Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

faramunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 10:37

Het is net wat je zoekt.. er zitten er genoeg tussen voor recreatie, voor de kar, voor een weidemaatje, grasmaaier, grondwerk. Als je een sportpaard zoekt, wordt het misschien een ander verhaal. Op een paardenmarkt heb je ook geen garanties vaak. Het is al triest genoeg dat deze paarden op een faillissements veiling moeten worden aangeboden alszijnde 'voorwerpen'

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 10:39

annibel schreef:
Heeel erg dit..
Het lijkt me ook naar voor bijvoorbeeld de mensen die er altijd kwamen en de eigenaren, echt allés staat erop. Snap wel dat dit altijd zo gaat, maar zelfs de kopjes en servies uit de kasten!

Zouden de paarden die niet opgehaald worden gewoon geslacht worden? Denk sowieso dat dit voor sommige beter is.. Maar dan wel netjes in eigen land, en niet nog voor wat meer geld op transport naar het buitenland.

en ja..het is zeker naar...maar vergeet niet dat deze mensen er zelf voor hebben gekozen de regels te overtreden. dan weet je dat dit de consequenties kunnen zijn. Neemt niet weg dat mijn maag zich ook omdraait, hoor. Dit wens je niemand toe. En zoals ik begrepen heb, zijn ze altijd goed geweest voor hun cliënten en is de Belastingdienst ('s lands grootste dieven) de grootste schuldeiser.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 10:40

Wat ontzettend triest :n
Kan iemand mij vertellen of het de keuze van de mensen die failliet zijn om te paarden te veilen of van de curator?
Het is toch onmenselijk om paarden die een gebrek hebben of al 22 jaar zijn nog te veilen?
Die paarden kunnen in een heel verkeerd circuit terecht komen.
Ik vind het echt onbegrijpelijk dat paarden als "vastgoed" worden gezien en niet als levende wezens!!
Daar zou de partij van de dieren is wat aan moeten doen!!

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 10:42

IHN schreef:
wat ik me afvraag. De mensen die zeggen te gaan bieden, doen die dit ook echt, of is het roepen en wordt het hem toch niet? Misschien een idee om (Desnoods in apart topic, maar weet niet of dat mag, anders hierin) een lijst te maken met mensen die serieus (dus ook echt zeker weten en niet wat roepen) gaan bieden..heb het ook bij paard in nood al voorgesteld. Het is zo banketstaaf als het je er alleen maar om gaat een goed huis te bieden, maar je wilt hem niet perse, dat je tegen elkaar op gaat zitten bieden. En stel dat mensen nu roepen: ik ga bieden. En het uiteindelijk toch niet doen, zijn er anderen die mss denken: ow, er zijn al mensen die zich bijv. over Doortje ontfermen, dus ik hoef niet meer te bieden.

Ik ben van plan een bod te doen maar dan ook maar 1 bod. Als er dan iemand hoger bied jammer, of Nouja gelukkig voor hem hoedanook :)

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 10:44

IK ga waarschijnlijk (eerst even kijken ter plekke ) serieus op Doortje bieden.
Ze mag dan hier een paar keer per week een uitritje maken met mijn moeder.
Mijn moeder vind haar namelijk geweldig, en voor de rest mag ze bij mijn pony in de wei staan :j

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 10:44

@Arrabel: De keuze ligt altijd bij de curator. Op het moment dat een bedrijf in staat van faillissement wordt verklaard door de rechtbank, wordt er een curator aangesteld. Die bekijkt de inboedel en de schulden. De inboedel wordt via openbare veiling verkocht om zo de schulden te kunnen betalen. Een curator kijkt nooit naar of een dier in het verkeerde circuit terecht komt aangezien dat zijn doel niet is. Zijn wettelijke plicht is om de inboedel tegen een zo hoog mogelijk opbrengst te verkopen om de schuldeisers te kunnen betalen

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 10:51

Douraque schreef:
@Arrabel: De keuze ligt altijd bij de curator. Op het moment dat een bedrijf in staat van faillissement wordt verklaard door de rechtbank, wordt er een curator aangesteld. Die bekijkt de inboedel en de schulden. De inboedel wordt via openbare veiling verkocht om zo de schulden te kunnen betalen. Een curator kijkt nooit naar of een dier in het verkeerde circuit terecht komt aangezien dat zijn doel niet is. Zijn wettelijke plicht is om de inboedel tegen een zo hoog mogelijk opbrengst te verkopen om de schuldeisers te kunnen betalen

Maar dat kan je toch niet maken??
Een televisie, sieraden, koelkast, wasmachines, auto's, tractors, werktuig, zadels enz. enz. Prima!
Maar het gaat hier om levende wezens van vlees en bloed, met gevoel en emoties!
Andere dieren die geld opleveren zoals bijvoorbeeld papegaaien, honden, of raskatten worden toch ook niet geveild?
Waarom paarden dan wel?
Waarom dan ook niet meteen alle kinderen onder de 18 jaar veilen?? _-:(

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 10:51

Arrabel schreef:
Wat ontzettend triest :n
Kan iemand mij vertellen of het de keuze van de mensen die failliet zijn om te paarden te veilen of van de curator?
Het is toch onmenselijk om paarden die een gebrek hebben of al 22 jaar zijn nog te veilen?

Uiteraard de curator, die is nu bezig om zijn zakken gevoelloos te vullen. Eigenaar van het failliete bedrijf heeft zelf nog 0% input!!

PenP2014

Re: Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 10:53

Het is idd wel erg hard en triest om te zien hoor. Ze zijn alles maar dan ook alles kwijt. Van potten en pannen tot woonassecoires aan toe. Wie weet wat voor emotionele waarde er aan een vaas kan zitten, en dat word zo op een hoop van 5 euro gegooid...

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 10:57

Andere dieren van waarde worden ook geveild.

Vreemde redenatie Arrabel. Mensen met dieren vergelijk vind ik een kromme redenatie die kant noch wal slaat. Dit is toch een logica? Wat moet de curator anders met de paarden doen? Voor zich zelf houden, maanden wachten totdat er een goed bod met fatsoenlijke eigenaar via marktplaats komt? Hij is bezig de inboedel te verkopen doordat er schulden aanwezig zijn. Als de paarden in de inboedel blijven kost het alleen maar geld en dat is iets de wet verbied. Zijn wettelijke verplichting is om zo weinig mogelijk kosten te maken, anders is hij aansprakelijk. Ik vind hier totaal niets vreemd aan.

En het is niet de curator die zijn zakken vult, maar het is ten behoeve van de schuldeisers. Denk bijv. aan de ondernemers die voer/bodembedekking hebben geleverd. Je zult maar een kleine onderneming zijn die een schuld heeft, die moet toch betaald worden? Dan kan je toch niet zeggen ohh maar het zijn paarden dus die veilen wij niet. Sorry ondernemer u heeft pech?

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 10:59

eigenlijk vind ik het niet erg dat de paarden geveild worden, ze stonden vijwel allemaal toch al te koop...

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 11:04

Dat ik zeg dat "veil de kinderen dan ook maar" bedoel ik natuurlijk niet letterlijk maar ik wil er alleen mee zeggen dat ik het vreemd vind dat paarden als een "ding" worden gezien en niet als een levend wezen.
Een collega van mij verteld dat een paard een "investment" (engelse collega) is en daarom word gezien als een ding.
Een hond of papegaai is dat blijkbaar niet en daarom worden paarden niet als levende wezens gezien.
Dus een handelaar met verkeerde bedoelingen kan die paarden kopen, inspuiten met buut en ze weer voor het dubbele verkopen en niemand denkt aan het gevoel of emoties van de paarden.

Edit: in Amerika is dit volgens mij anders geregeld, dan worden de paarden overgedragen naar de ASPCA en die gaan eerst de paarden "oplappen" tot zo ver mogelijk en dan word er een goede plaatst voor de paarden gezocht.
Laatst bijgewerkt door Arrabel op 22-01-14 11:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 11:04

Bassenqua schreef:
Uiteraard de curator, die is nu bezig om zijn zakken gevoelloos te vullen.

De curator vult niet z'n eigen zakken, maar die van de schuldeisers. En die schuldeisers hebben dus iets geleverd dat ze niet betaald hebben gekregen.
Zo eenvoudig en zwartwit zijn faillissementen niet.

En ik zie eigenlijk geen problemen met het verkopen van paarden op deze manier, als ze in de tussentijd verzorgd worden. Je weet toch nooit waar de paarden terecht komen, ook niet als je ze op een andere manier verkoopt, er worden paarden bij de slager weggekocht en er zijn paardenmarkten waar het niet anders gaat (maar dan zonder alle beschikbare info zo duidelijk op een rij.)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 11:07

Een dier is voor de wet nu eenmaal een 'ding'.

De curator is niets te verwijten, als er iemand te verwijten is, is dat de onderneming zelf. Zij zjin verantwoordelijk voor het faillissement.

anjaenrene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 11:10

Een vriend van ons zijn bedrijf is twee jaar geleden failliet gegaan omdat een bedrijf waar hij nog geld van kreeg failliet ging! Uiteindelijk heeft hij zijn twee sportpaarden, jeeps en alles moeten verkopen om op een huurflat te eindigen! Failiessement verkoop is ook nodig om anderen te redden!

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 11:11

Ben eigenlijk wel verbaasd over de belangstelling in de paarden, het is hartstikke goed natuurlijk maar wat is het verschil met oude dieren of dieren die iets mankeren die op marktplaats niet aan de straatstenen kwijt te raken zijn.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 11:13

Als er hier al een paar mensen zijn die weten wat ze willen bel dan de curator op en ga onderhandelen. Dan bespaar je jezelf waarschijnlijk een hoop frustratie en ook geld.

Mdominique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 11:23

Ik vind doortje echt een lief hoofdje hebben maar ze is best dun voor een shire naar mijn mening ik hoop dat die oude paarden een lekker plekje krijgen voor hun oude dag en dat die paarden niet in de handel terechtkomen _/-\o_

mrs_ed

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 11:24

Ik vraag me af waarom er bij die 3 en 4 jarigen geen keuringsrapport zit?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 11:25

Ik ga serieus op Doortje bieden en heb ook vrij veel marge in het bieden, ik heb besloten mijn terug gekregen belastinggeld aan haar te Willen besteden en dat is niet mis. Doortje was echt een paard wat liefde nodig had, en dat haar knie verbrijzelt was en dat ze zomereczeem heeft is voor mij geen probleem.

Sommige mensen zullen me voor gek verklaren om Veel te willen bieden maar ik was echt gek op dat paard tijdens mijn stage.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 11:29

Bel de curator dan even. ;)

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 11:32

Een vriendin van me is cliënt geweest en heeft gewerkt op deze stal.. Heel triest dat het zo heeft moeten lopen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 11:33

Als ik heel eerlijk ben snap ik niet dat bokkers tegen elkaar op willen bieden om een paard te krijgen (doortje bijv) er zijn zoveel paarden die een goede plek zoeken, waarom dan persé dat paard? Waarom geen paard van marktplaats waar geen aandacht en interesse voor is?
Daar weet je nog meer achtergrond van ook, en nu zijn het 3 of 4(?) bokkers voor 1 paard, zou toch mooi zijn als er dan ook 3 of 4 paarden een goed thuis kunnen krijgen?
(Bij KimD snap ik het omdat zij het paard al kent)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 11:33

upendo schreef:

waarom zou de curator daarin mee gaan? Hij weet toch ook wel dat als er belangstelling is voor een paard dat het bieden veel meer op kan leveren dan verkopen aan één persoon?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 11:36

Amaris schreef:
upendo schreef:

waarom zou de curator daarin mee gaan? Hij weet toch ook wel dat als er belangstelling is voor een paard dat het bieden veel meer op kan leveren dan verkopen aan één persoon?

So what? Ik neem aan dat als je de situatie uitlegt en een lekker bod doet dat hij daar ook voor zal gaan in plaats van 40% eraf aan btw en veilingkosten.