friendly schreef:Complete chaossss(geintje..)
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Janine1990 schreef:Anoniem schreef:Halthouden is een ontspanningsoefening. Dus dat moet op dit nivo gewoon voor elkaar zijn. Zo ook de stap. Dat is ook een ontspanningsoefening. Wanneer je ontspanning niet voor elkaar hebt hoor je zeker niet thuis op dit nivo.
Wat vond jij van de stap van Bonfire?
Anoniem schreef:Ik denk dat de stap er bij Bonfire uitgereden is. Bonfire blonk uit in de verzamelde oefeningen en ik denk dat ze thuis te weinig aandacht aan de stap hebben besteed. In die tijd kwam je er nog mee weg wanneer de stap niet oké was.
Reiner Klimke stapte in de training altijd met een lange contactteugel. Die wist toen al dat een goede stap essentieel was en dat die goede stap alleen werd verkregen door het paard niet in de weg te zitten en je dus de stap niet kon verbeteren door die te verzamelen. Het frame op lengte houden en de ontspanning houden. Bij Bonfire zie je dus dat er in die stap geen ontspanning is. Misschien wel in zijn koppie maar de spieren blijven kort/gespannen. Bonfire rekt niet in het frame.
Zelf train ik nooit op de verzamelde stap. Ik train alleen met een contactteugel en maak tempowisselingen in de stap. Eigenlijk net zoals Klimke.
Johanna59 schreef:Anoniem schreef:Ik denk dat de stap er bij Bonfire uitgereden is. Bonfire blonk uit in de verzamelde oefeningen en ik denk dat ze thuis te weinig aandacht aan de stap hebben besteed. In die tijd kwam je er nog mee weg wanneer de stap niet oké was.
Reiner Klimke stapte in de training altijd met een lange contactteugel. Die wist toen al dat een goede stap essentieel was en dat die goede stap alleen werd verkregen door het paard niet in de weg te zitten en je dus de stap niet kon verbeteren door die te verzamelen. Het frame op lengte houden en de ontspanning houden. Bij Bonfire zie je dus dat er in die stap geen ontspanning is. Misschien wel in zijn koppie maar de spieren blijven kort/gespannen. Bonfire rekt niet in het frame.
Zelf train ik nooit op de verzamelde stap. Ik train alleen met een contactteugel en maak tempowisselingen in de stap. Eigenlijk net zoals Klimke.
Knap dat je weet dat ze er thuis te weinig aandacht aan gegeven hebben.
Lon schreef:Ik geloof niet dat de stap er bij Bonfire uitgereden is. Vorig jaar vertelde Anky dat Bonfire stappen niet makkelijk vond, en altijd in draf/passage naar de wei ging. Bonfire was op dat moment al 10 jaar met pensioen, dan zou de natuurlijke stap al lang en breed terug zijn.
Anoniem schreef:Ik volg je niet Janine.
Bonfire heeft een slechte stap volgens de hengstenkeuringscommissie. Tenminste dat zei jij hier.
Maar ik beoordeelde de stap in de proeven en daar liep hij onzuiver en gespannen.
Ik kan mij niet voorstellen dat Bonfire als jong ongetraind paard net zo slecht/onzuiver stapte als wat hij in de proeven liet zien.
Ik DENK dat de stap van hem als jong paard niet ruim genoeg was om hem als hengst goed te keuren. Onder het zadel was hij behalve een gespannen stap ook nog eens onzuiver en onvoldoende ruim.
Anoniem schreef:Nee, al heeft het ene paard meer kwaliteit in de stap dan de andere. Ik weet niet hoe Bonfire als jong paard stapte maar vast beter dan wat hij in de ring liet zien.
Jongere filmpjes kan ik niet vinden.
Janine1990 schreef:Eerst zeg je dat je niet weet hoe Bonfire stapte op die leeftijd. En vervolgens zeggen dat je vermoed dat zijn stap destijds niet ruim genoeg was. Aandoenlijk.
Anoniem schreef:Janine1990 schreef:Eerst zeg je dat je niet weet hoe Bonfire stapte op die leeftijd. En vervolgens zeggen dat je vermoed dat zijn stap destijds niet ruim genoeg was. Aandoenlijk.
Wat ben jij vervelend bezig zeg.
JIJ zegt dat Bonfire destijds niet goed stapte dus dat neem ik van jou aan. Daarbij schrijf ik dat IK dan VERMOED dat de stap niet ruim genoeg was. Dus ben je mij gewoon aan het zieken en probeer je mij te betrappen op een foutje.
Sneu hoor, wat is jouw probleem eigenlijk?
Pucelle heeft het over een jong ongetrainde Bonfire... dus niet echt over een Bonfire in een dressuurproef die op het filmpje te zien is. En daar ook onrustig is en er dus sowieso geen zuivere beoordeling op gegeven kan worden. Zelfs een paard met een van zichzelf goede stap kan je verpesten door aan de voorkant te prutsen.Anoniem schreef:Inderdaad Bomba, er zijn (op Bokt) zoveel ruiters die denken dat ze al heel veel weten terwijl ze of een verzorgpaard hebben of nog niet verder dan het L hebben gereden.
Op zich geen schande, destijds toen ik nog een heel stuk jonger was dacht ik ook al veel te weten.
Naarmate je zelf verder in de sport komt en ouder wordt en je er ook nog eens je werk van hebt gemaakt krijg je meer en meer kennis en ervaring. En als ik voor mezelf mag spreken, ik kom ook nog eens op veel plekken.
Maar blijkbaar mag je op bokt niet boven het maaiveld uitsteken want als je (net als ik) een opmerking maakt die de bokkers te negatief vinden over hun idoolen, dan wordt je er op aangesproken zoals Janine dat nu doet.
Tja, jammer dat ze niet open staat voor kennis van anderen.

Janine1990 schreef:Anoniem schreef:Sorry Air, fijn dat je het voor me op nam.
Je vindt mij misschien arrogant door mijn bovenstaande bericht maar vraag Bomba en Janine eens naar hun rij ervaring? Dan snap je wel waarom ik durf te beweren dat zij nog vrij onervaren zijn.
Hihi...