Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
knollentuin schreef:Hier trouwens ook erg veel natuurgebied in beheer van Noord-Hollands landschap, volledig afgesloten voor ruiters... Heel jammer en volgens mij zijn dit ook behoorlijk gesubsidieerde ondernemingen
wittepit schreef:Dan zou het toch mooi zijn als er een soort gelijkstelling zou zijn (was die er al niet met de FNRS-proeven?) dat als je B+1 dressuur bent niet alleen een springparcours mag starten maar ook in het bos mag rijden?
Het hoort m.i. dan ook gewoon bij de KNHS, alles op de grote hoop.
Jinte schreef:Hier zijn ruiterpaden genoeg, maar wij zijn al verplicht jaarlijks een bijdrage te leveren aan staatsbosbeheer. Helaas merk je er weinig van want de ruiterpaden worden totaal niet onderhouden. Echter, aankomende zomer komt er een hele kudde scoutings kids voor 1 of ander kamp uit heel NL. Nu zijn ze heel mooi paden voor hun aan het verharden, bomen aan het kappen en wij mogen daar niet meer komen. Beetje zonde dat daar m'n geld dan in gaat zitten. Als de paden nou echt goed worden onderhouden en ze sluiten niet 9 van de 10 ingang/uitgangen af van het bos, vind ik het prima daar een bijdrage voor te leveren maar op deze manier..
joyce B schreef:een hoofdstel of zadelhanger lijkt mij fijner. Ik heb meerdere paarden en meerdere mensen waaarmee ik met mijn paarden het bos in zou willen. met 2 penningen kan ik altijd samen met iemand op pad... Als het persoonsgebonden of paardgebonden zou zijn zou ik meer kwijt zijn terwijl ik nooit met meer dan 2 met de trailer ergens heen kan...