Vingino van Tommie Visser weggehaald uit zijn stal - update3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zwartje07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 10:32

Madam komt natuurlijk ook niet voor niets met 10 man aanzetten. Die had hoogstwaarschijnlijk ook problemen verwacht en zo blijf het cirkeltje rond. Beide hebben er hun aandeel in. Zeker voor Tommie pech want dit is geen goede reclame voor hem zelf dat een paard me zo'n stampij moet worden opgehaald.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 10:33

Is toch wel een gek verhaal. Maar ik denk ook dat mw. van Beelen niet zomaar het paard had mogen ophalen, ondanks de eventuele onenigheid over de verkoop. En als je met 10 aankomt om het paard op te halen, voel je je wel bedreigt neem ik aan. Op dat filmpje zie ik wel een beschoten busje, maar ik kan niet horen wat er gezegd wordt, in deze compu zit geen geluidskaart.

En dat Tommie Visser dit in half overspannen toestand op facebook heeft gezet, begrijp ik wel. Je voelt je natuurlijk erg machteloos én boos!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 10:36

Zwartje07 schreef:
Madam komt natuurlijk ook niet voor niets met 10 man aanzetten. Die had hoogstwaarschijnlijk ook problemen verwacht en zo blijf het cirkeltje rond. Beide hebben er hun aandeel in. Zeker voor Tommie pech want dit is geen goede reclame voor hem zelf dat een paard me zo'n stampij moet worden opgehaald.

sommige verwachten al snel problemen. Het feit dat ze met tien man komt aanzetten doet mij eerder vermoeden dat ze goed wist dat wat ze deed niet helemaal eerlijk was.

milou123

Re: Vingino van Tommie Visser weggehaald uit zijn stal - update2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 10:37

Dat busje is niet beschoten denk ik, denk eerder dat het een klauwhamer o.i.d. geweest is. Anders had de politie niet gezegd dat niets erop wijst dat er geschoten is, lijkt mij.

Zwartje07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 10:37

Ayasha schreef:
Zwartje07 schreef:

sommige verwachten al snel problemen. Het feit dat ze met tien man komt aanzetten doet mij eerder vermoeden dat ze goed wist dat wat ze deed niet helemaal eerlijk was.

Mij zegt het dan weer wat anders en dat is dat er al langer problemen waren tussen haar en Visser en ze daardoor vermoeden het paard niet zomaar mee te kunnen nemen of dat nu terecht is of niet.
Ze hadden natuurlijk ook heel makkelijk 's nachts het paard kunnen jatten als ze dat gewild hadden.

Joyce_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 10:42

Ik vind het moeilijk welk deel van het verhaal te geloven.. Zwerven nu verschillende soorten verhalen rond, van schietpartijen tot aan mishandeling met een ketting..
In ieder geval blij dat Vingino gevonden is!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 10:43

Agenten troffen het paard aan in een trailer niet ver van de stallen. "Het dier is in beslag genomen en staat op een niet nader te noemen plek", aldus de zegsman.

Waar het dier nu staat? Zou zomaar kunnen dat hij op een politiestal staat. Misschien wel op die bij mij in de buurt :D
Hoewel hij best zijn beweging zal krijgen (stapmolen, longeren) wordt daar een paard helaas ook niet beter van. Snel zal het niet zijn opgelost denk ik. Zal wel uitdraaien op een rechtszaak.
Sneu voor Tommie, ben je net lekker op weg...

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 10:47

Babootje schreef:
Agenten troffen het paard aan in een trailer niet ver van de stallen. "Het dier is in beslag genomen en staat op een niet nader te noemen plek", aldus de zegsman.

Waar het dier nu staat? Zou zomaar kunnen dat hij op een politiestal staat. Misschien wel op die bij mij in de buurt :D
Hoewel hij best zijn beweging zal krijgen (stapmolen, longeren) wordt daar een paard helaas ook niet beter van. Snel zal het niet zijn opgelost denk ik. Zal wel uitdraaien op een rechtszaak.
Sneu voor Tommie, ben je net lekker op weg...

Dat bedacht ik ook al ja. Daarom snap ik niet wat deze mevrouw van plan was. Op geen enkele manier (wat ik kan bedenken) wordt het paard hier beter van en dus minder waard.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 10:47

Hoe het verhaal ook in elkaar steekt. Is het niet zo dat je alleen iemand zijn erf mag betreden wanneer je daar toestemming voor hebt. Hoe zit dat eigenlijk wettelijk? Stel mijn auto staat bij de buren en de buren weigeren deze terug te geven. Mag ik dan zonder toestemming toch die bak halen?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 10:48

@Beb
Nee, dan moet je de politie erbij halen.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 10:49

Ik had al het vermoeden. Dan had mevrouw van Beelen beter niet die 'knokploeg' op pad kunnen sturen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 10:52

Tja ieder verhaal heeft 2 kanten.

Maar om eerlijk te zijn als ik met iemand een paard heb en de andere wil het paard verkopen.....Ben ik daar ook niet blij mee. Zeker niet als er afspraken gemaakt zijn over het rijden van de OS.
Tja en als diegene dan met een knokploeg op mijn erf staat te roeien met kettingen en metalen buizen..... Nou dan schiet ik ze ook het liefst van m'n erf af hoor :o
Niet dat ik het goed praat als dat ook daadwerkelijk gebeurt is, maar kan me er wel wat bij voorstellen

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 10:54

Wat een verhaal zeg. Het bericht van Tommie is inderdaad misschien niet bijzonder professioneel, maar wel heel begrijpelijk. Ik ben benieuwd hoe dit afloopt.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 11:01

Ik denk dat Tommie Visser vanuit zijn emoties op Facebook zijn berichten plaatsten, die spelling zal hem aan zijn reet hebben geroest. Is ook wel begrijpelijk. Wat ben ik toch blij dat ik maar en simpel huis-tuin-en-keukenpaardenmeisje ben. De paardenwereld is al, laten we zeggen: bijzonder genoeg.
Laatst bijgewerkt door Lindaonline op 04-04-14 11:07, in het totaal 1 keer bewerkt

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 11:02

ik zie wel vaker dingen bij tommie voorbij komen en dat ik daardoor twijfel aan zijn.. ehm.. IQ. maar even zonder dollen, het moet niet gekker worden. vind het echt sneu en vond het een leuke combi. er zal wel een ruzie geweest zijn voor dat dit zo excaleerde.. ze haalt natuurlijk niet zomaar een paard op deze manier op.. gestoord is het wel.. kom op, ze zijn beide volwassen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 11:04

“Tommie heeft Vingino sinds 2009 in africhting en heeft daar nooit een cent voor ontvangen”, vertelt advocaat mr. Schelstraete.

Ik denk maar zo dat het paard er ooit voor de verkoop is neergezet. Afspraken dat de eigenaar geen kosten betaalt en de winst bij verkoop wordt gedeeld is in die wereld heel gebruikelijk.
Doordat Tommie het paard al jaren traint zonder daar kosten voor in rekening te brengen, zou je kunnen zeggen dat hij dus mede eigenaar is geworden van het paard.
Paard is natuurlijk nu op een redelijke leeftijd. Ik denk dat - wil je cashen - je idd niet veel langer moet wachten. Dat zal ongetwijfeld de discussie zijn tussen Tommie en de eigenaresse van het paard en misschien ook al wat langere tijd.
Dat is het grote verdriet van ruiters die paarden van andere eigenaren rijden. Als ruiter hoor je daar ook professioneel mee om te gaan. Edward Gal was ook niet blij dat Toot werd verkocht. Als Tommie steeds voor de verkoopplannen van de eigenaresse is gaan liggen. Tja dan snap ik haar ook wel.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 11:04

@ femo Ach ja... we hoeven niet overal in uit te blinken.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 11:06

Beb_bokt schreef:
@ femo Ach ja... we hoeven niet overal in uit te blinken.

:')

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 11:15

Ik zou niet eens zo gek vinden als 1 van de ''knokploeg'' mannen zelf wat kogel gaten door dat raampje heen heeft gewerkt, vooral als je leest dat politie zegt dat geen bewijs is van dat er geschoten gelost zijn.

Domiinooo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 11:15

Nicole schreef:
Ik zou niet eens zo gek vinden als 1 van de ''knokploeg'' mannen zelf wat kogel gaten door dat raampje heen heeft gewerkt, vooral als je leest dat politie zegt dat geen bewijs is van dat er geschoten gelost zijn.

Dat was ik dus ook aan het denken :+

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 11:20

Babootje: maar wordt een paard niet meer waard als het naar de OS is geweest?

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 11:21

Ik hoop eigenlijk vooral dat hij Vingino weer terugkrijgt en evt de andere helft van Vingino opkoopt. Want ik vind het wel een mooie combinatie en dit hele gebeuren is gewoon eeuwig zonde. Ik ga geen uitspraken doen over wat ik er van denk omdat het verhaal mij te vaag is. Ik lees verschillende dingen dus ik wacht mooi af tot ik een concreet en kloppend verhaal te zien krijg. Wbt mishandeling en dergelijke....als jij weet dat je in je recht staat en bang bent je paard niet mee te krijgen dan neem je de politie toch op sleeptouw? Tenminste...dat zou ik doen.

@Air: Tuurlijk wel, kijk maar naar London. Die is nu toch ook veel meer waard dan voor de OS? En Totilas volgens mij ook wel.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 11:22

Weet je wat ik wel "grappig" vind van de reacties hier... Als iemand hier een topic opent met het probleem dat hij/zij niet het paard terugkrijgt, dan wordt er zovaak aanbevolen om even met een paar grote mannen naar stal te gaan en het paard op te halen. Het zou zo maar kunnen dat hier hetzelfde is gebeurd. Dat is dan zeker een logische verklaring waarom ze met 10 man op stal kwam.

En de waarheid? Die ligt meestal in het midden van beide verhalen.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 11:24

Babootje schreef:
“Tommie heeft Vingino sinds 2009 in africhting en heeft daar nooit een cent voor ontvangen”, vertelt advocaat mr. Schelstraete.

Ik denk maar zo dat het paard er ooit voor de verkoop is neergezet. Afspraken dat de eigenaar geen kosten betaalt en de winst bij verkoop wordt gedeeld is in die wereld heel gebruikelijk.
Doordat Tommie het paard al jaren traint zonder daar kosten voor in rekening te brengen, zou je kunnen zeggen dat hij dus mede eigenaar is geworden van het paard.
Paard is natuurlijk nu op een redelijke leeftijd. Ik denk dat - wil je cashen - je idd niet veel langer moet wachten. Dat zal ongetwijfeld de discussie zijn tussen Tommie en de eigenaresse van het paard en misschien ook al wat langere tijd.
Dat is het grote verdriet van ruiters die paarden van andere eigenaren rijden. Als ruiter hoor je daar ook professioneel mee om te gaan. Edward Gal was ook niet blij dat Toot werd verkocht. Als Tommie steeds voor de verkoopplannen van de eigenaresse is gaan liggen. Tja dan snap ik haar ook wel.

Als Tommie hem niet was gaan rijden stond Vingino nu misschien nog wel ergens in een wei niets te doen.

op ca. 12 minuten.

Waarde van het paard toen, misschien 20.000 euro. Door de training van Tommie nu enkele tonnen?
Laatst bijgewerkt door YvonneV op 04-04-14 11:26, in het totaal 1 keer bewerkt

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 11:24

En in al die topics vind ik het niet slim. Dat je hoe dan ook je paard terug wil halen oke...maar als je denkt dat er weerstand op komt neem je een instantie mee die kan afdwingen dat je je paard echt mee kunt nemen zonder geweld.