartels echt om te huilen. Eerst zeggen ze "niks met ons te maken paard stond alleen maar in pension", maar dat valt nauurlijk niet hard te maken als op je eigen website Mischa Koot als 1 van de Academy instructeurs wordt genoemd en er ook (nog steeds) staat dat ze onder begeleiding van Imke U2 traint naar GP niveau (wie werkt die website nou eens bij).
Vervolgens een bericht op hun website dat ze een aanklacht wegens smaad zullen indienen maar vervolgens niet (op hun eigen website) dat ze dat niet doen.
Ze hadden er beter aan gedaan om de klachten van Engels serieus te nemen (had het waarschijnlijk niet in de media beland) en als het in de media was beland, hadden ze kunnen melden de zaak serieus in onderzoek te hebben. Geef je niks mee toe en klinkt het heel wat beter.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 18:08

Babootje schreef:
Het feit dat er geen aanklacht tegen Engels is gevolgd wegens smaad zie ik persoonlijk als signaal dat er wel degelijk iets aan de hand is.

En dat blijft een hele risicovolle manier van redeneren want dat is gewoon niet zo. Volgens mij geeft iedere zinnige jurist als advies aan clienten dat zo'n tegenaanklacht alleen maar munitie geeft aan de andere partij, en toch pas kan worden afgehandeld als de eerste aanklacht is afgehandeld. Dus het wel of niet meteen starten van een tegenzaak, nog voor de eerste is geweest, zegt niets over schuldigheid!

Dat is het gevaarlijke, als je op zoek gaat naar zaken die je eigen overtuiging versterken, dan kun je altijd wel een goede reden verzinnen. (Men reageert te laks, te heftig, te onhandig of juist te gelikt... Ziejewel!)

Citaat:
Ze hadden er beter aan gedaan om de klachten van Engels serieus te nemen (had het waarschijnlijk niet in de media beland) en als het in de media was beland, hadden ze kunnen melden de zaak serieus in onderzoek te hebben. Geef je niks mee toe en klinkt het heel wat beter.

Niet per se hoor... "Oh, dus ze hebben het in onderzoek? Dan waren ze blijkbaar niet zo zeker dat er niks te onderzoeken was! Als ze immers helemaal achter hun methode staan dan hadden ze meteen wel gezegd dat er niks aan de hand is!"
Als je wilt kun je alles verkeerd uitleggen en daarom kun je alleen op basis van de reacties niets zeggen over de werkelijkheid.

En we weten ook niet hoe er precies contact is gezocht. Zo is er bijvoorbeeld een groot verschil in (ik chargeer even he, ik weet niet hoe het gegaan zou zijn) Engel die opbelt met 'Beste Tineke, heb je even tijd, want er is een moeilijke situatie en ik wil graag overleggen' of een smsje met 'DA zegt dat mijn paard naar de knoppen is! Hoe kan dat??"
Ik kan me voorstellen dat iemands reactie op het tweede verbazing is maar dat je (zeker als je weet / denkt te weten dat het onzin is) je als eerste gedachte hebt dat het de naijver is van bv een andere stal, en dat je daar niet op in wilt juist om de sfeer niet te verpesten.

Nogmaals, dat weet ik niet, maar zijn heel veel scenario's te bedenken waarin misverstanden ontstaan of de reactie logisch is vanuit het standpunt van Bartels.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 18:35

Babootje schreef:
[Ik denk persoonlijk dat Bartels zich doodgeschrokken is van het bewijsmateriaal.

Waarbij je dan voor het gemak er maar weer even vanuit gaat dat ze dat hebben gekregen en waarvan ik weet dat het in ieder geval toen het volop in de media was nog niet het geval was.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 18:44

Babootje schreef:
Jannepauli schreef:
Voor zover mij bekend is Mischa Koot niet in dienst van de Academy en heeft zij het paard niet onder supervisie van de dames Bartels getraind. Zij kunnen m.i. dan onmogelijk verantwoordelijk gehouden worden.

Niet in dienst? Ze staat op de site (nog steeds ) onder "onze instructeurs". Ik denk dat de relatie Koot/Bartels/U2 voldoende onderbouwd kan worden met filmpjes, foto's en de Academy website.

MK kan ook als ZZP-er verbonden zijn aan Bartels. Ze hoeft niet automatisch in dienst te zijn.
LE heeft dan met Bartels een contract als pensionstal en apart met MK als ruiter. Dat MK dan weer les neemt bij Bartels was misschien wel een eis van LE.

Ik heb geen flauw idee hoe het contract is dat LE had met Bartels en of MK.

Dit topic hangt van speculaties en aannames aan elkaar vast.
De éne bokker heeft nog meer inside-informatie als de andere :D :D , diegene die natuurlijk echt wat weten van deze zaak, houden echter braaf hun mond. In dit stadium zullen de advocaten aan het onderhandelen zijn of is deze zaak in onderzoek ........... getuigen of deskundigen gaan dit echt niet vertellen op Bokt :D ;)
Zeker een goede advocaat weet wanneer hij zijn mond moet houden. Daarom hoor je Wensing ook al even niet.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 19:07

Ik zie door de bomen het bos niet meer.. Blij dat ik niet in de rechter z'n schoenen sta :')

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 19:13

Nicole schreef:
Ik zie door de bomen het bos niet meer.. Blij dat ik niet in de rechter z'n schoenen sta :')

Ik ook niet hoor. Maar grote kans dat het niet voor de rechter komt en dan blijven de speculaties rondzwerven in de media :D

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 19:17

Nicole schreef:

Een rechter gaat gewoon af op feiten....

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 20:57

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 21:46

blond he :D

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 21:48

Ja, ik dacht als Brit het zegt, dan zal het allemaal wel waar zijn. Heb zo moeten lachen toen ik het stukje las. Leuk NOmbrado dat je dit gevonden hebt. :D Toch nog iets grappigs in een o zo treurige zaak ongeacht of het nu wel of niet allemaal waar is.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 07:00

Nou ja...weet niet of je nu geholpen bent met de steun van Brit. Meeeeen....echt blonde uitspraken. :')

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 10:35

Babootje schreef:
Grappig dat interpretaties zo kunnen verschillen.
Ik denk persoonlijk dat Bartels zich doodgeschrokken is van het bewijsmateriaal. Als je een aanklacht indient wegens smaad dan moet er wel sprake zijn van smaad. Het feit dat er geen aanklacht tegen Engels is gevolgd wegens smaad zie ik persoonlijk als signaal dat er wel degelijk iets aan de hand is.
Ik vind de PR van Bartels echt om te huilen. Eerst zeggen ze "niks met ons te maken paard stond alleen maar in pension", maar dat valt nauurlijk niet hard te maken als op je eigen website Mischa Koot als 1 van de Academy instructeurs wordt genoemd en er ook (nog steeds) staat dat ze onder begeleiding van Imke U2 traint naar GP niveau (wie werkt die website nou eens bij).
Vervolgens een bericht op hun website dat ze een aanklacht wegens smaad zullen indienen maar vervolgens niet (op hun eigen website) dat ze dat niet doen.

Deze opmerkingen kan ik helemaal volgen. Ben benieuwd hoe de rechter oordeelt.

Adrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 15:11

nombrado schreef:
Nicole schreef:

Een rechter gaat gewoon af op feiten....

Zouden we hier ook moeten doen !!

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 15:21

Adrian schreef:
Zouden we hier ook moeten doen !!

mwoahh, kdenk niet dat je rechter zou willen zijn.
Die horen een paard te zien als goeder, vergelijkbaar als een auto. Daar wordt je niet blij van! (wet uit het jaar 0 )
Zou ik niet kunnen.......

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 15:54

Je hebt ook rechters die e.e.a. van paarden weten. Ik heb er zoeentje gehad een keer in een aankoopgeschil. Die had goed door dat de verkoper onzin stond te verkopen. In dat soort zaken zijn er echt ook wel rechters met enige "hippische kennis".