Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
annibel schreef:Heeel erg dit..
Het lijkt me ook naar voor bijvoorbeeld de mensen die er altijd kwamen en de eigenaren, echt allés staat erop. Snap wel dat dit altijd zo gaat, maar zelfs de kopjes en servies uit de kasten!
Zouden de paarden die niet opgehaald worden gewoon geslacht worden? Denk sowieso dat dit voor sommige beter is.. Maar dan wel netjes in eigen land, en niet nog voor wat meer geld op transport naar het buitenland.
IHN schreef:wat ik me afvraag. De mensen die zeggen te gaan bieden, doen die dit ook echt, of is het roepen en wordt het hem toch niet? Misschien een idee om (Desnoods in apart topic, maar weet niet of dat mag, anders hierin) een lijst te maken met mensen die serieus (dus ook echt zeker weten en niet wat roepen) gaan bieden..heb het ook bij paard in nood al voorgesteld. Het is zo banketstaaf als het je er alleen maar om gaat een goed huis te bieden, maar je wilt hem niet perse, dat je tegen elkaar op gaat zitten bieden. En stel dat mensen nu roepen: ik ga bieden. En het uiteindelijk toch niet doen, zijn er anderen die mss denken: ow, er zijn al mensen die zich bijv. over Doortje ontfermen, dus ik hoef niet meer te bieden.
Douraque schreef:@Arrabel: De keuze ligt altijd bij de curator. Op het moment dat een bedrijf in staat van faillissement wordt verklaard door de rechtbank, wordt er een curator aangesteld. Die bekijkt de inboedel en de schulden. De inboedel wordt via openbare veiling verkocht om zo de schulden te kunnen betalen. Een curator kijkt nooit naar of een dier in het verkeerde circuit terecht komt aangezien dat zijn doel niet is. Zijn wettelijke plicht is om de inboedel tegen een zo hoog mogelijk opbrengst te verkopen om de schuldeisers te kunnen betalen
Arrabel schreef:Wat ontzettend triest![]()
Kan iemand mij vertellen of het de keuze van de mensen die failliet zijn om te paarden te veilen of van de curator?
Het is toch onmenselijk om paarden die een gebrek hebben of al 22 jaar zijn nog te veilen?
Bassenqua schreef:Uiteraard de curator, die is nu bezig om zijn zakken gevoelloos te vullen.
Amaris schreef:upendo schreef:Bel de curator dan even.
waarom zou de curator daarin mee gaan? Hij weet toch ook wel dat als er belangstelling is voor een paard dat het bieden veel meer op kan leveren dan verkopen aan één persoon?