Academy Bartels aangeklaagd voor dierenmishandeling

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

bliver

Re: Academy Bartels aangeklaagd voor dierenmishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 11:37

iets klopt er niet. We zullen zien hoe het gaat aflopen. Maar zoals ik het nu allemaal lees, gaat mevr Engel hier alleen maar geld aan verliezen

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 11:41

Ik vind het belachelijk dat ze zich meteen zorgen maakt over de waarde van het paard.. Ja ok lullig dat U2 297.500 euro minder waard is, maar op dat moment denk je toch aan de gezondheid van je paard? Mens is topmodel, die verpatst geld bij het leven misschien wel.. Ik denk dat Bartels echt niet het zo ver heeft laten komen dat dat paard zo erg toegetakeld zou zijn. Ze staan bekend om hun vriendelijke omgang met paarden en gezondheid staat voorop bij hun.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 11:45

renee16 schreef:
Ik ga me verder niet mengen in de discussie, maar ik vind de aantijgingen dat 'mevrouw financiële problemen' zou hebben nogal ongepast. Niet over oordelen als je niet in haar portemonnee kan kijken..

Iemand beschuldigen van mishandeling is gelukkig wel gepast. :+

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 11:56

Ik denk dat sommige nu toch ook niet naief moeten doen. Die U2 zal best wel wat geld gegaan zijn, en daarop basseert Mevr Engel zich (immers heeft dat paard wel sinds de aankoop in professionele handen geweest, laat het even in het midden Bartels-Koot)
Jullie doen precies of je een goed LT paard voor een enkeltje kan kopen.
En met haar status als model zullen er wel genoeg de kassa gepasseerd zijn bij de verkoop.
(dat is ook de paardenwereld, nl ;-) )

Qua niveau heeft ze hem niet zelf uitgebracht maar mensen daarvoor betaald, dus dan talent/kwaliteit erbij halen is eigenlijk uithalen naar Mischa dan, want zij heeft hem getraind en uitgebracht. Dus maken jullie nu rechtstreeks afbreuk aan haar 'kunnen'. Gp is bovendien niet elk paard gegeven, tenminste niet het FEI niveau.

die 2.500 EUR zal een taxatie door de verzekering zijn, als recreatiepaard ofzo.

Maar de manier waarop dit alles gebeurt kan uiteraard wel beter en is niet goed te keuren. Maar allicht is dat ook wel de media die hierop springt en zaken extra uitvergroot. En zoals ik aanneem is die Wensing ook een apart figuur.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 12:00

bulck schreef:
Qua niveau heeft ze hem niet zelf uitgebracht maar mensen daarvoor betaald, dus dan talent/kwaliteit erbij halen is eigenlijk uithalen naar Mischa dan, want zij heeft hem getraind en uitgebracht. Dus maken jullie nu rechtstreeks afbreuk aan haar 'kunnen'. Gp is bovendien niet elk paard gegeven, tenminste niet het FEI niveau.

Dit is natuurlijk onzin: ze heeft hem uitgebracht tot het paard z'n kunnen en kennelijk zat er niet meer in. Zou dat niet ook de conclusie kunnen zijn? En dan vind ik 300.000 voor een LT paard inderdaad wel veeel geld in deze tijd.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 12:09

Netje schreef:
bulck schreef:

Dit is natuurlijk onzin: ze heeft hem uitgebracht tot het paard z'n kunnen en kennelijk zat er niet meer in. Zou dat niet ook de conclusie kunnen zijn? En dan vind ik 300.000 voor een LT paard inderdaad wel veeel geld in deze tijd.

Het indd onzin dat het paard geen grandprix heeft gehaald dat dat Misha haar schuld zou zijn. Als er aangetoond kan worden dat het paard stelselmatig verkeerd getraind is danwel door misha danwel door Danielle en dat daardoor waardevermindering is opgetreden dan hebben ze een punt. De volgende stap is dan wat was het paard waard. Het lijkt mij sterk dat zij dan op die drie ton uit gaan komen. Want het paard heeft goed lichte tour gelopen maar nooit een NK of een internationale wedstrijd gewonnen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 12:27

Mevr. Engel is gestopt als model en heeft een ander bedrijf opgericht. Waar ik me wel aan stoor is het feit dat ze in de media zegt dat ze door haar ziekte niet in staat is geweest het paard het laatste jaar te bezoeken. Volgens mij kun je met een burn out toch wel vliegen of zie ik dat nu verkeerd. Dan word je toch ook aangeraden om leuke dingen te doen?? bvb lekker paard te rijden.
Natuurlijk is het vervelend dat het paard zo in waarde gekelderd is, tonnen geloof ik niet in maar misschien zij wel en wil ze nu proberen om er toch nog zoveel mogelijk geld uit te halen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 12:30

bigone schreef:
Volgens mij kun je met een burn out toch wel vliegen of zie ik dat nu verkeerd.

Reizen vergt nogal wat van je hoor. Dus die conclusie zou ik niet willen trekken.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 13:00

Ayasha schreef:
renee16 schreef:
Ik ga me verder niet mengen in de discussie, maar ik vind de aantijgingen dat 'mevrouw financiële problemen' zou hebben nogal ongepast. Niet over oordelen als je niet in haar portemonnee kan kijken..

Maar je weet toch niet wat waar is en wat niet? misschien heeft bartels wel iets gedaan wat niet door de beugel kan. ik denk het niet, maar je zegt eigelijk gelijk al dat ze het niet gedaan hebben.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 13:02

femo schreef:
Maar je weet toch niet wat waar is en wat niet? misschien heeft bartels wel iets gedaan wat niet door de beugel kan. ik denk het niet, maar je zegt eigelijk gelijk al dat ze het niet gedaan hebben.

IK zeg helemaal niks behalve wat het recht sowieso al zegt; men is onschuldig tot het tegendeel bewezen is.
In dit geval wordt Bartels beschuldigd, en die zijn onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Klaar. :) Dat is geen mening, dat is gewoon ons recht.

Jep het kan zijn dat Bartels wat mis gedaan heeft, kan ook zijn van niet. Laat de mensen die alle bewijzen hebben daar maar over oordelen.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 13:23

Ayasha schreef:
renee16 schreef:

Wat een vreemde reactie..
Ik geef aan dat sommige mensen hier op bokt nogal ongepast reageren of mevr engel geld nodig zou hebben.

En jij begint over of beschuldiging van mishandeling gepast is?

Of dit wel of niet gepast is heb ik geen zicht op, daar kan ik niet over oordelen.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 13:31

bliver schreef:
Netje schreef:

Het indd onzin dat het paard geen grandprix heeft gehaald dat dat Misha haar schuld zou zijn. Als er aangetoond kan worden dat het paard stelselmatig verkeerd getraind is danwel door misha danwel door Danielle en dat daardoor waardevermindering is opgetreden dan hebben ze een punt. De volgende stap is dan wat was het paard waard. Het lijkt mij sterk dat zij dan op die drie ton uit gaan komen. Want het paard heeft goed lichte tour gelopen maar nooit een NK of een internationale wedstrijd gewonnen.

Aan jullie beide. In de sport gaan nog best hoge bedragen rond voor paarden die presteren in de sport. Ja ook in deze tijd ;-). Een goed lichte tour paard gaat echt snel voor een ton, of meer, van de hand. En serieus op een NK of Internationaal een proef winnen is ook weer niet voor iedereen weggelegd en moet je ook met een korrel zout nemen. In de sport spelen ook nog andere zaken mee dan enkel talent/kwaliteit.

Mijn reactie op het niveau kwam vooral op het feit daar er licht wordt gedaan over het feit dat U2 'slechts' lichte tour loopt. Terwijl andere paarden de zware tour zogezegd rond hun 9-10 jaar horen te doen. Misha is zelf ook geen GP amazone, dus logisch dat zo'n combi er dan ook niet zomaar komt. Staat los van de kwaliteiten van dat paard of de amazone. Maar het resultaat is wel de combi van die twee en het management errond. Dus is het een beetje een flauwe insteek in deze discussie.
U2 is/was een goed paard dat op een mooi niveau constant gepresteerd heeft/voorgesteld werd.

fanta2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 14:30

kan me toch wel herinneren dat mischa wel degelijk grand prix heeft gereden t z t controversy

x_MAARTJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 14:47

Ik ga verder geen uitspraak doen over het wel of niet schuldig zijn van de fam Bartels dan wel de mevr Engel. Maar ik heb het er gister eens met mijn huisgenoot (rechtenstudent) over gehad, en hij vertelde mij dat dankzij de PvdD de wet dusdanig is aangepast dat een dier niet meer als eigendom van een mens kan worden gezien en dat Engel dus in elk geval geen geld gaat vangen voor beschadiging van haar eigendom (namelijk U2). Als ze melding maakt van dierenmishandeling is dit ook een zaak van het openbaar ministerie vs Bartels waarin er voor mevrouw Engel wederom geen geld te halen valt. Dus mijn vraag is, kan het haar dan wel om het geld te doen zijn?

Wellicht dat iemand met iets meer verstand van zaken dit toe kan lichten (of mijn ongelijk aan kan tonen) maar wil dit in elk geval even in de discussie brengen :)

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 15:18

Ik denk dat die student dan toch maar achter de boeken moet gaan zitten. Als een paard verkocht wordt is er eigendomsoverdracht, immers wordt een goed bepaald (in dit geval dan een paard), prijs overeengekomen en horen twee bekwame mensen te handelen op een bepaalde datum en plek. Dus het verhaal van je vriend haalt weinig steek, want dan kan er geen handel in paarden zijn... =Handelsrecht.
En dan zwijgen we over verzekeringen... Maar nu gaan we mss wel heel off topic

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 15:43

bulck schreef:
Ik denk dat die student dan toch maar achter de boeken moet gaan zitten. Als een paard verkocht wordt is er eigendomsoverdracht, immers wordt een goed bepaald (in dit geval dan een paard), prijs overeengekomen en horen twee bekwame mensen te handelen op een bepaalde datum en plek. Dus het verhaal van je vriend haalt weinig steek, want dan kan er geen handel in paarden zijn... =Handelsrecht.
En dan zwijgen we over verzekeringen... Maar nu gaan we mss wel heel off topic

huh?

dit volg ik even niet geloof ik...

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 15:47

Amaris, ik haak enkel even in op wat X_maartje aanhaalt ;-)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 15:50

ooohhh shoot! ja! die had ik nog niet gezien, skuuzzee me!

lolkop1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 17:29

het is ook altijd weer iemand die met een goed inkomen iemand aan gaat klagen om geld

styl22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 18:14

Its me 84 je neemt de woorden uit mijn mond!

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 20:02

Typisch amerikaans, direct naar een ander wijzen als iets niet lukt, walgelijke mentaliteit

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 20:21

farahdiba46 schreef:
Typisch amerikaans, direct naar een ander wijzen als iets niet lukt, walgelijke mentaliteit

Over wie heb je het nu?
Lonneke is hartstikke Nederlands !

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 20:23

Maar woont in Amerika ;)

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 20:27

DenK4ever schreef:
Maar woont in Amerika ;)

Klopt maar is dus niet Amerikaans..

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 20:31

En waar je mee omgaat....
Ik denk dat ze dat bedoelt namelijk, niet dat ze Amerikaans is maar er wel woont en dus mee gaat met de Amerikaanse cultuur!