Het heeft een tijdje geduurd voordat ik het hele topic doorgelezen had, maar ik wil toch wel even reageren .
Ik heb begrepen dat Laura naar Spanje verhuisd is om ruitervakanties te gaan doen
en toen dat niet liep, paarden is gaan redden. Op zich vind ik het een prima idee, maar zoals Jus al zei in dit topic zijn er handelaars en anderen die paarden opzettelijk mager laten of wat dan ook omdat er toch wel weer een nederlandse of engelse stichting de paarden opkoopt.
Dat is volgens mij niet van Laura, maar van haar ouders en dat loopt gewoon wél, maar staat los van de stichting. Je kunt er gewoon boeken en naar toe. Maar nogmaals heeft hier niks mee te makenEr is hier gewoon een rendac, paarden worden gewoon opgehaald, net als in nederland.
Er zijn hier vele slachthuizen, in Spanje wordt paardenvlees nog vaak als een delikatesse gezien of simpelweg gezond door het ijzer dat in het vlees zit. Dus de
vlieger dat er wachtlijsten voor het slachthuis zijn gaat niet op.
Het probleem is niet de wachtlijst, maar dat ongechipte paarden eenvoudigweg niet mógen worden geslacht, daarnaast moeten ze goed op hun eigen benen kunnen staan en kijkt een DA ze na. Zelfde regels als hier in Nederland; een ondervoed paard zónder chip is dus een lastig verhaal !Wat mij stuurt in deze organisatie, buitenom dat ze steeds maar weer geld vragen , is dat ze niet toelaten dat een andere bv spaanse stichting mee helpt. Of dat ze Seprona bellen, die komt dan met een oplossing. Seprona is hier de dierenbescherming.
Bovendien is het geen transparente organisatie die als je dat nu vraagt kan aantonen waar al het geld naar toe gegaan is.
Kun je dit ook bewijzen of heb je dit van horen zeggen?? Heb je wel eens gegevens opgevraagd dan en heb je dat op papier?OOk ooit gekeken hoe duur een paardje van hun was, 2000 euro met de transportkosten inclusive. Kom zeg, waarom niet een normale prijs voor een stakker die niemand wil hebben?
Ik kom die bedragen niet tegen hoor: zie hier het voorbeeld van Bailey of Lisa: http://paardinnoodspanje.weebly.com/herplaatsing.html
Kosten zijn€850 inclusief transport, veeartskosten, keuring, ineeentingen, papierwerk, etc... Let wel, dit is transport naar Nederland ! Ze kennen 2 bedragen €850 of €1500. Maar ik heb het vermoeden dat - naast de vaste transportkosten waar ze zelf ook niet onderuit komen - dit best onderhandelbaar is