Glock koopt London en behoudt Schröder als ruiter - update

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 07:00

Besje schreef:
bigone schreef:
Albert had jaren geleden het licht gezien vertelde hij, paardrijden was voor hem niets anders meer dan rechts/links/naar voren/ terug, dat kan die Arabier vast wel.

Probeer het maar eens... Niets meer doen dan links/rechts, naar voren/terug :)

NIETS doen op een paard, buiten het hoognodige, is moeilijker dan je denkt hoor :)

Jammer dat er combinaties uit elkaar vallen door deze veilingen, ik heb geen ervaring met de paarden zelf dus het is afwachten hoe de 'nieuwe' combinaties het zullen doen...

Albert Voorn is trouwens een uiterst sympathiek persoon, heel gewoon, absoluut niet uit de hoogte! :)

Daar heeft Albert toch gelijk in of vergis ik mij nu Bigone?

Ik sluit mij volledig aan bij Besje, ik vind Albertook echt een hele sympathieke man. Ik ben benieuwd of Sharbatly het paard aan het lopen krijgt. Ik durf het zeer zeker te betwijfelen namelijk. Het is niet voor niets dat Albert Tobalio nagenoeg niet rijdt, maar op andere manieren in conditie houdt en traint (en evengoed op het hoogste niveau kan presteren met dit paard).

Als Sharbatly gaat proberen tobalio 'naar zijn hand' te zetten, dan vrees ik dat het snel gedaan is met de carriere van Tobalio.

Tieneke

Re: Glock koopt London en behoudt Schröder als ruiter - update

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 07:10

Het paard zal daar niet om malen.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 07:23

Tieneke schreef:
Het paard zal daar niet om malen.

Dat zou ik niet zo hard durven zeggen, je denkt toch niet oprecht dat Sharbatly zich daar zo eenvoudig bij neer gaat leggen? Dat wordt een dure oosterse paardenworst.

Een oog voor een oog...

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 07:54

Hij heeft hem al vaak genoeg gezien. Lijkt me niet dat het een knudde ruiter is zonder verstand.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 07:56

We'll see...

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 08:11

En dan nog, er worden zo veel paarden geslacht die daar niks van merken, het is niet omdat je een sportpaard bent, dat de slacht dan op zich "erger" wordt.

Je moet zo snel geen conclusies trekken, dat heeft toch geen enkele zin?

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 08:15

Dat hoor je mij ook niet zeggen... Wij fokken thuis vleesvee, dus over conclusies trekken gesproken :')

Ik vind het gewoon eeuwig zonde voor het paard, voor de sport en voor Albert. Tobalio is niet onrijdbaar, maar verdient wel een andere benadering als de meeste sportpaarden.

Dit wordt weer zo'n gevalletje Totilas (het zal wel in de beginletters zitten), ik hoop oprecht dat ik het verkeerd zie, maar ik vrees met groote vreeze:

'Die zien we nooit meer... te-rug'.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 08:18

Wat een gedoe om Tobalio... Alsof dat dan een kwestie is van de "onkunde" van de ruiter. Paard is blijkbaar niet om een normale manier te hanteren en met allerlei kunst en vliegwerk kan er toch nog wat uitgehaald worden. Respect voor degene die dat wiel aan de wagen heeft uitgevonden, maar je kunt niet verwachten dat het paard dan maar alleen bij diegene moet blijven. Tuurlijk zijn er succescombinaties, maar dit paard is gewoon een apart geval. Dat het de consequentie is dat hij dan niet meer te zien is; logisch gevolg. Zal er niet wakker van liggen.

Grafschafter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 08:18

SUPER voor Gerco!!! *\o/*
Laatst bijgewerkt door Grafschafter op 09-04-14 08:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 08:19

Tja het lijkt wel of wij Nederlanders altijd maar denken dat de ruiter de enige is die met het paard overweg kan. Ja, het paard is apart maar het is voorbarig om te zeggen dat de nieuwe eigenaar een gevecht aan gaat met het beest. Hij heeft hem vaak genoeg gezien en weet echt wel meer dan 'niks'. Hij koopt hem niet voor niks...als hij er niks in zag....

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 08:23

We gaan het zien, de komende jaren ;)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 08:23

En hij mocht hem niet uitproberen dus.... :+

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 08:27

Zonnetje81 schreef:
En hij mocht hem niet uitproberen dus.... :+

Albert had op het verzoek of hij geprobeerd mocht worden gezegd dat iedereen hem mocht proberen, behalve Sharbatly en dat er vervolgens niemand kwam.

Triest voor Albert, dat is een feit. En ja... dat is het risico van paarden voor anderen rijden. Maar ach... Toen Totilas naar onze Duitse buren ging, werden er heuse vetes gevoerd, terwijl Edward er vele malen beter uitgekomen is als Albert. En nog steeds gunt de grote menigte Totilas geen Duits succes.

Ik gun Tobalio al het succes van de wereld, was zeker nieuwsgierig geweest naar zijn prestaties onder een andere ruiter. Het is alleen jammer dat hij nu juist deze treft.

Voor wat het waard is...

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 08:30

Misschien als hij hem wel mocht proberen dat hij dacht: laat toch maar....

Ik vind het knap dat we allemaal zo mee gaan in wat meneer Voorn een keer zegt. Je kan er niet over oordelen of het zo is, tenzij je de beste man kent en van dichtbij meemaakt met zijn paarden. Ik geloof er nog in dat als je op dat niveau meedraait dat je A: er niet mee wegkomt dat je paarden goed presteren als ze het slecht hebben en B: op hoog niveau worden de paarden ooit hard aangepakt, dat geldt overal wel eens. Zowel dressuur als springen of welke tak van sport ook. En denk je dat de hobbyruiter nou altijd even handig/goed bezig is... :+

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 08:32

Suelza schreef:
Ik vind het gewoon eeuwig zonde voor het paard, voor de sport en voor Albert. Tobalio is niet onrijdbaar, maar verdient wel een andere benadering als de meeste sportpaarden.

pffff ze weten ongeveer al bijna 2 jaar dat de dag eraan zt te komen dat het met EC verkeerd zou aflopen ..alle respect voor Albert als ruiter maar niemand wil wat voor hem doen .. Tobalio is echt voor een prikje verkocht op de veiling .. voor een landenwedstrijd / GP komt er gewoon makkelijk bijna een nulletje bij en dan nog vind ie geen sponsor /investeerder /vriend of weet ik wat die Tobalio voor hem wil behouden ??? VDL koopt wel Berlin ..een hengst van 20 voor meer dan een ton , de sponsor van Wout -Jan koopt wel een geblesseerde Capetown voor meer dan een ton etc .. ik durf gerust te stellen dat iedereen had klaargestaan om Tobalio te kopen voor NL ..maar wie durft het aan om na de aankoop het paard bij een andere nl ruiter te stallen ..nou volgens mij niemand want dan krijgt die persoon de hele shit over zich
en nogmaals : door zo uitdrukkelijk te zeggen dat deze Saoudi hem niet mocht proberen heeft ie zelf uitgelokt dat deze telkens ging overbieden ...dan gaat het bij hun om eer als moest ie er 1.10 mee rondbutsen

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 08:37

besita schreef:
en nogmaals : door zo uitdrukkelijk te zeggen dat deze Saoudi hem niet mocht proberen heeft ie zelf uitgelokt dat deze telkens ging overbieden ...dan gaat het bij hun om eer als moest ie er 1.10 mee rondbutsen

Dat ben ik zeker wel met je eens.

Maar ik blijf het zonde vinden :j

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 08:39

Daarbij vind ik het niet kunnen dat hij bepaald wie het paard wel of niet mag proberen dat is aan de eigenaar of in dit geval de curators etc

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 08:40

Suelza schreef:
besita schreef:

Dat ben ik zeker wel met je eens.

stel nou dat Tobalio zou aangekocht worden door VDL om Erik of Maikel ermee te laten rijden

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 08:40

Dat vind ik ook raar...dat hij dat kon beslissen.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 08:42

besita schreef:
Suelza schreef:

stel nou dat Tobalio zou aangekocht worden door VDL om Erik of Maikel ermee te laten rijden

Dan wat?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 08:43

Het zal aan Voorn ook wel knagen dat London en Gerco samen mogen blijven. Niet netjes en niet nodig om persoonlijk uit te halen naar Sharbatly, maar wel menselijk.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 08:43

Dan zou dezelfde discussie aan de gang zijn..... want volgens de kenners kan echt alleen Voorn ermee rijden... Maar die personen zijn wel wijzer dan die shit over zich heen te halen en ik denk niet eens dat ze zo'n paard eens willen rijden.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 08:44

dan had iedereen gevonden dat het geweldig was dat ie in NL bleef ..maaar had het volgens V wel een schandaal opgeleverd in de boekjes en krantjes dat ie hem niet meer zou rijden , toch ?

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 08:49

besita schreef:
dan had iedereen gevonden dat het geweldig was dat ie in NL bleef ..maaar had het volgens V wel een schandaal opgeleverd in de boekjes en krantjes dat ie hem niet meer zou rijden , toch ?

Vraag ik mij af... maar goed, doet ook niet terzake, want helaas is dat niet het geval. We gaan het meemaken allemaal!

juli73

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 09:00

In een eerdere reactie liet Voorn nog doorschemeren niet al te gelukkig te zijn met Al Sharbatly als mogelijk nieuwe ruiter. Nu reageert hij genuanceerder: ‘Laat ik het zo zeggen, ik heb niks met en niks tegen Al Sharbatly. Het is een hele handige jongen, dat heeft hij bewezen en als hij Tobalio traint op een wijze die dat paard past, heb ik daar vrede mee.

Kunnen we nu ophouden met Al Sharbatly af te kraken, en gewoon afwachten wat Tobalio met hem gaat doen?!