Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
)bulck schreef:Qua niveau heeft ze hem niet zelf uitgebracht maar mensen daarvoor betaald, dus dan talent/kwaliteit erbij halen is eigenlijk uithalen naar Mischa dan, want zij heeft hem getraind en uitgebracht. Dus maken jullie nu rechtstreeks afbreuk aan haar 'kunnen'. Gp is bovendien niet elk paard gegeven, tenminste niet het FEI niveau.
Netje schreef:bulck schreef:Qua niveau heeft ze hem niet zelf uitgebracht maar mensen daarvoor betaald, dus dan talent/kwaliteit erbij halen is eigenlijk uithalen naar Mischa dan, want zij heeft hem getraind en uitgebracht. Dus maken jullie nu rechtstreeks afbreuk aan haar 'kunnen'. Gp is bovendien niet elk paard gegeven, tenminste niet het FEI niveau.
Dit is natuurlijk onzin: ze heeft hem uitgebracht tot het paard z'n kunnen en kennelijk zat er niet meer in. Zou dat niet ook de conclusie kunnen zijn? En dan vind ik 300.000 voor een LT paard inderdaad wel veeel geld in deze tijd.
Ayasha schreef:renee16 schreef:Ik ga me verder niet mengen in de discussie, maar ik vind de aantijgingen dat 'mevrouw financiële problemen' zou hebben nogal ongepast. Niet over oordelen als je niet in haar portemonnee kan kijken..
Iemand beschuldigen van mishandeling is gelukkig wel gepast.
femo schreef:Maar je weet toch niet wat waar is en wat niet? misschien heeft bartels wel iets gedaan wat niet door de beugel kan. ik denk het niet, maar je zegt eigelijk gelijk al dat ze het niet gedaan hebben.
Dat is geen mening, dat is gewoon ons recht.Ayasha schreef:renee16 schreef:Ik ga me verder niet mengen in de discussie, maar ik vind de aantijgingen dat 'mevrouw financiële problemen' zou hebben nogal ongepast. Niet over oordelen als je niet in haar portemonnee kan kijken..
Iemand beschuldigen van mishandeling is gelukkig wel gepast.
bliver schreef:Netje schreef:
Dit is natuurlijk onzin: ze heeft hem uitgebracht tot het paard z'n kunnen en kennelijk zat er niet meer in. Zou dat niet ook de conclusie kunnen zijn? En dan vind ik 300.000 voor een LT paard inderdaad wel veeel geld in deze tijd.
Het indd onzin dat het paard geen grandprix heeft gehaald dat dat Misha haar schuld zou zijn. Als er aangetoond kan worden dat het paard stelselmatig verkeerd getraind is danwel door misha danwel door Danielle en dat daardoor waardevermindering is opgetreden dan hebben ze een punt. De volgende stap is dan wat was het paard waard. Het lijkt mij sterk dat zij dan op die drie ton uit gaan komen. Want het paard heeft goed lichte tour gelopen maar nooit een NK of een internationale wedstrijd gewonnen.
. Een goed lichte tour paard gaat echt snel voor een ton, of meer, van de hand. En serieus op een NK of Internationaal een proef winnen is ook weer niet voor iedereen weggelegd en moet je ook met een korrel zout nemen. In de sport spelen ook nog andere zaken mee dan enkel talent/kwaliteit.
bulck schreef:Ik denk dat die student dan toch maar achter de boeken moet gaan zitten. Als een paard verkocht wordt is er eigendomsoverdracht, immers wordt een goed bepaald (in dit geval dan een paard), prijs overeengekomen en horen twee bekwame mensen te handelen op een bepaalde datum en plek. Dus het verhaal van je vriend haalt weinig steek, want dan kan er geen handel in paarden zijn... =Handelsrecht.
En dan zwijgen we over verzekeringen... Maar nu gaan we mss wel heel off topic